Forventninger om kjønn.

mammatilenliten

Flørter med forumet
Hvorfor er det slik at folk rundt meg automatisk tror at jeg ønsker meg en jente, da jeg har gutt fra før. Syntes det er litt slitsomt når folk spør hva jeg tror det er. Jeg svarer at jeg ikke har noen magefølelse på hva det er, men at jeg blir like gla om det er gutt eller jente. Da får jeg ofte svar som "det hadde jo vært flott med jente" "nei nå er det pia som kommer". Føler meg nesten litt unormal som syntes det er flott om det er en gutt i magen. Det er like mange fordeler uansett hva jeg får :) Flere som får slike kommentarer?

Ja, jeg! "Denne gangen er det vell gutten som kommer". "Hadde vært artig for deres del med en gutt denne gangen."
Vi har 2 jenter og jeg er sikker på at det er en jente som kommer denne gangen å! :)

Fikk det forrige gang, nå er det sjeldent noen spør om kjønn for jeg har jo en av hver... Forrige gang ble det til at jeg ble overtydelig på at jeg forventet at det ble det samme som jeg hadde fra før, ikke fordi jeg ønsket noe mer enn noe annet men fordi det var så veldig irriterende når folk skulle kommentere det. Det er vel ikke vondt ment, men folk sier så mange tankeløse ting.

Fått det jeg og, bare at jeg har jente fra før. Tror folk automatisk tenker at det er morsomt med en av hver. Men jeg sier at det ikke spiller noen rolle og det gjør det ikke. :)

Med to gutter fra før så var det mange som sa at nå kommer vel lillesøster. Litt sårende da det ikke er det viktigste, men samtidig så er det ikke så mye å bry seg om. Selv var jeg sikker på gutt, men jammen ser det ut som det ligger en liten jente i magen :-)

Hvorfor er det slik at folk rundt meg automatisk tror at jeg ønsker meg en jente, da jeg har gutt fra før. Syntes det er litt slitsomt når folk spør hva jeg tror det er. Jeg svarer at jeg ikke har noen magefølelse på hva det er, men at jeg blir like gla om det er gutt eller jente. Da får jeg ofte svar som "det hadde jo vært flott med jente" "nei nå er det pia som kommer". Føler meg nesten litt unormal som syntes det er flott om det er en gutt i magen. Det er like mange fordeler uansett hva jeg får :) Flere som får slike kommentarer?

Ja, akkurat det samme her. Jeg har en gutt fra før, og folk tror automatisk at jeg vil ha jente. Jeg kunne også egentlig tenkt meg en gutt til. Jeg har også på følelsen at det er en gutt som gjemmer seg i magen min. Om det viser seg å være jente blir jeg like glad, jeg bryr meg ikke om det blir jente eller gutt, det viktigste er vel at barnet er friskt!. Haff, folk kan være slitsomme noen ganger.

30 min til OUL! :)

Jeg har to gutter fra før, og alle sier jo... Er det jenta som kommer nå da?

Jeg legger ikke så mye i det..... Jeg blir glad uansett hva det viser seg å være, men har faktisk hatt litt jentefølelese helt fra starten av denne gangen siden svangerskapet har vært veldig annerledes... Det trenger jo likevel ikke bety noe....

Jeg er litt der selv også, at med to gutter fra før hadde det jo vært litt moro med ei lita jente så jeg får brukt noen av alle strikka kjolene fra jeg var liten og bunadene mamma har sydd til meg osv, men blir likevel ikke skuffet om det skulle være gutt i magen....

Back
Topp