Fortsatt svak positiv..

Hei. Jeg oppdaget at jeg var gravid ca 3 dager før forventet mens. Tok en clareblue med uke indikator på dagen jeg forventet mens med positiv 1-2. Var til legen forrige mandag da det ble tatt en ny test å legen henviste meg til gyn for fastsettelse av svangerskap. Legen mente jeg da var i uke 5. Første dag i sist mens var 25 desember. Par dag etter var jeg til gyn som mente at det var for tidlig med innvendig UL da han mente at jeg mest sannsynlig nettopp hadde blitt befruktet. Så jeg skal tilbake om 1,5 uke. Jeg blir så usikker.. Hvor langt er jeg på vei? Testen viser fortsatt svak positiv i dag( strimmel) er 9 år siden jeg var gravid sist, og da var jeg lengere på vei når det ble oppdaget. Kjenner bare at jeg blir redd for at det er en kjemisk graviditet eller lignende

Klarer du å gi litt mer konkret info? Du sier du tok en CB digital på dagen du forventet mens, og at den viste 1-2. Men du sier ikke når dette var?
Du sier du tok en test hos legen for 6 dager siden, men ikke noe om hvordan du da lå an i syklusen?
du sier du fikk svak strimmeltest i dag, men ikke hvor lenge det er siden du fikk første positive test/positih digital.
Kan du bruke dpo, dato eller cd når du omtaler di ulike testene?
F.eks om cb digital viste 1-2 på 14 dpo og legetimen var 17 dpo og nå er du 21 dpo. On du skjønner? Det var bare tall tatt ut fra løse lufta altså. Syntes bare det er veldig vanskelig å svare på di tingene du spør om uten å vite hvilke tidsrom det er snakk om mellom testene osv.

Klarer du å gi litt mer konkret info? Du sier du tok en CB digital på dagen du forventet mens, og at den viste 1-2. Men du sier ikke når dette var?
Du sier du tok en test hos legen for 6 dager siden, men ikke noe om hvordan du da lå an i syklusen?
du sier du fikk svak strimmeltest i dag, men ikke hvor lenge det er siden du fikk første positive test/positih digital.
Kan du bruke dpo, dato eller cd når du omtaler di ulike testene?
F.eks om cb digital viste 1-2 på 14 dpo og legetimen var 17 dpo og nå er du 21 dpo. On du skjønner? Det var bare tall tatt ut fra løse lufta altså. Syntes bare det er veldig vanskelig å svare på di tingene du spør om uten å vite hvilke tidsrom det er snakk om mellom testene osv.
Tenkte på det samme. Vanskelig å svare på dette uten å vite noe av når forskjellig ting skjedde og hvor langt hun var og er nå.

Hva betyr dpo? Første positive test var 22 januar, CB positiv 1-2 25 januar, positiv test lege 27 januar og fortsatt svak positiv test i dag 1 feb, ei uke etter forventet mens. Jeg er helt ny her inne, så ikke helt drilla på de forskjellige forkortelsene osv enda. Så beklager for mye rot:)

Hva betyr dpo? Første positive test var 22 januar, CB positiv 1-2 25 januar, positiv test lege 27 januar og fortsatt svak positiv test i dag 1 feb, ei uke etter forventet mens. Jeg er helt ny her inne, så ikke helt drilla på de forskjellige forkortelsene osv enda. Så beklager for mye rot:)
Dpo= days past ovulation. Altså dager etter eggløsning.
Men dato var mer enn bra nok :)
Nå går det ann å svare :smug:

Med positiv test den 22 januar, og positiv digital den 25 januar, så høres det desverre ikke så bra ut at dagens test er «svak positiv».
Jeg fikk selv første positive test 23. Januar og gravid 1-2 på CB den 26 januar. På Torsdag fikk jeg gravid 2-3 på CB digital og denne «analoge» testen. Hadde jeg testet i dag hadde den nok vært enda sterkere.
Når det er ei hel uke siden du fikk gravid 1-2 på digital, så burde virkelig en test i dag være tydelig positiv, ikke svakt positiv.
Det er ikke meningen å være negativ, men jeg føler jeg må være ærlig å si at det burde vært tydelig positiv test i dag ut fra hva du forteller. Vil du legge ut bilde av testen fra i dag?

