fortvilet...

x1xtonje07

Forumet er livet
jeg får ikke lån i banken.... det betyr at jeg må ta ut emily fra barnehagen, at huseier ikke får pengene sine, og alle de kreditorer jeg har lovet penger snart blir sinte... vet ikke hva jeg skal gjøre jeg nå...
jeg får ikke noen forklaring på hvorfor jeg ikke får lån heller... kan kanskje være fordi jeg ikke har hatt så høy inntekt før nå, men det er irriterende at det skal telle, siden jeg har penger til å betale ned på lånet nå...[:'(]
jeg er så konkurs som et går an å bli.... og det med to barn og - stakkars mine små som fortjener det beste... jeg kan jo ikke gi det til dem...
fikk en strømregning nå med varsel om å stenge strømmen, men jeg har hørt at sosialen kan hjelpe til med å betale sånne viktige regninger... så jeg får høre med de om det  morgen.
faen... mat har jeg heller ikke....bare gråter og gråter nå.... knne aldri ha sett for meg at situasjonen skulle bli så håpløs... jeg får jo ikke hjelp noe sted jeg nå... får ikke penger fra NAV før 20. juni heller. får heldigvis barnetrygden nå om en uke - da kan jeg kjøpe litt mat. det positive er at emily skal bo hos pappan denne uken som kommer, så slipper hun ihvertfall å sulte.

Hvis man er litt ydmyk til kreditorene, så er de faktisk ganske grei å ha med og gjøre. Har vært utfor selv for en stund tilbake, og vi fikk gradvis nedbetale gjelden vi hadde der. Har du ingen rundt deg av familie eller slekt som kan hjelpe da? Hva med eksen da?

Sender deg hvertfall en trøsteklem jeg...
Håper det ordner seg for deg.

off .. håpe alt ordne seg for deg Tonje..

Uff, stakkars deg[&o] Blir nesten litt lei meg jeg når jeg leser dette.. Det skal ikke være lov til at du skal ha det så fælt.. Men foeldrene dine må vel kunne hjelpe deg litt så du får mat huset vel?? Håper det ordner seg får deg.. Du har gått gjennom mye så du fortjener ikke dette.. Sender en gruppeklem og trøsteklem

Huff, får vondt i magen min når jeg hører hvordan du har det.. [:(]
Prat med kreditorene, sånn at dere  kan komme frem til en levelig betalingsplan.
De er nok greie når di skjønner situajonen..
Sosialen er også greie, bare legg fram saken til dem..

Sender en god klem jeg...

ORIGINAL: Gunni

Hvis man er litt ydmyk til kreditorene, så er de faktisk ganske grei å ha med og gjøre. Har vært utfor selv for en stund tilbake, og vi fikk gradvis nedbetale gjelden vi hadde der. Har du ingen rundt deg av familie eller slekt som kan hjelpe da? Hva med eksen da?

Sender deg hvertfall en trøsteklem jeg...
Håper det ordner seg for deg.

ja kreditorene har vært veldig snille, men etter å ha lovet de penger i nesten to måneder og ingen av avdragene er betalt, er de lei... familien har allerede lånt meg 35 000, og eksen har visst nok med sine utgifter.

jeg har vært positiv til hele situasjonen, inntil i dag... da raste hele verden min sammen... men i morgen er det en ny dag, og da må je stå på for å komme meg videre... det er bare så utrolig typisk min uflaks... det eneste jeg har hatt flaks med her i verden er mine to fantastiske barn... resten går bare på rævva uansett hvor mye jeg jobber for at ting skal bli bedre...

Sosialen skal ihvertfall hjelpe deg! Ta med papirer på alt. De vil jo alltid se alt..
Har du søkt om bostøtte?
Lykke til ihvertfall! Håper du får den hjelpen du trenger!

har prøvd på sosialen, men siden jeg fremdeles er student kan de ikke hjelpe meg... men håper de kan hjelpe meg med den ene strømregningen da...

Hva er det med sosial kontoret hos deg? de har plikt til å gi nødhjelp, uansett situvasjon! ta med begge barna dine ned på kontoret å si at du ikke flytter deg før du har fått penger til husleie, strøm og mat! da skal du se at det skjer noe, ikke gi deg!!!!

Her er igjen fra lov om nød hjelp.

Rett til økonomisk sosialhjelp: Akutthjelp og nødhjelp
Dersom situasjonen er akutt og det samtidig er grunn til å tro at søkeren om kort tid vil få midler til å forsørge seg selv, kan økonomisk stønad begrenses til et minimum. Dette kan innebære at det gis stønad til livsnødvendigheter som mat og helt nødvendige artikler til personlig bruk og til regninger som må betales for å hindre avstenging av nødvendige tjenester som strøm og liknende.

En søknad om akutt hjelp må vurderes raskt, ofte samme dag som den er mottatt. Dette innebærer at sosialtjenesten ikke kan undersøke saken like grundig som ved ordinære søknader. Dersom søknaden for eksempel mottas like før en helg og søkeren hevder å stå helt uten midler til mat, eller ikke har noe sted å sove, må søknaden vurderes med dette som utgangspunkt. Søknader som mottas i forbindelse med akutte situasjoner kan ikke avslås eller nektes behandlet med den begrunnelse at søkere kan henvende seg til veldedighetstilbud eller liknende. 

