Fortsatt like trøtt i 2.trimester

Kokkostopp

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Er 15+0 idag, og blir snart sprø av denne trettheten som aldri gir seg. Fungerer ikke optimalt i hverdagen, og føler at jeg bare går å venter på at det gradvis skal bli bedre. Sist svangerskap ble dette umiddelbart bedre etter 12.uke. Denne gangen føler jeg det har blitt verre etter uke 10. Flere enn meg som opplever dette?
 
Jeg sliter med det samme her :( Jeg er 50% sykemeldt slik at jeg klarer å gjøre litt etter jobb (dusje og henge opp klær for eksempel) for da jeg jobbet 100% så klarte jeg ingenting og samboer måtte gjøre alt :( er nå 16+5 og håper det blir bedre etterhvert! Både lege og jordmor sier at det er normalt å være kjempesliten.
 
Jeg har det også slik, og er ca 15 uker på vei. Før uke 12 gledet jeg meg masse til å bli bedre etter uke 12, så ble veldig skuffet da det ikke skjedde. Har hatt enkeltdager med mer energi og da tenkt "nå er energien tilbake", men så er jeg plutselig like dårlig igjen dagen etter :( Håper energien kommer tilbake snart :Heartred
 
Samme her :bag: Sover fortsatt minst en halvtime på hvilerommet på jobb hver dag, og ofte 2-3 timer på kvelden før jeg sover 8-10 timer om natten :sleep011
 
«Godt» at vi er flere i samme båt hvis det går an å si? Jeg jobber fremdeles 100% og vil fortsette med det, men får en knekk etter jobb hver dag og kan da fort sove i 2-3 timer, og være like søvnig igjen til kvelden. Går mye utover kvalitetstiden med sønnen vår, da jeg er i en zombie tilstand fra han er ferdig i barnehagen til han skal legge seg. Samvittigheten tar meg litt opp i dette. Håper så inderlig at trettheten snart gir seg
 
Jeg har det også slik, og er ca 15 uker på vei. Før uke 12 gledet jeg meg masse til å bli bedre etter uke 12, så ble veldig skuffet da det ikke skjedde. Har hatt enkeltdager med mer energi og da tenkt "nå er energien tilbake", men så er jeg plutselig like dårlig igjen dagen etter :( Håper energien kommer tilbake snart :Heartred
Kjenner meg igjen i det du skriver, håper også det kommer seg snart…
 
Jeg sliter med det samme her :( Jeg er 50% sykemeldt slik at jeg klarer å gjøre litt etter jobb (dusje og henge opp klær for eksempel) for da jeg jobbet 100% så klarte jeg ingenting og samboer måtte gjøre alt :( er nå 16+5 og håper det blir bedre etterhvert! Både lege og jordmor sier at det er normalt å være kjempesliten.
Ja, de har helt rett i at det er normalt. For min del tror jeg at jeg bare blir litt satt ut av at det har blitt verre og ikke bedre, siden det gikk så greit over i 1.svangerskap. Håper at formen kommer seg for oss alle!
 
Sist svangerskap kom energien aldri tilbake :( 16+5 og venter fortsatt denne gangen...
Bekkenet blir også værre og værre så føler jeg ligger mye på sofaen og føler meg slapp. Mye dårlig samvittighet for 1,5 åringen også.
 
De siste par gangene ble det ikke bedre før den dagen babyen ble født. Ingenting var klart.
Nå har trøttheten blitt verre og verre siden uke 9 ca. Så forventer at jeg må presse meg eller bare la ting flyte resten av svangerskapet nå også.
 
Selvom trøtt- og uvelheten min har fulgt meg inn i 2. Trimester har jeg likevel følt at kvalmen i det minste har blitt veldig mye bedre. Var plaget med kvalme, brekninger og dårlig appetitt hele første trimester, men kastet aldri opp. Før idag tydeligvis, da jeg kastet opp for første gang 15+4 :depressed: Har sovet dårlig, så var kanskje i forbindelse med utmattelse, men håper uansett det var en engangsting:bored:
 
Er 18+0 idag, og vil nesten påstå de siste ukene har jeg vært mer trøtt enn i første trimester, trøtt er nesten ikke dekkende nok ord for jeg føler meg påkjørt av en buss nærmest o_O Var så trøtt forje uke at jeg drømte at jeg ikke klarte å våkne i drømmen min engang fordi jeg var SÅ trøtt:laughing002 hadde det likt i forje svangerskap men da hadde jeg syk jernmangel og måtte få jern intravenøst, men da ble jeg et helt nytt menneske, så lurer på om det samme er på vei nå, for jeg føler meg helt svimeslått..
 
