Fortvila,spør dere jeg

tuta

Flørter med forumet
jeg har mista tre ganger en ma juni 07 sa okt07 og en sa feb 08.
Fikk da beskjedom at vi skulle begynne på utredning.
Var på sjukehuset først i april og tok en haug med blodprøver,celleprøve og gyn undersøkelese pluss kromoson prøve fra både meg og partneren.
Fikk da besjed om at legen skulle kontakte meg når hun hadde fått svar på prøvene...
Så nå over en mnd senere har jeg forsat ikke fått noen svar..
Fikk svar på celleprøven i posten da for ca 3 uker siden, med beskjed om at de var ustabil om måtte inn at til ny time om seks mnd.
Noen som vet om dette har noe å si for å bli gravid,? må den vere stabil?
Synnes detta da begynner å dra ut med å få svar på dei andre prøvene,så kontaktet sjukehuset. Der fekk eg beskjed om at jeg ikke var opp satt på time før om 6 mnd og de da var for å ta celleprøve. Så lurte jeg på svar på dei andre prøvene. Da fekk jeg beskjed om de fra ho jeg prata med at dømm sikkert var i orden siden jeg ikke har hørt noe.... Synnes dette er merkelig, å veldi dårlig opp følging.... Skal de vere slik?
Skal jeg ikke inn til time og prate om hva som skal skje frammover?
Eller skal jeg bare gå her å håpe at jeg blir gravid at av meg sjølv å da se va som skjer?
Blir helt fortvila jeg....
Noen som har noe forslag på hva jeg skal gjøre?
Eller er dette helt vanli?

Uff, det skal ikkje væra lett[&o] Har egentlig ikkje noko godt svar på spørsmåla dine. Eg trur eg ville ringt sjukehuset igjen for å få veta svar på prøvane. Er ikkje godt nok å seie at ein trur det er i orden.. Ang celleprøven veit eg heller ikkje om dette kan virke inn på det å bli gravid, men ville spurt legen om det og om dette er siste del av utredninga eller om du skal ha fleire undersøkelsar.

Er du under utredning i regi av ein gynekolog, så kan du jo be om time for å snakke om dette.

Ønsker deg masse lykke til[:)]

Hei!

Celleprøvene må ikke være stabile for at du skal kunne bli gravid. Når de er ustabile så har du muligens litt celleforandringer. Veldig ofte er dette forbigående, men det kan være alvorlig. Derfor venter de gjerne i seks mnd for å sjekke om du fortsatt har celleforandringer.

Når du skal ha utredning for habituell abort så synes ikke jeg det er noe i veien for å begynne på det nå selv om du må ta nye celleprøver. Er som regel bare masse blodprøver for å sjekke hormonverdiene dine gjennom syklusen. Noe som ikke skal ha noen innvirkning på livmorhalsen. Men nå er ikke jeg lege da.

Jeg tror jeg ville ha gått til en privat gyn og hørt hvordan h*n ville ha gått frem. Sykehusene er ofte veldig trege pga stor pågang.

Lykke til!

tuta dette har jeg ikke så mye greie på, men vil gjerne gi deg en trøste klem og krysser fingrene for at du bli mor en gang og du får den hjelpen du trenger for å holde på spiren din

ORIGINAL: twinanne

tuta dette har jeg ikke så mye greie på, men vil gjerne gi deg en trøste klem og krysser fingrene for at du bli mor en gang og du får den hjelpen du trenger for å holde på spiren din

sign denne

signerer denne eg[:)]

stor klem til deg fra meg

ORIGINAL: vestlandsjento

Uff, det skal ikkje væra lett[&o] Har egentlig ikkje noko godt svar på spørsmåla dine. Eg trur eg ville ringt sjukehuset igjen for å få veta svar på prøvane. Er ikkje godt nok å seie at ein trur det er i orden.. Ang celleprøven veit eg heller ikkje om dette kan virke inn på det å bli gravid, men ville spurt legen om det og om dette er siste del av utredninga eller om du skal ha fleire undersøkelsar.

Er du under utredning i regi av ein gynekolog, så kan du jo be om time for å snakke om dette.

Ønsker deg masse lykke til[:)]

signerer denne jeg[:)]

Back
Topp