Forventer dere gave fra bf etter fødsel? Og skal dere gi noe?

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hos oss forventer jeg ingenting, tviler på at jeg får noe. Men, syns godt han kunne gitt meg noe for det jeg har gjort!! :p selv så har jeg tenkt på å kjøpe noe, men vet ikke helt hva. Har tenkt på ett slik kjede (slik lignende som millitæret har) og gravere inn navnene deres, men vet ikke jeg?
Jeg ønsker meg ett "himmelbarn" smykke for har et englebarn fra før så da får jeg liksom begge barna sammen, men ender vel med at jeg må kjøpe det selv :p

Jeg forventer ingenting, og skal heller ikke gi noe:)
Vi gir ikke gaver til hverandre....vi overrasker hverandre i hverdagen, men ikke med gaver uansett bursdag eller jul:)

Vi gir hverandre ikke gaver i forbindelse med fødselen. Gjorde ikke det sist heller. Ser vel ikke helt poenget i å gi hverandre materielle ting når vi får verdens fineste lille baby :)

forventet og fikk ikke gave sist og forventer det heller ikke nå, hadde ikke tenkt at det var noe man gjorde en gang før jeg leste om det på babyverden da jeg gikk med gutten.
har aldri helt skjønt poenget med gave i den forbindelsen, vi får jo en gave begge to da...

Forventer ikke å få noe her i gården :p men har lyst til å gi, det har han fortjent :) noen som har forslag til hva?

Nei, det forventer jeg ikke, og jeg tviler sterkt på at jeg får noe.. han er ikke typen til å tenke på sånt - tror ikke han har hørt snakk om at man kan gjøre det heller :P Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe, men har tenkt tanken.

Her gir vi nok ikke noe til hverandre.. Det kan vel ikke sammenlignes med den gaven vi får :)
Aldri hørt at det er normalt heller.

Nei jeg forventer ingenting. Vi har bryllupsdag bare få dager etter termin, så regner egentlig med jeg får noe der i stedet. Ser mange får dyre gull og diamantsmykker, men det er ikke noe som hadde vært aktuelt her uansett da vi ikke har penger til sånt. Men hadde vært koselig med en liten bamse eller noe sånt da.

Nei, jeg er jo fullt klar over at en materiell ting ikke erstatter babyen og det er heller ikke derfor jeg vil gjøre det.
Jeg vil gjøre det fordi jeg syns det er koselig å gi gaver, og han har reist 35 mil minst to dager i uka i hele juli, orda hjemme og nå kjører han opp og ned for å besøke meg (80 min til sammen) flere ganger i uka. Han tolerere drittoppførsel fra meg nesten hver dag og er fortsatt like blid så syns han fortjener å få en ting :)

Jeg forventer ikke å få noe av han.. men tipper at han og storesøster drar ut å kjøper blomster og bamse til lillesøster ;)
Har veldig lyst å gi han noe denne gangen for svangerskapet har vært grusomt denne gangen og jeg har vært ei skikkelig bitch.. men vet ikke helt hva jeg skal gi han..
På "mobben"

Nei gaven vi begge får skal jeg skvise tur meg, det får være nok ;) hehe..

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Første gang fikk jeg roser og et nydelig kort, det ble jeg veeeeeeldig gla for!
Huske faktisk ikke om jeg fikk noe andre gang ;) hehe ;)
Er litt spent på om han å de to store drar å kjøper noe til den lille....
Jeg ska ikke ha noe...

Sist sa jeg klart i fra at gave ble uaktuelt. Jeg syns barnet i seg selv var gave nok for oss, og at han ikke skulle kjøpe noe til meg. Han/vi er flinke til å gi ting ellers, ikke nødvendigvis i store flotte gaver.

Han har spurt om hva jeg kunne tenkt meg å få denne gangen, og eneste svaret mitt har vært "ingenting". Eneste jeg ønsker meg er at mini kommer litt roligere til verden enn storesøster og at han er frisk og fin.

Jeg personlig har hatt lyst på alliansering ganske lenge, for å putte i steiner for hver store ting som har skjedd. Det kommer til å skje etterhvert, men om det er noe jeg ønsker meg av mannen eller av meg selv, det er jeg usikker på enda :p

Har ikke tenkt på at dette er en anledning for gaver, men han kan forsåvidt fort finne på å komme med blomster eller noe. Det hadde vært kjempekoselig, det, men jeg forventer absolutt ingenting!

Jeg forventer ingenting, men jeg vet at mannen har tenkt på det fordi han har hørt at dette er "vanlig".
Men her er vi nå inne i en litt presset økonomisk situasjon nå som mannen er student :)
Så jeg tror vi begge ser at det holder at vi nå sammen får et nytt familiemedlem :)
Selv kommer jeg nok ikke til å gi han noe spesielt, fokuset får heller bli på å styrke kjæresteforholdet vårt og sette pris på hverandre. -det har jo vært litt amputert under sv.skapet ;)

Forventer ingenting, men syns jo selvfølgelig det er kjekt med en pakke dersom han føler for å gi meg det ;) Når jeg fikk nr 2, overrasket han meg med ny telefon.. :)

Jeg synes det er helt unødvendig med gave etter fødsel, vi får begge en baby :) men jeg har hørt at en del har tradisjon med at pappa skal kjøpe en bamse til babyen, og det synes jeg er koselig :) da har baby en ting fra pappa mens vi er på sykehus, og en bamse som har vært med fra starten av...

Jeg forventer ingenting, og tror ikke jeg får det heller. Men når jeg hørte om å gi noe så må jeg si jeg synes det var en søt ide. Så her har jeg lagd en liten forundringskurv, med en t-skjorte, en CK- bokser, sokker med verdens beste pappa, nøkkelring, to øl og noe nøtter eller sjokolade som skal stå klar når han kommer hjem etter fødsel. Får mamma til å sette frem.
Han har holdt ut med noen utrolige hormonsvingninger de siste ukene, så jeg syns han fortjener noe ekstra.
Selv om jeg VET av vi begge får en herlig liten baby :)

Redigert: Glemte jo hovedgaven i kurven da. Den boka skal visst være kjempefin og veldig morsom! http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1797013&rom=MP

Jeg hadde hørt fra min familie at "alle" hadde fått blomster eller lignende, så ble litt overrasket når jeg ikke fikk det etter førstemann, men han hadde aldri hørt om den tradisjonen, og når jeg tenkte meg om var jeg enig i at det var jo verdens beste gave med babyen, trengte ikke noe mer :) så med nr to verken fikk eller forventet jeg noe :) heller ikke denne gangen :)

Back
Topp