FORTVILET...=(

Lillemumma*KL

Forumet er livet
Hei jenter. jeg trenger sårt noen råd hvis dere har. Jeg er nå i uke 10 og har akkurat fått vite at det er ikke mer jobb til meg. Har bare jobbet som vikar i en barnehage, men nå er det slutt... jeg har da ingen mulighet til å få noe penger, ettersom jeg ikke tjente nok i fjor til å få dagpenger og ikke har jobbet de 3 siste årene så ser j ganske mørkt på den neste tiden. det er heller ikke så lett å få noe å gjøre når man begynner å få mage...(vil j tro) så nå er jeg rimelig fortvilet her... er det noen som vet hva jeg kan gjøre... trenger et godt råd og en god forklaring...

jeg får penger av trygdekontoret. du har da rett på engangsstøtnad 33500, overgansstøtnad 9700ca, barnetrygd. jeg får barnetrygd for to barn og barnebidrag siden jeg er alene. ender opp medd ca 13000 da...

uff, forstår deg så godt...Om du må ha jobb kan det være å spørre innen helsesektoren. Jeg jobber i boveiledningen og er avhenig av å jobbe fullt og må da fylle opp med ekstravakter.. Nå som jeg er sykemeldt får jeg fortsatt penger for det jeg mister når jeg ikke kan ta ekstravakter og det er jo en flott ordning. Var helt stresset før jeg hørte om den ordningen så jeg forstår deg veldig godt[&:]

Jeg kan ikke det her og kan ikke gi deg noen råd om hvem du skal kontakte osv. Lykke til i alle fall, noe må du ha krav på[;)]

kan man ta ut engangsstønaden så tidlig? litt synd å gjøre d også da hvis man har tenkt å gå hjemme en stund etter fødselen. hva er overgangsstønad da? og kan man få barnetrygd før barnet er født? er ikke så inn i dette derfor blir d mye spm ut av det=)

jeg har termin i slutten av november får engangstøtnaden i slutten av oktober HVIS jeg har permisjon. får den ikke så lenge du jobber eller tjener penger. overgansstøtnad er penger du får hver mnd hvis du ikke har annen intekt. det trekkes skatt av dette. den og barnetrygden får du ikke før etter fødselen. har du ikke jobb kan du jo få engangsstøtnaden før, men er jo kjedelig og ikke ha penger fram til fødselen da...

Huff det hørtes ikke bra ut da...
Hadde en lignende situasjon,fikk beskjed om at jeg ble permitert på ubestemt tid så jeg sykemeldte meg
før permisjonstiden begynte...å det har funket godt...:)

hei.. om du plutselig sitter uten penger til husleie eller noe bør du be om hjelp fra sosialkontoret frem til du er i 6 mnd iallefall.. engangsstønaden skal du søke på seinest når du er i seinest 5 mnd ca.. og den får du utbetalt når du er i 6 mnd.. om du ikke har noe jobb el noe. overgangsstønaden tror jeg det skal gå an å få i fra 7 mnd.. jeg skal sjekke ut dette på mandag. går nok bra skal du se :) klemmer

Heisann

Ikke noen hyggelig situasjon nei. Men det ordner seg nok skal du se![;)]

Jeg vil bare si att overgangsstønad får du bare hvis du er alenemor.

takk alle sammen.... Jeg er ikke alenemor da, så må nok bare belage meg på engangstønaden... så får jeg da bare ty til sosialkontoret selvom det er siste utvei... orker ikke maset om å prøve å finne meg igjen en jobb nå, sikkert ingen som vil ha meg likevell...=) må enggangsstønaden sokes om før d er gått 5 mnd. hvordan foregår d da? hvor får j søknad og sånn...? hos legen`? eller??? beklager alle spm..

Det er ingen som kan nekte å ansette deg eller gi deg ekstravakter selv om du er gravid, men man vat nåkk desverre aldri grunnen om du får negative tilbakemeldinger på en evt jobb søknad. Man må jo være ærlig å si at man er gravid. Ja det er ingen skam å måtte ty til sosialkontoret, må man så må man!!!!

