Fortvilet til tusen

babyliten

Forelsket i forumet
Nå blir jeg oppriktig stressa og uvel kjenner jeg. Permisjonen min var ferdig for en uke siden, og jeg har gått sykmeldt siden 10. Mai på grunn av at jeg er konstant trøtt . Hadde ny time til legen i dag og hun sykmeldte meg i TRE uker til, mest fordi at jeg er konstant trøtt og fordi at bekkenet mitt begynner å skrante igjen. Nå er jeg livredd for at jeg ikke får penger i neste permisjon, og var jo nettopp dette jeg hadde tenkt vi skulle unngå, to tette, fordi jeg ville jobbe i noen år først. Men hvordan blir det egentlig nå da? Blir sykepengene grunnlaget mitt liksom?

Jeg har mest lyst til å gråte og kjenner kroppen blir utrolig stressa av alt det her. Men jeg skjønner jo at når hun sier at jeg ikke burde jobbe, problemet er bare at jeg har såå lyst :depressed: Jeg rakk jo ikke en gang å skrive kontrakt på jobben før jeg måtte fortelle at jeg hadde blitt sykmeldt, så nå aner jeg ikke om jeg faktisk har noen jobb å gå tilbake til om jeg skulle fungere i arbeidslivet resten av svangerskapet :(

Ja, sykepenger er foreldrepengegrunnlag på lik linje som foreldrepenger(altså at du går rett fra en perm til en annen), dagpenger og lønn.

Jepp. Jeg gikk fra gradert permisjon, til gradert sykemelding, deretter full sykemelding, til full permisjon :) ingen tap av lønn :)

Tusen takk for alle svar :happy: Ble heldigvis mye roligere nå, selv om jeg skal prøve å finne en annen jobb i mellomtiden som passer både bekken og kropp bedre. Snakket med ei på nav i dag, men hun hadde ikke jobbet så mye med foreldrepenger, så hun kunne ikke svare meg på det.

Back
Topp