Fortvila over svigers! (Litt lang)

Astra

Elsker forumet
Nå må jeg få høre om det er jeg som er helt sykt overbeskyttende
eller om dere ville reagert likkens...

Va på besøk hos svigers i går me snuppa. Det første svigermos gjør
er å komme ut på trappa å grabbe til seg snuppa mi ut av armene mine.
UTE PÅ TRAPPA! Ikke sport ho om det va grett å ikke venta ho te eg va
komme inn. [:@]
Snuppa mi steinsøv når eg kom dit så eg sa at ho mått legg ho i veppestolen
(Den e helt flat) sånn at ho fikk søv seg ferdi. Vill at ho ska søv mest muli
uførrstyrra. Men nei, svigers dem sku hold. Snuppa søv å søv, så bjynn dem å
pell på ho så ho våkn. "Å sjå no e ho våken, dikke dikke dikke..."
Fikk karra tell meg snuppa te slutt å lagt ho i veppestolen, å ho søvna ijenn.
Men ho plages jo som kjent me mageknip, så ette ei stund bjynt ho hyl skrik.
Eg tok ho opp førr å få ho te å rap, men ho skreik bære meir. Da kjæm ho svigermor
å napp ho i fra meg å spør meg om eg ikke kan nån teng..

Følt at ho trødd over en MASSE grensa hos meg å at ho ikke respekter meg å
kordan eg vill at snuppa ska oppdræges... [:@][:(] Å sambo sei ikke i fra en gang!!

Skjønner deg såååå godt, men svigermødre vil ofte vite best. Du kan velge å overhøre d, eller å gi klar beskjed. Gir du klar beskjed så vet de hvor de har deg og kanskje respekterer bedre[;)]. Når jeg føler meg overkjørt sier jeg i fra, jeg klarer ikke å halde kjeft. Når jeg fikk jenta ga jeg beskjed om at ingen fikk drikke kaffe når de holdt hun, d syntes de å overdrive. Men jeg mener man trenger ikke å utsette de for sånne farer, blir irriert jeg[:'(]. D er din unge, du bestemmer. Enig m du, sover de så skal de få være i fred. De skal ikke bli overstimulert, de trenger hvile[:)]

Da hadde jeg også blitt kjempeirritert!! [:'(] Når dokka sover, så sover hun, og det skal hun få gjøre i fred!! Hvis ikke blir de jo så urolige. [&o]

det er lov å si: hu er min datter og jeg vet best akkurat nå.
det må respekteres hvis ikke har svigers og andre som styrer over oss et problem.

Takk førr fine svar.. [:)]
Sambo mein at eg lar meg styr litt væll mye av
hormona. Å da va det godt å sjå at det ikke bære
e eg som vill ha gjedd beskje..

HERLIGHET!!!!!!! Hvem er det som har fått baby, du eller svigers??????? Samboeren din burde absolutt ha sagt i fra, men det er vel ikke alltid like enkelt når det er snakk om sin egen mor.... Men så er jo du samboeren hans...... Tror jeg hadde klikket på svigers.... Det er du som bestemmer og ikke de... Du får prøve å sette de på plass om det skulle skje neste gang! (enkelt å si, men....)

Du får ihvertfall ha lykke til

Hun hadde nok fått hørt noen sanhetens ord av meg hvis hun hadde gjort noe sånt.........

alltid litt problematisk, for ein må gjerne seie i frå, men så kan ein ikkje vere for krass heller..... Ein skal trass alt fungere samen med dei etterpå. Men det er skikkelig irriterende når dei ikkje respekterer dei grensene som ein set-. Sånn som med skriking, mat, GODTERI, soving etct.

I mitt hus er det eg som bestem, ikkje nokon andre, ikkje barnet heller. Marcus får slett ikkje lov til alt han vil berre fordi han kan få eit raseri anfall eller noko. Er eg misfornøyd med oppførselen hans, så får han tilbakemelding på det. MEN når bestemor er her så er alt greitt. Da får han styre og sjefe som han vil. Det irriterer meg, og av og til grip eg inn. Eg trur ikkje at det er sundt for barna at dei skal få bestemme alt!

Litt på sidespor her, men lett er det ikkje[:D] Vil nå seie at det ikkje berre er svigers som kan trø over grenser, eigne foreldre kan også vere flinke til det, men det er litt lettere å seie i frå til dei da[:)]

da hadde jeg blitt råforbanna!!

Back
Topp