fortvilet!!!!!!!!!!!!

mona81

Andre møte med forumet
jeg har gått arbeidsledig en stund nå, og har ikke rett på fødselspenger. jeg får derimot engangsstønad.har et barn fra før, og får hjelp fra sosialkontor til husleie og livsopphold for tiden.....ettersom jeg har forstått trekker de en god del av det skattefrie engangsbeløpet som er ment til utstyr og klær til babyen.er ikke særlig glad for dette.etter fødselen skal jeg oppgi samboer, og da får jeg jo ikke mer hjelp fra de. er det noen som har hatt erfaring med dette?? Hvordan de går frem og hvor mye de "tar"? Kan man få utbetalt engangsstønaden den måneden man føder, istedetfor 3 mnd før....hadde lite lyst at de skal ta babyens stønad. er de klar over hva utstyr koster eller?? argh[:@]

Sosialkontoret beregner at du skal bruke ca 12 000kr til barnet og resten til livsopphold. De sier at resten av engangsstønaden skal deles opp i så og så mange mnd.(kommer ann på hvor mye du betaler i husleie osv)I den tiden mener de at du skal klare deg uten suppleringer fra dem. Har vært borti det selv og det er noe jævla piss![:@]
Når du blir samboer blir dere sett på som ektepar og de går ut i fra begges inntekt for å se om dere har krav på noe. Sånn er det ihvertfall her...
Skjønner frustrasjonen din veldig godt.
Husk å stå på ditt og ikke la dem tråkke deg ned...
kos

whahhh????? nå har jeg jan, feb og mars før jeg skal føde, dvs. 3 mnd igjen der jeg trenger hjelp fra sos.knt.... etter det driter jeg i dem :), for da blir jeg samboer..hvis jeg venter med å søke engangsstønad til i mars feks, kan de jo ikke ta alle pengene, ettersom jeg ikke trenger hjelp fra de i mars/april mnd....eller????

Mener du kan søke om engangsstønaden fra uke 28 av svangerskapet og helt frem til 6 mnd etter fødselen.

Back
Topp