Fortsette å amme?

3smågull!

Forelsket i forumet
Er usikker på om jeg skal forsette å amme gutten min..Måtte begynne med ammeskjold når han var en uke gammel for han har problemer med å ta brystvorta, men sluttet med skjolda igår siden det ga så mye luft i magen hans. Har måttet gi mme i tillegg til pupp hele tiden for jeg har ikke nok melk til å mette han alle måltidene..Burde jeg slutte da?Er så usikker...

Jeg brukte også ammeskjold i en uke.. Men begynnte og pumpe meg isteden for... Går kjempe fint med flaske.. Kan du ikke pumpe deg og gi han mm på flaske før du gir opp?? Drikk kloster ammete, det øker melkeproduksjonen og dat er bra for magen på små barn.. Lufta i magen kommer ut som sure fiser på nurket mitt... Raper du han etter hvert måltid??  Får ut luft da også vet du[:)] Lykke til[:)][:)]

hei du! jeg synes du skal gjøre det som du synes er best for deg og beisen din jeg... får han mye luft i magen sin er jo ikke det noe godt for han..
jeg ammer ikke, fikk det ikke til og lillegutt måtte jo få mat så jeg har gitt han flakse.. og det går kjempe fint! det eneste er at jeg måtte høre på alt negativt folk sa om at jeg ikke ammet.. hvor dumt det var å sånn..
men gjør det du føler er best for dere[;)]

Gjør det som du føler er best for lille gutten din du! [:)]
Jeg brukte også ammeskjold fra jeg kom hjem fra føden, å
i forrige uke kunne jeg slutte med dem. Nå tar hun puppen
som bare det, ikke noe problem! [:D]

Man kan også delamme og gi mme.. Men det viktigste er å være
mamma for gutten! [;)]
Gi gutten den melka du har, å gi mme i tillegg. Det gjør jeg!

Som de andre sier her, kjenn på hva du helst vil selv! Det viktigste er at dere har det bra, begge to. [;)]

Synes du det er all right å amme, da? Er det kos, liksom? Hvis du liker det, eller synes det er helt greit, ville jeg fortsatt og amme litt hvis jeg var deg. Det er jo så lettvint å ha maten klar i puppen overalt! [:)] Og så ville jeg heller gitt mme i tillegg når babyen trengte det. [;)]

Som Astra sier, kan jo babyen lære å ta brystet uten skjold etter hvert, men det kan vel kanskje kreve en liten innsats og mye tålmodighet fra din side... [;)] Igjen, det  er du som må kjenne etter hva du har lyst til, ikke bry deg så mye om hva andre måtte si.

Lykke til! [;)][:D]

jeg sier som alle andre her. gjør det du selv føler for, jeg har aldri fått til amminga, så jeg pumpet meg og ga henne mm på flaske, men etter 4 uker begynnte jeg å bli sliten av pumpinga, så for 2 uker siden begynnte jeg med mme og pumpet meg bare to ganger om dagen, men nå forrige uke var melken vekk, så nå får snuppa bare mme, og hu vokser og gror og vi har det mye bedre sammen, for nå er ikke jg så sliten lengre:)

Jeg begynte også med skjold, på sykehuset. Endte opp med pumping og mme hjemme. Gikk greit det, men jeg synes det ble altfor mye mas med det. Så nå får hun bare mme.

Hvis du får det til, er selvsagt det beste. Men som jeg sier; ikke for enhver pris... Lykke til med valget...

Det er kos når jeg får til ammingen, men idag har han ikke klart å ta puppen så har måttet pumpe meg..Det er mange ganger puppen er den eneste måten å roe han på, når han får sånne gråteanfall..Uff slitsomt det her..[:@]

ORIGINAL: Sanders mamma!!

Det er kos når jeg får til ammingen, men idag har han ikke klart å ta puppen så har måttet pumpe meg..Det er mange ganger puppen er den eneste måten å roe han på, når han får sånne gråteanfall..Uff slitsomt det her..[:@]

Da ville jeg gitt det litt tid, og satt av , la oss si, for eksempel 2 uker til en ekstra innsats hvor du ammer så ofte du kan og passer på å alltid bruke tid til å få til riktig ammeteknikk. (At han tar brystet riktig og sånn) Hvis ikke det hjelper, så synes jeg du kan trappe ned med god samvittighet! Og ta kontakt med ammehjelpen! Det er nok lurt!

Lykke til! Håper du finner ut en løsning som passer best mulig for deg! [;)][:D]

Back
Topp