Forventer jeg for mye eller hva ?

Mamma til 4

Elsker forumet
Hva forventer/ gjør far når han har ferie/ pappaperm i forbindelse med barnet. Står han opp med barnet feks på morran ? Bader han barnet av eget intiativ eller alene ? Tar han med seg babyen på trilletur? Hva kan vi forvente/ er en selvfølge. Kjenner jeg blir sint noen ganger for jeg føler jeg gjøt alt med mindre jeg spørr han.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Min tar ikke initiativ til noe. Ikke lett å spør heller igrunn. Gitt opp å forvente no
Godt jeg ikke er alene da. Min tar han innimellom og sånn på dagtid men står alsri opp med han om morran, tar intiatov til bading, mating osv.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Mannen min er et skikkelig b menneske, sover han når baby våkner lar jeg han sove. (Jeg er en morgenfugl) ellers er det han som tar kveldsstell og legging. Kveldsstell er bading og det som hører med, virker som han koser seg med det :) ellers tar han med henne på trilletur hvis jeg har behov for å slappe av. Han tar selv initiativ og det er veldig fint, får dårlig samvittighet av å spørre :(

Jeg tar meg av mating og stell stort sett, han tar noen tissebleier hvis jeg ber han om det. Når han ikke har henne er han utrolig flink hjemme! Forventer ikke at jeg gjør noe annet enn å lage mat og vaske klær. Han tar oppvask, henger opp vask, bretter klær og rydder hvis ikke jeg har hatt overskudd til det ila dagen.

Jeg planlegger alt sånn ellers, gjør storinnkjøp, kjøper inn alt baby trenger (han har null peiling) og lager all babymat.

Er fornøyd med mannen min, syntes han er flink! Litt klønete, men prøver alltid så godt han bare kan :)
 
Forventer selvfølgelig at han står opp med henne og steller henne/går tur osv når han skal ha permisjon :) han har jo gjort alt det helt fra starten når han har fri på eget initiativ og jeg er kjempe happy for det. Som steph skriver over, så er han litt klønete, men gjør så godt han kan :) synes det er bra at han vil gjøre ting med henne alene, da skaper de bånd de også. Så lenge han har lyst så tar jeg imot med åpne armer. Men hadde forventer at han ville gjøre litt også med datteren sin. Veldig fornøyd med han jeg :)
 
Mannen min er et skikkelig b menneske, sover han når baby våkner lar jeg han sove. (Jeg er en morgenfugl) ellers er det han som tar kveldsstell og legging. Kveldsstell er bading og det som hører med, virker som han koser seg med det :) ellers tar han med henne på trilletur hvis jeg har behov for å slappe av. Han tar selv initiativ og det er veldig fint, får dårlig samvittighet av å spørre :(

Jeg tar meg av mating og stell stort sett, han tar noen tissebleier hvis jeg ber han om det. Når han ikke har henne er han utrolig flink hjemme! Forventer ikke at jeg gjør noe annet enn å lage mat og vaske klær. Han tar oppvask, henger opp vask, bretter klær og rydder hvis ikke jeg har hatt overskudd til det ila dagen.

Jeg planlegger alt sånn ellers, gjør storinnkjøp, kjøper inn alt baby trenger (han har null peiling) og lager all babymat.

Er fornøyd med mannen min, syntes han er flink! Litt klønete, men prøver alltid så godt han bare kan :)
Da er han jo kjempe flink :) jeg forvenrer ikke så mye, men det må da gå an å dele litt på det. Hvertfall når han har perm ! Kjenner jeg er litt fortvila og lei om dagen :(

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg forventer forsovidt ikke så mye. Han er flink til å leke med mini, stelle og bade. Vi har gått turer. Jeg har liksom holdt styr på mini sine klær og utstyr osv. Han har ikke helt peiling. Eg forventer forsovidt bare at han skal være god pappa og prioritere ungen. Om han går tur er ikke dr ikke så nøye, men hvis han skulle spilt spill hele dagen med mini hjemme da tror eg at eg hadde klikket... Jeg har sluttet å ha tv på om formiddagen for å kun prioritere ungen nå, vokser så fort, ville vært dumt å gå glipp av den tiden man har nå, gledene blir større og lettere å nyte tiden med for mye støy..
 
Har en veldig flink mann, men han var jo 6 mnd alene hjemme med tvillingene fra de var 1 år gamle. Dessuten tror jeg tvillingpappaer får litt mer trening siden det er nok å gjøre for flere enn bare mor :p Jeg forventer at han står opp med barna (er han som står opp først med alle 3 og lager frokost hver dag allerede siden jeg er notorisk B-menneske), skifter bleier, går turer med småen og vasker bleier. Har ikke så mye forventing om husarbeid og middagslaging...
 
Back
Topp