Fortvilet :(

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
13+2 idag og kvalmen blir verre og verre. Ligget på legevakten i natt med intravenøst. Jeg var så dehydrert at de prøvde 4 ganger før nålen satt fordi de ikke hadde tydelige årer.
Spydde sikkert 15-20 ganger i går. Helt ødelagt i kroppen.
Er det meningen at man skal bli verre og verre? Jeg er fortvilet og lurer på hvordan jeg skal klare å fullføre et slikt svangerskap:-( trodde liksom man skulle bli bedre etter 13 uker...sukk..

13+2 idag og kvalmen blir verre og verre. Ligget på legevakten i natt med intravenøst. Jeg var så dehydrert at de prøvde 4 ganger før nålen satt fordi de ikke hadde tydelige årer.
Spydde sikkert 15-20 ganger i går. Helt ødelagt i kroppen.
Er det meningen at man skal bli verre og verre? Jeg er fortvilet og lurer på hvordan jeg skal klare å fullføre et slikt svangerskap:-( trodde liksom man skulle bli bedre etter 13 uker...sukk..

Huff, det høres ikke noe godt ut! Og så rart at det har blitt verre etter uke 12, men det meste er vel mulig i svangerskap.. Er det sikkert at det ikke er en skikkelig sjau med omgangssyke?
Håper du føler deg bedre snart ❤️

Huff, det høres ikke noe godt ut! Og så rart at det har blitt verre etter uke 12, men det meste er vel mulig i svangerskap.. Er det sikkert at det ikke er en skikkelig sjau med omgangssyke?
Håper du føler deg bedre snart ❤️
Jeg håper det var omgangssyke, men jeg har vært hjemme de siste 4 dagene og samboeren min er ikke syk. Men en kan jo håpe :-(

Noen har kvalmen igjennom hele svangerskapet dessverre :-(
Krysser fingrene for at det gir seg snart og at du blir bedre :-)

Jeg håper det var omgangssyke, men jeg har vært hjemme de siste 4 dagene og samboeren min er ikke syk. Men en kan jo håpe :-(

Ja, det er jo litt rart at han ikke er smitta. Håper uansett at du blir bedre snart, samme hva som er årsaken. Kvalme og oppkast er virkelig skikkelig kjipt. Har du hørt om muligheten for å teste noe kvalmestillende?

Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap, hvor kvalma bare ble verre og verre samt oppkast. Ga seg ikke før nærere uke 30 hos meg da.. denne gangen derimot så holder jeg kvalma i sjakk med nok søvn og mat. Føler med deg!

Huffameg :( ikke gøy :( hadde det ganske så likt når jeg gikk gravid sist. Da slet jeg meg oppkast fra uke 9 til 19, med ekstrem kvalme,oppkast og intravenøst. De verste ukene var fra uke 12 til 16. Det varierer så veldig, så det er vanskelig å forutse. Håper du kommer deg i formen etterhvert. God bedring❤️

Huff! Håper du blir bedre snart:) Dessverre er det en del som har hypermessis hele svangerskapet eller store deler av det, har en venninne som ligger helt slått ut av kvalme og oppkast, hun er i uke 30, og har vært dårlig fra uke 5:( Men mange opplever også bedring rundt uke 14-16 så vi får håpe at dette vil gjelde for deg:)

Høres ut som du sliter med det samme som meg, hyperemesis gravidarum. Det er tøft, men du har allerede kommet lagr da. Det jeg klarer å lese meg til er at de aller fleste er bedre rundt uke 18-20. Og bare en pitteliten prosentandel har det hele sv.skapet. Selv er jeg 12+0 i morgen og tviler sterkt på at jeg blir bedre før jul.. men kanskje jeg kan få en god dag innimellom. Det tror jeg. Feks i går spydde jeg hele dagen, var super dårlig. I dag er jeg "bare" kvalm. Har ikke spydd enda. Så virker som det går veldig opp og ned. Hold ut, det blir verdt det. Det verste for meg er at jeg ikke får til å ta meg av 2 åringen. Det er vondt.

Lykke til! Har selv ingen effekt av pheneregan og afirpan - men verdt et forsøk å spørre etter det!

Leser i en annen post at du får svangerskapspenger, er det pga kvalmen?

Uff.. skjønner du blir fortvila... får virkelig håpe du blir bedre snart da. Har aldri hatt d slik at jeg kan komme med råd. Men kan sende deg en klem å krysse fingrene for at du blir bra fort <3 <3

Sniker fra juni..

Føler med deg!

Jeg er 10+5 og har hatt hyperemesis siden uke 2. Har vært innlagt flere ganger på KK for intravenøs væske og kvalmestillende. Bruker sofran, stemetil og postafen og det gjør at jeg nesten ikke kaster opp lenger. Men er fortsatt kvalm, bare ikke sååå kvalm som uten medisiner. Nå om dagen er jeg på KK annenhver dag for intravenøst, og det hjelper veldig på formen selv om jeg får i meg lite av både vått og tørt. Men spiser på trass for å unngå sondenæring. Formen min blir dessverre bare verre og verre.

Kanskje du kan få komme innom sykehuset på fast basis og få litt væske så lenge du er så dårlig?

Last edited:
Sniker fra juni..

Føler med deg!

Jeg er 10+5 og har hatt hyperemesis siden uke 2. Har vært innlagt flere ganger på KK for intravenøs væske og kvalmestillende. Bruker sofran, stemetil og postafen og det gjør at jeg nesten ikke kaster opp lenger. Men er fortsatt kvalm, bare ikke sååå kvalm som uten medisiner. Nå om dagen er jeg på KK annenhver dag for intravenøst, og det hjelper veldig på formen selv om jeg får i meg lite av både vått og tørt. Men spiser på trass for å unngå sondenæring. Formen min blir dessverre bare verre og verre.

Kanskje du kan få komme innom sykehuset på fast basis og få litt væske så lenge du er så dårlig?
Får du da ny kanyle hver gang? Eller er det samme? Jeg har faktisk ikke kastet opp idag. Kanskje jeg hadde litt sykdom samtidig? Krysser fingrene for det. :-)

Får du da ny kanyle hver gang? Eller er det samme? Jeg har faktisk ikke kastet opp.. Kanskje jeg hadde litt sykdom samtidig? Krysser fingrene for det. :)

Håper det bare var litt sykdom da!

De sliter med å finne årene mine pga dehydreringen, så de skifter veneflon hver tredje dag (det er visstnok maks tid samme veneflon kan sitte). Men ofte går den tett, så da må den byttes oftere. Kjenner lite til den, mest øm når den er tatt ut.

Wæ! I dag kastet jeg opp for første gang dette svangerskapet. Jeg synes ikke jeg har vært så veldig mye kvalm denne gangen, og jeg prøver å unngå i det lengste å kaste opp, men nå var det ikke til å unngå :-/ Jeg er jo 14+3, så jeg trodde i hvert fall ikke det skulle bli verre nå.. Håper heller ikke jeg har fått omgangssyken, for da har jeg vel smittet alle på møtet på jobb i dag...

Back
Topp