Fortvilt!!:(

Songbird_84

Flørter med forumet
Mulig dette er litt "off topic", men føler at jeg må få blåse ut litt et sted.. I kommunen der jeg jobber "mistet" jeg jobben min ifjor pga at de viste at jeg skulle sykemeldes pga operasjon, dvs jeg gikk på årskontrakt i et lengre vikariat, og de forlenget ikke kontrakten min.. Etter 5 mnd sykemelding har jeg jobbet som vikar både i kommunen og i manpower, og motatt dagpenger i perioder det har vært lite jobb.. Kanskje en elendig situasjon å være i når man blir gravid, men nå er det engang den situasjonen jeg er i. Mannen har heldigvis jobb..
Men nå har det seg sånn at jeg har ikke fått lønn fra kommunen for halve mai, og hele juni. Har jobbet både 17 mai og pinsa, så det er jo gode penger. Har mast på kommunen 4 ganger nå, og ingen som skjønner hvorfor lønna ikke kommer igjennom, men må vente over to uker til neste lønnskjøring hver gang det ikke går igjennom.. Mangler også navpenger for de siste ukene da jeg ikke har jobbet noe særlig( men har fått barnetryda da).. Er helt forferdelig med denne usikkerheten om hvordan dette skal gå, og føler at jeg har blitt gravid på værdens dårligste tidspungt akkurat nå.. Sliter med nattesøvnen, og gråter mye...:(
Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men trengte vel som sagt bare å få blåst ut litt..

KLEM!!! Satt selv dårlig i det økonomisk sett, sist gang, så vet hvordan det er! :( sender deg tusen klemmer! Håper det ordner seg snart

tusen takk for det!

Hvis du er organisert ville jeg kontaktet det forbundet du er organisert i. Hvis ikke kan du ringe arb.tilsynets tlf å høre om de kan hjelpe deg. Du har mange rettigheter, det er bare å vite hva de er. Man kan ikke vite alt, bare man vet hvor man kan få infoemoticon
Selv om det er slitsomt må du bare mase på arb.giver og lønningskontor !
Ordner seg garantert!!

Vet ikke helt om det hjelper deg, men du skal ikke trenge å måtte vente til neste lønnsutbetaling for å få utbetalt noe som kommunen skylder deg. De har anledning til å betale på forskudd eller etterskudd, og når som helst i måneden. Du skal ikke lide for at de har gjort en feil, da ville jeg slåss litt mer, truet med media om du ikke fikk det de skylder deg, eller prøvd å presse med andre ting. De har ikke lov til å holde tilbake lønn, noe de i praksis gjør når de gang på gang ikke utbetaler det de skylder. Håper det ordner seg!

Back
Topp