Fortstoppelse.. sharing is caring

EmVee

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Kjære vene. Jeg har knapt vært på do siste uka. Når jeg ikke gror et menneske inni meg er jeg på skåla 1-2 ganger per dag og jeg må ikke presse for å si det sånn. (Irritabel tarm)

NÅ DERIMOT!! Får jeg ikke ræva full av hemoroids av dette skjønner jeg ingenting. Det.er.så.hardt.

Jeg spiser sunt og jeg har forsøkt både bløte linfrø, masse vann, svisker, smoothie med masse bær ++. Neida. Tvang til og med i meg en kopp kaffe i morges men ingen antydning.

Så. Jeg vil ha rennaræv. Jeg vil føle meg tømt. Hva kan jeg kjøpe på apoteket i morgen?

Lactulose er vel det de fleste bruker. Skikkelig søtt kliss så hvis du er kvalm er ikke det noe. Ellers så er det vel Movicol:happy:

Movicol er anbefalt. Lactulose også, men det fungerer ikke like bra. I tillegg må man drikke litersvis med vann for at det skal ha god nok effekt. Med movicol kan man drikke som vanlig :) Lykke til, må på apoteket selv i morgen å kjøpe movicol. På do hver 3.-4. dag er ikke noe særlig for meg, får så vondt i magen :sorry:

Jeg er også sykt hard i magen, så ille at jeg nesten er redd når jeg er på do for er så sjukt vondt. Vil ikke ta avf midler men må prøve å spise sunnere og drikke mer vann :)

Tregt system her også.. Vanligvis på do 2 ganger daglig, nå bare 1, og føler jeg bare blir "halvferdig" :P
Men skal se an fortsatt, for noen dager er bedre enn andre. Så hvis systemet kan ordne opp litt selv, så hadde jo det vært det beste for min del.

Lactulose har fungert veldig fint her, har brukt det etter fødsel da det er da systemet går treigt her. Men smaken er ikke den beste:yuck: Og det er ikke skadelig for tarmen, så det kan du trygt bruke:)

Hvordan klarer dere å få i dere Movicol? Blander dere det ut i saft? Prøvde Movicol for moro skyld en gang på jobb, måtte spytte det ut med en gang. Smakte som havet, helt grusomt å drikke :dead: Tar heller en "shot" med laktulose da

Hvordan klarer dere å få i dere Movicol? Blander dere det ut i saft? Prøvde Movicol for moro skyld en gang på jobb, måtte spytte det ut med en gang. Smakte som havet, helt grusomt å drikke :dead: Tar heller en "shot" med laktulose da
Sniker
Blander movicol med sterk solbærsaft. Kan ikke ta laktulose selv.

Jeg har brukt lactulose i flere uker nå. Visst jeg slutter på det stopper hele systemet opp :nailbiting: Husker i mitt første svangerskap (for 13 år siden) så forsto ikke jeg hvorfor lege/jordmor hele tiden spurte om jeg hadde problem med magen, hadde ikke engang antydning til plager. Det var tider det!

Jeg har irritabel tarm syndrom, så her er magen helt på bærtur. Microlax (miniklyster) redder meg når jeg er fullstendig forstoppa, så tar jeg movicol i et par uker. Og sånn har det vært 2 runder allerede dette svangerskapet, blir vel å fortsette sånn tenker jeg.

Jeg har blitt vant til smaken :hilarious: Blander bare ut i vann.

Movicol er anbefalt. Lactulose også, men det fungerer ikke like bra. I tillegg må man drikke litersvis med vann for at det skal ha god nok effekt. Med movicol kan man drikke som vanlig :) Lykke til, må på apoteket selv i morgen å kjøpe movicol. På do hver 3.-4. dag er ikke noe særlig for meg, får så vondt i magen :sorry:
Henger meg på denne. Movicol er det som fungerer best, siden du ikke trenger å drikke ekstra.

Fant en ting som funka for meg i dag :hilarious: 1 liter Litago sjokomelk for en som er litt laktoseintolerant :hilarious: Fulgte dessverre med litt magekramper og ubehag da :hungover:

Lactulose fungerte ikke for meg :( må nok prøve den andre de nevner her.
Fytti så vondt det er å ikke få gått på do!! :( huff...
Er i Bergen på skole og hotell nå, blir ikke å teste det avføringsmiddelet akk denne uka dog ... :)

Kjenner godt til dette problemet. Helt grusomt. «Heldigvis» er jeg laktoseintolerant og drikker melk til den store gullmedaljen :p gjort det alle 3 svangerskapene mine nå og det gjør det levelig. Uten melk måtte jeg nok fått noe på apoteket :D

Back
Topp