  • Omsorg
Reactions: K.B
Har det på samme måte, i tillegg til kvalme fortsatt. Så er sykemeldt fra jobb og jobber kun noen timer om dagen fra hjemmekontor. Så får jeg gjort noe jobb. Er utmattet etter å hengt opp og lagt sammen klær. Helt sykt. Dette er mitt første svangerskap og hadde også gleda meg til uke 14 og andre trimester. Nå er jeg 17+2 og føler veldig lite bedring. Kanskje noe mer matlyst, men det varierer veldig. Det er psykisk tungt å føle seg lat og ubrukelig, samtidig så vet jeg at det krever enormt med energi å bære fram er barn. Hadde vel kanskje andre forventninger til andre trimester, enn det som som faktisk er tilfelle! Godt å høre at man ikke er alene, og misunner alle de som fortsetter som før! All ære! :Heartpink
 
Har det på samme måte, i tillegg til kvalme fortsatt. Så er sykemeldt fra jobb og jobber kun noen timer om dagen fra hjemmekontor. Så får jeg gjort noe jobb. Er utmattet etter å hengt opp og lagt sammen klær. Helt sykt. Dette er mitt første svangerskap og hadde også gleda meg til uke 14 og andre trimester. Nå er jeg 17+2 og føler veldig lite bedring. Kanskje noe mer matlyst, men det varierer veldig. Det er psykisk tungt å føle seg lat og ubrukelig, samtidig så vet jeg at det krever enormt med energi å bære fram er barn. Hadde vel kanskje andre forventninger til andre trimester, enn det som som faktisk er tilfelle! Godt å høre at man ikke er alene, og misunner alle de som fortsetter som før! All ære! :Heartpink
Kanskje ikke en enorm trøst, men du kjenner hvertfall at det et noe som vokser inni magen da. Jeg har nå i andre trimester mistet så og si alt av symptomer, så merket ikke noe særlig til graviditeten (fått bittelitt mage da). Så syns det er litt ubehagelig - tankene går av og til i retning «er det noe liv det enda?»
 
  • Omsorg
Reactions: K.B
Kanskje ikke en enorm trøst, men du kjenner hvertfall at det et noe som vokser inni magen da. Jeg har nå i andre trimester mistet så og si alt av symptomer, så merket ikke noe særlig til graviditeten (fått bittelitt mage da). Så syns det er litt ubehagelig - tankene går av og til i retning «er det noe liv det enda?»
Ja, skal trøste meg med at baby har det bra. Har av en eller annen grunn vært redd for det også nå, selv om jeg har symptomer. Men kjente et par små dult i stad og det var sååå stas! Har heller ikke fått noe særlig mage (har litt fra før av) ;)
Skal du til jordmor eller UL i nærmeste fremtidig?
 
Ja, skal trøste meg med at baby har det bra. Har av en eller annen grunn vært redd for det også nå, selv om jeg har symptomer. Men kjente et par små dult i stad og det var sååå stas! Har heller ikke fått noe særlig mage (har litt fra før av) ;)
Skal du til jordmor eller UL i nærmeste
Er 16+5, så vært på tidlig ultralyd. Enda endel uker til ordinær.
Vært hos jordmor, men hun sjekka ikke noe (bare prating).
 
Er 16+5, så vært på tidlig ultralyd. Enda endel uker til ordinær.
Vært hos jordmor, men hun sjekka ikke noe (bare prating).
Når jeg var hos jordmor sist, så hørte vi hjertelyd. Det var hyggelig! Fikk bare se på UL ikke høre :) Skal til OUL 18+5, spent og håper alt er vel:)
 
Er faktisk helt kake enda. Jeg er i praksis nå om dagen og i stedet for spisepause så er det sovepause:p
 
Er 18+0 idag, og vil nesten påstå de siste ukene har jeg vært mer trøtt enn i første trimester, trøtt er nesten ikke dekkende nok ord for jeg føler meg påkjørt av en buss nærmest o_O Var så trøtt forje uke at jeg drømte at jeg ikke klarte å våkne i drømmen min engang fordi jeg var SÅ trøtt:laughing002 hadde det likt i forje svangerskap men da hadde jeg syk jernmangel og måtte få jern intravenøst, men da ble jeg et helt nytt menneske, så lurer på om det samme er på vei nå, for jeg føler meg helt svimeslått..
Har også lave jernverdier og er henvist for jern i.v, så håper jeg får det snart og får samme effekt som du beskriver at du fikk!
 
Kanskje ikke en enorm trøst, men du kjenner hvertfall at det et noe som vokser inni magen da. Jeg har nå i andre trimester mistet så og si alt av symptomer, så merket ikke noe særlig til graviditeten (fått bittelitt mage da). Så syns det er litt ubehagelig - tankene går av og til i retning «er det noe liv det enda?»
Vil bare si for å betrygge deg at hvor lite eller mye symptomer man har ikke er mål på om det er liv i magen. Hvis man mister alle symptomene så er dette ofte i sammenheng med at Hcg verdien flater ut eller når sin «peak» (som den etterhvert skal gjøre). Man kan ha fullt av symptomer og likevel ha en missed abortion uten å være klar over det. Grunnen til det er at man ofte har høye HCG verdier som henger igjen selv om fosteret ikke lever lenger, og det er HCG som skaper symptomene og ikke fosteret.
 
Back
Topp