Fortsatt vondt i bekkenet etter fødsel

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvordan er det med dere andre som hadde plager med bekken under svangerskapet? 1 uke siden fødsel snart, og synes smertene er akuratt like som på slutten av svangerskapet. :/ Gikk en liten tur i går, og er ganske ødelagt i dag. Er det kiropraktor jeg bør kontakte kanskje?

Kiropraktor kan være bra for å se om du har fått låsninger. Å fysio for å lære kanskje å trene seg opp igjen.

Selv virke det som jeg har vært heldig, 3 dager siden fødsel og kjenner knapt noe til bekkenet :)

Kiropraktor kan være bra for å se om du har fått låsninger. Å fysio for å lære kanskje å trene seg opp igjen.

Selv virke det som jeg har vært heldig, 3 dager siden fødsel og kjenner knapt noe til bekkenet :)
Ja, må nok vurdere det hvis det ikke kommer seg snart. Så bra at du nesten er bra igjen iallefall! :)

De sier vel at hvis man fortsatt plages etter 6 uker så bør man kontakte fastlege for henvisning til fysio. Hadde også vondt ei uke etter, men nå 2.5 uker etter er det mye bedre.

Vil ikke vurdert det. Bare gjort det. Det gjør underverker. Jeg gikk til kiropraktor under svangerskapet. Og en sjekk etter to uker.
Helt sant. Jeg er altfor flink til å bare skyve ting som går på egen helse litt til side.

De sier vel at hvis man fortsatt plages etter 6 uker så bør man kontakte fastlege for henvisning til fysio. Hadde også vondt ei uke etter, men nå 2.5 uker etter er det mye bedre.
Godt å høre. :) Håper det gjelder meg også. :)

Helt sant. Jeg er altfor flink til å bare skyve ting som går på egen helse litt til side.

Godt å høre. :) Håper det gjelder meg også. :)
Bare ta det rolig med bekkenet (små skritt, hold beina samlet ved inn/ut av bil/seng/sofa), unngå bevegelser som er ubehagelige eller vonde. Dersom du ammer tar det lenger tid før bekkenet er stabilt igjen, så ta det med ro og gi det litt tid :)

Bare ta det rolig med bekkenet (små skritt, hold beina samlet ved inn/ut av bil/seng/sofa), unngå bevegelser som er ubehagelige eller vonde. Dersom du ammer tar det lenger tid før bekkenet er stabilt igjen, så ta det med ro og gi det litt tid :)
Takk for råd. :) Visste ikke det med ammingen. Vet du grunnen til dette eller? :)

Jeg også har like vondt i bekkenet 1 uke etter fødsel og det irriterer meg grenseløst for jeg vil ut å trille!! :(

Takk for råd. :) Visste ikke det med ammingen. Vet du grunnen til dette eller? :)
Kiropraktoren min sa at så lenge man ammer så utskiller kroppen et hormon som gjør at forbindelsene i bekkenet fortsatt holder seg "myke" og derfor bruker lenger tid på å komme tilbake til normalen. Men hør med legen hvis plagene vedvarer :) Ikke slutt å amme! :)

Kiropraktoren min sa at så lenge man ammer så utskiller kroppen et hormon som gjør at forbindelsene i bekkenet fortsatt holder seg "myke" og derfor bruker lenger tid på å komme tilbake til normalen. Men hør med legen hvis plagene vedvarer :) Ikke slutt å amme! :)
Amming fortsetter vi med! ;) Bare innteressant å vite hvorfor ting er som de er. ;)

Jeg kjenner og godt til det ennå. Jordmor anbefalte meg å få henvisning til fysio før 6 ukerskontrollen, men hadde en tøff fødsel så mye av det er og grunnen til at hun anbefalte meg det for å sjekke at bekkenet ikke er blitt skeivt etter fødsel.

Drøy uke siden fødsel her også og bekkenet mitt har blitt 10 ganger verre :( trodde ikke det var mulig nesten jeg... Så her blir det å kontakte kiropraktor i morgen og fastlegen for henvisning til trening hos fysio!

Så og si helt fin. Hender jeg kan stivne litt. Men er overhodet ikke på langt nær så ille som jeg var under graviditeten. Var kvitt smertene når han var ute. Slik har det vært med alle tre .

Back
Topp