Forventinger til tiden fremover

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Noen som har noen forventinger med tiden fremover? Eller hvordan det blir med en liten en i hus?

Siden dette blir mitt tredje så forventer jeg at det blir så kos å kjenne skikkelig harde spark hvor jeg ser magen flytter skikkelig på seg. Elsker å gå gravid (faktisk) og syns alle steg fremover har sin sjarm :)

Må innrømme den støøøørste gleden er å få den lille i armene. Og forventningene har blitt annerledes nå som det blir en prins. :) sikkert så og si mye likt, men dog jenter er jenter og gutter er gutter :) det som blir annerledes for meg også er å få to tette. Fem år mellom første og andre. Blir sikker hektisk, men tror også tette vil fø en annen glede sv hverandre. Det som har vært stas med å ha to med så alders forskjell er at jeg fortsatt ser en utrolig stor søskenkjærlighet. Storesøster passer på lillesøster selvom hun vet vi gjør det. Bare liker å dulle med henne :)

Så jeg har forventinger med at det blir supert å ha tre barn :) jeg tror at overgangen ikke blir så stor jeg da, men ja seff alltid mer hektisk med flere barn. Denne gangen hååååper jeg at jeg slipper kolikk, for det er temmelig tøft i perioder. Begge mine har hatt det.

Det var fine og ryddige tanker! Her er det fortsatt et kaos :p

Jeg lurer på hvordan vår allerede hektiske hverdag med ett barn skal gå opp nå som vi får to. Jeg gleder meg til "friåret" i permisjon hvor jeg kun kan fokusere på familien min og hvordan vi skal få det best mulig, jeg kunne lett vært en "stay at home mom"! Elsker å være hjemme og rydde og fikse og lage til mannen kommer hjem! Dessverre har jeg min egen nokså krevende karriere som jeg gruer meg litt til å ta tak i når alt dette med graviditet og småbarnsliv etterhvert går mor slutten.

To nokså tette gutter blir nok helt fantastisk :) Eldste trenger en lekekamerat, og han kommer til å bli en fantastisk storebror! Og jeg kan allerede mye om små gutter :)

Personlig er jeg litt redd for at jeg kommer til å miste privatlivet mitt fullstendig nå. Mannen er veldig flink til å hjelpe til, men han har ikke de samme sosiale behovene som meg, og er ikke alltid like forståelsesfull dersom jeg legger mer til rette for egne behov enn barnas innimellom. Jeg mener at barna av og til å bli med på det vi ønsker, selv om det kanskje ikke alltid er det som er mest gunstig med tanke på leggetid osv. Etter at storebror kom til verden var jeg sosial etter leggetid 2-3 ganger på et helt år, og holdt på å gå på veggen til slutt. Jeg hadde alltid med meg babyen, og jeg fikk aldri litt armslag og tid for meg selv. Sjansen for at det blir sånn denne gangen er enda større, for nå er far opptatt med storebror og lillebror trenger meg mer enn det han gjorde.

Det var bare noen av tankene jeg sitter med :p

Jeg har også gode forventninger framover. Første trimester var full av kvalme og lite energi men nå som den er vekk og kjenner lillemor sparke ivei i magen hver dag nå så bare gleder jeg meg over å gå gravid. :)
Dette blir jo vår første og det vil nok være endel å lære seg og huske på i starten, men det skal gå helt fint. Mannen har vært gjennom dette før, men noe bleieskift arbeider har han aldri vært, så det blir artig å se. Jeg ser for meg at han blir en fantastisk far for vår lille også. :)
Så er jeg veldig positiv til det at vi har fått oss ny leilighet og at den er så stor. Gleder meg til å innrede babyrommet :)

Jeg liker ikke å gå gravid frem til uke 12. Akkurat nå nyter jeg at det er forbi og å kjenne at min lille gutt er aktiv. Det jeg ser mest frem til er å holde han for første gang og så til babytiden. Det var så stort første gang jeg opplevde det. :) Har veldig forventninger til å bli guttemamma. Det er nytt for meg, siden jeg har jente fra før. :)

Jeg gleder meg stort til sommer og jeg endelig får bebis i armene. Jeg er ikke av den som trives noe særlig som gravid :p Jeg tenker mye på hvordan min lille jente blir som storesøster da jeg fortsatt føler at hu bare er den lille babyen min! (1,5 år nå) Men hu er jo faktisk blitt et lite barn og skal bli storesøster! Jeg håper at overgangen fra å bli 3 til og bli 4 går fint selvom jeg regner med litt sjalusi.. Jeg gleder meg til permissjonstid og kos med den lille familien min!:) Er også veldig spent på å bli guttemamma da jeg alltid har sett for meg og kun være jentemamma:)

Jeg kjenner ikke forskjell fra å være gravid å ikke gravid (bortsett fra at puppene har blitt større) :-) er i bedre form nå enn det jeg var når jeg ikke var gravid. Prøver å ta det litt rolig i hverdagen, men vanskelig når kroppen ikke sier ifra eller kjenner noen begrensninger. så jeg elsker å gå gravid, men gleder meg til å få treffe lille. :-)

Jeg gleder meg veldig til jeg får lille i armene for første gang! Blir spennende å se hvordan han ser ut, og om han kommer til å være lik storebror.

Storebror er 1,5 så han skjønner jo ingenting av hva som skal skje enda, så lurer på hvordan han kommer til å ta det. Men ut i fra hvordan han er mot andre barn og babyer ser jeg for meg at det kommer til å gå kjempe fint :) De kommer nok til å få mye glede av hverandre fremover.

Eneste "bekymringen" jeg har er at det blir vanskeligere å gjøre sosiale ting feks, å ta med barna på det. Har jo gått veldig fint å dra til venner, cafeturer og helgeturer med ett barn, men ser for meg at det brått kan bli mer hektisk/stressende med to barn.

Jeg gleder meg til å bli ferdig med å være gravid! Slippe symptomer å føles ut som jeg er syk hele tida XD.

Så gleder jeg meg bare til å få baby i armene og kose med den:)

Jeg gleder meg til å bli ferdig med å være gravid! Slippe symptomer å føles ut som jeg er syk hele tida XD.

Så gleder jeg meg bare til å få baby i armene og kose med den:)
Sier meg enig her! :p

Jeg gleder meg til gravidtida er over, til vi endelig kan hilse på og bli kjent med lillesøster.. Jeg gleder meg til å se hvordan storebror blir, og hvordan det vil være med to barn fremfor et..

Jeg er spent på hvordan vi skal klare å komme oss ut av døra i tide, haha! :p og hvordan det vil bli med baby og skolegang :) pga minimalt sosialt liv det siste året (totalrenovering av hus + sliten og dårlig form), så tror jeg heller ikke det er det jeg savner mest med en gang..

Back
Topp