Vedlegg

• D08C04A6-2B3B-4D3B-BE30-BB288ECFE202.jpeg
    D08C04A6-2B3B-4D3B-BE30-BB288ECFE202.jpeg
    23,8 KB · Visninger: 33
Tenker er bilde av testen kan være greit. For hva jeg definerer som svakt positiv kan være noe annet en hva du mener er svakt.

Også kan det å måle stigning 2 eller flere ganger hos legen med blodprøve være mye bedre en å måle stigning via sånne tester. Da får du konkrete tall, ikke bare tester som må tyder og mulig feilkilder om urinen ikke er konsentrert nok

Hvis det hjelper, så er dette testene mine fra 21. januar til og med i dag. Om det sier deg noe, det vet jeg ikke, men da har du til å sammenligne ;) Husk også at din og min stigning kan være helt forskjellig uten at det er noe galt i det (jeg liker å se andre sine erfaringer når jeg blir usikker), og jeg vil si som de andre at det er lurt å måle stigning hos legen :)
FF2BD1A8-6A4F-4C53-9F25-1D3BCB355B5B.jpeg

Hvis det hjelper, så er dette testene mine fra 21. januar til og med i dag. Om det sier deg noe, det vet jeg ikke, men da har du til å sammenligne ;) Husk også at din og min stigning kan være helt forskjellig uten at det er noe galt i det (jeg liker å se andre sine erfaringer når jeg blir usikker), og jeg vil si som de andre at det er lurt å måle stigning hos legen :)
Vis vedlegget 318145
Ok. Jeg tenker å ta ny test i morgen. Jeg brukte ikke morgen urinen når jeg tok sist. Så får bruke den i morgen. Skal uansett til legen på mandag, så får høre hva han sier da. Kan legge ut bilde i morgen, da sist test er kasta. :)

Ok. Jeg tenker å ta ny test i morgen. Jeg brukte ikke morgen urinen når jeg tok sist. Så får bruke den i morgen. Skal uansett til legen på mandag, så får høre hva han sier da. Kan legge ut bilde i morgen, da sist test er kasta. :)
Det har veldig mye å si når urinen er tatt og hvor konsentrert den er, så det blir spennende å se hvordan det går med deg idag :) Jeg krysser fingrene!

Det har veldig mye å si når urinen er tatt og hvor konsentrert den er, så det blir spennende å se hvordan det går med deg idag :) Jeg krysser fingrene!
Takk alt gikk bra til legen i dag. Tok med meg morgen urin og den var positiv. Forklarte legen om hjemmetestene, og han kunne berolige meg om at gynekologen hadde skrevet i epikrisen at jeg mest sannsynlig var 3-4 uker på vei forrige uke.. Grunnet uregelmessig mens! Og at gynekologen sjekka livmor og eggstokker, og ingenting tydet på svangerskap utenfor livmor. Har fått mørkere nippler, meget ømme bryst, stikkinger i lysken og mens murringer.. For å ikke snakke om økt matlyst.. Så legen fortalte meg at jeg er gravid og må? Prøve å slappe av, og stresse ned. Så håper jeg på se ett bankende hjerte til gyn neste uke ❤️

Så bra da!
Blir spennende på UL neste uke da.
Men ble det ikke tatt blodprøver?

Så bra da!
Blir spennende på UL neste uke da.
Men ble det ikke tatt blodprøver?
Nei legen mente at det ikke var noe grunnlag for det. Når alle testene er positive, mange symptomer og gynekologen hadde vært veldig nøye på ul.. Så legen mente at det holdt at gynekologen var sikker i sin sak. Iom at jeg skal på UL igjen neste uke så får jeg bare stole på de. Skulle jeg få en blødning eller smerter så tar jeg kontakt meg gyn. Men legen sa rett ut at det er ikke noe grunnlag for å måle det, for du er gravid! Så får håpe på ett bankene hjerte :happy:

Back
Topp