Fortsatt vondt etter fødsel..

jente86

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Det er 15 dager siden jeg fødte, og jeg har fortsatt endel vondt og ubehag i underlivet. Jeg fikk en rift og måtte sy litt. Noe av ubehaget tror jeg kommer av stinga og at de gror, og det er jo naturlig :) Men ved bevegelse blir det veldig vondt, usikker på om det er i stinga eller hvor smerten sitter. I dag var jeg ute på en times trilletur i moderat tempo og når jeg kom hjem hadde jeg så vondt at jeg måtte ta smertestillende og legge med ned. Ved dobesøk i dag har jeg også blødd noe mer.
Noen med erfaring eller som vet hvor lenge jeg kan forvente å ha vondt? Burde jeg ringe føden eller er dette normalt forløp etter fødsel med rift?
:)

Sent from my iPhone using BV Forum

jepp her er det i dag 17 dager siden fødsel, i går var det plutselig blitt vondere, både når jeg skulle sette meg, når jeg gikk og når jeg tisset, ble nesten litt bekymret for infeksjon i stingene ( ble sydd 2-3 sting ved urinrørsåpningen) derfor tok jeg kontakt med legen min for sikkerhetsskyld.
alt så bra ut når hun så etter, ingen tegn til infeksjon og de har ikke gått opp noe sted. vi konkluderte med at det var en blanding av at det gror godt nå (helt vanlig at det da blir litt vondere noen dager) også har jeg en urinveisinfeksjon som jeg har gått med siden før fødsel fordi oppi alt dette fødestyret, ny baby i hus osv glemte jeg og ta ferdig kuren.

Jeg hadde så og si sluttet og blø, men nå kommer det litt på papiret ved hvert dobesøk, men det er visst også ganske normalt har jeg forstått :-)

Lillebror er 2 uker i dag og jeg har fortsatt ubehag nedentil. Revnet en god del, men føler det er mest vondt rundt endetarmen - er enda veldig hoven. Har også en urinveisinfeksjon som sikkert ikke hjelper på formen generelt.
Merker at ubehaget tar seg opp dersom jeg er i litt "for mye" aktivitet eller har sittet for mye. De dagene jeg passer på å ligge i stedet for å sitte (når jeg har mulighet til det) føles det bedre :)

Min første fødsel ble jeg klippet og klarte ikke å sitte ordentlig på 3 mndr, så jeg har det igrunn helt supert nå hvis jeg skal sammenlikne med sist ;)

Da må jeg vel bare ta tida til hjelp :) Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig for har så lyst til å trene igjen! Men helsa først, så får la kroppen bruke den tida den trenger :) jeg måtte få blodoverføring på barsel, pga veldig lav blodprosent, så tenker litt på det også siden jeg synes jeg blør så mye. Får vel ta en tur til fastlegen for en blodprøve.

Men takk for svar! :) Mange ting å tenke på som nybakt mor ;)

Da må jeg vel bare ta tida til hjelp :) Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig for har så lyst til å trene igjen! Men helsa først, så får la kroppen bruke den tida den trenger :) jeg måtte få blodoverføring på barsel, pga veldig lav blodprosent, så tenker litt på det også siden jeg synes jeg blør så mye. Får vel ta en tur til fastlegen for en blodprøve.

Men takk for svar! :) Mange ting å tenke på som nybakt mor ;)

Ja, det er nok bare å ta tiden til hjelp og gjøre det beste ut av det.
Og en legetime høres ikke dumt ut, så får du sjekket blodprosenten :)

Back
Topp