Engangsstønad søkes på trygdekontoret, å beløpet er kr 33.584,- (engangsbeløp). Dette søkes etter at barnet er født, ring dem å få en søknad å legg ved fødtselsattest & kansje inntekts oversikt.

Jeg er temmelig sikker på at det er slikt man gjør det, om du vil sjekke mer kan du gå til http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=hovedside

Kathrine

tusen takk for mange fine svar... jeg har blitt helt hekta på denne siden her nå...hehe...
Godt å ha dere[:)]

Man kan vel velge selv om man vil søke om engangsstønaden før eller etter ungen er født. Trenger man pengene før, kan man få det utbetalt før, ellers kan man vente til etter fødselen. Man kan også dele opp og få noe før og resten etterpå, det gjorde venninna mi. Da jeg fikk min første, ventet jeg til rett etter fødselen.

Fant meg en ny jobb jeg, når jeg fant ut at jeg var gravid sist gang.
Du kan jo høre med folk du kjenner om de vet om noe. Siden du bare er 10uker på vei så er det ikke forseint.

står som ringevikar i en del barnehager allerede... har vært å hentet engangsstønad skjema nå, da har j d... men skjønner egentilg svært lite av det... hvis jeg vil ha utbetalt før fødselen da så er det jo ingen steder jeg kan skrive om det.. men man må jo fylle ut når barnet re født og sånn... dette er et skjema fo både fødselspenge, adopsjonspenger og engangsstønad... Føler at det er så mye her som det er uviktig at jeg skriver noe på... feks yrkesaktivitet, til både meg og far, har vel ikke noe hensikt å skrive noe om far i det hele tatt så lenge det er engangsstønad??? og hva er tidskonto? inntekten vår har vel ingen ting med dette å gjøre??? je blir så forrviret jeg... hehe...

kan sikkert finne meg en jobb, men klarer helt sikkert ikke jobbe lenge nok likevell...!! *pesimist* [:D] har skakt Bekken og har plager med det uten at j var gravid, så vil ikke tro at det blir noe bedre fremmoner...å det er svært vanskelig å få seg noe jobb om dagen...!!

Jeg mistet jobben min sist jeg var gravid.. Men jeg tok de jobbene jeg kunne frem til fødselen..
Jobbet på et kjøttpakkeri, noe som funka dålig med kvalmen.. [:'(] Rått kjøtt og blod-dammer!!
Men jeg fikk vikar jobb på en dagligvare butikk, og fikk gjennom den jobb i en anna butikk i samme kjeden.. Da hadde jeg ihvertfall mulighet til å sitte mye i kassa, gikk bra så lenge jeg gjorde det..

Men jeg hadde ikke overlevd på den engangsstønaden, så jeg måtte ha jobb lenge nok til at jeg fikk fødselspenger. Synes egentlig ikke det var så ille heller. [;)] Jeg ble sykmeldt pga bekkenløsning etterhvert da.

Synes det er tidlig for deg å gi helt opp.. Er jo igjen så lenge. Du finner nok en jobb du kan klare deg fint i og tjene litt ekstra penger. Aetat kan jo også hjelpe. Du må jo heller ikke si at du er gravid til arbeidsgiver enda.

Må ikke være pessimist nå, tenke gode positive tanker!!! [:D]

kan desverre ikke hjelpe deg...
men håper det går bra til slutt[:D]
LYKKE TIL

Prøv å finn deg en jobb, orker du ikke å jobbe lenge så kan du jo sykemelde deg. Å være sykemeldt teller som å jobbe det og.

Føler på meg at alt kommer til å gå bra for deg, selv om ting er litt vanskelig akkurat nå! Skal hjelpe deg med å se etter jobb jeg [;)]

gjør nok d vettu snupp...*nill du* klem

Back
Topp