En person kan ha krav på dekning av hjelp i spesielle akutte situasjoner uavhengig av om vedkommende har krav på hjelp etter § 5-1. Det vil her være snakk om svært begrenset hjelp, for eksempel som følge av at personen er borte fra hjemstedet og ikke kan benytte seg av de muligheter han ellers har. Denne rettigheten tilkommer alle, uavhengig av bosted og økonomiske forhold slik som inntekt og formue.

Søknad og klage
Søknad skjer til kommunen. Fylkesmannen er klageorgan. Klagen leveres til kommunen. 

tusen takk shina!! skal ned på sosialen i morgen og kreve hjelp [:)]

ORIGINAL: tonje07

tusen takk shina!! skal ned på sosialen i morgen og kreve hjelp [:)]

Stå på krava! Lykke til!!!

Huff...dette hørtes ikke greit ut Tonje... Håper du kan få hjelp på sosialkontoret!
Stor klem fra Tulip [:)][:)]

Huff... Ille at d ska vær så vanskeli å få hjelp i ett så rikt land som Norge!!! Helt bak mål at man ska måtte krangel sånn me alt av kontora å sånn.. De veit jo sjøl kordan reglan e, så da skjønna æ ikke at de kan nekt dæ hjælp!! [:@] Kjenn æ blir irritert her æ sett!!! Du må bærre stå på!!! Å Ikke gi dæ!!! Så lenge du e aleina, å har to unga så kan de ikke nekt dæ hjelp uansett kor my student du e!!!!!

Håpa d ordna sæ t slutt!! Syns du har gått igjennom for my i d siste!! E på tide at ting går din vei nu.. [;)] Sender dæ en stor trøste klæm...

ORIGINAL: mamma88

Uff, får helt vondt når jeg leser deg du skriver Tonje[:(] Også blir jeg irritert på banken, som ikke skjønner situasjonen og ikke vil hjelpe deg over denne kneika[:@] Håper du kan få hjelp fra sosialen og eventuelt foreldrene dine, og at kreditorene skjønner situasjonen, og kan hjelpe deg ut av det[:)] Masse masse lykke til[;)] Stoor trøsteklem fra meg

signerer denne, lykke til.... 

Stakkars.... får ont i mæ....
har du prøvd å hørt om lån i flere banker?? kan hende at en sier nei å en anna sier ja......  sånn va d når æ kjøpte leiligheta mi....

Huff! [:o] Så trist at det har gått så langt, Tonje! Jeg håper du får den hjelpen du trenger til å komme over kneika nå! Lykke til!

Stor trøsteklem fra meg!

ORIGINAL: Laban og Eilin

Kan jo være at du ikke får lån pga inkassokravene[8|]......Men det er en jævlig situasjon pappaen til barna har satt deg i[>:].......kan han virkelig ikke hjelpe deg å komme på rett kjør,når det er han som har gjort at du er i den situasjonen?????

bankene får ikke oppgitt tidligere inkassosaker når jeg søker lån heldigvis, siden alt er betalt ut, men jeg har jo kun hatt 5000 i inntekt i mnd i de tre siste årene, og de må jo gå ut fra det de får oppgitt på ligningen når deskal beregne om de kan gi meg lån eller ikke... men satser på at jeg om noen måneder kan gå inn i banken igjen, og slenge utbetalingsslippene mine fra NAV og bevise at jeg får mer penger nå. Å gud, det skal bli så godt å begynne å jobbe igjen!!

varpå sosialen der, med begge barna -og krevde at de skulle hjelpe meg. de forsto situasjonen godt, og satte inn noen penger på kontoen min så jeg klarte meg ihvertfall ut i neste uke. fikk også time på tirsdag, så skulle de se videre hvordan de kunne hjelpe meg inntil jeg får penger fra NAV. Så får vi ihvertfall mat og sånn, men jeg sliter jo mer med husleie og barnehagen da... de har jo ikke blitt betalt av eksen... så hun som har ansvaret for innbetalingene i barnehagen har begynt å gå veldig lei, og truer med å si opp plassen til emily... egentlig greit nok det, siden hun har kun en måned igjen der, men hun har alle vennene sine der, og det er jo trist for henne å ikke kunne være mer med de i barnehagen... men men... får se hvordan ting går fremoer nå.

fikk forresten nesten eksen til å ta opp et lån i sitt navn, og ordne det sånn at jeg betalte det ned igjen, menplutselig ombestemte han seg... det var fordi faren hans sa at han burde ta opp et lån på 100 000 selv - uvisst av hvilken grunn - og derfor kunne han ikke hjelpe meg. men problemet er at han ikke har sagt til foreldrene enda at vi har flyttet fra hverandre[8|]
huff. den familien er sykt innviklet... er egentlig glad for å slippe det stresset mer ihvertfall[:'(]

Back
Topp