Fortsatt kvalm

HanneA

Flørter med forumet
Hei!

I morgen bikker jeg 16 fullgåtte uker, og jeg føler kvalmen egentlig bare har blitt verre fra uke 10 og til nå. Det skal så sykt lite til for at jeg kaster opp om morgenen (feks at jeg tok på meg en genser som det var søla bittelitt egg på. Jeg så den lille gule flekken (SÅ, det lukta ikke) og kasta opp), og jeg takler ikke press eller trykk mot brystkassa tidlig på morgenen. Her om dagen kasta jeg opp fordi jeg tørka meg etter å ha dusja.... Jeg blir helt matt :p Flere som har det sånn?? Trodde jo ting skulle bli litt bedre i andre trimester, men føler alt blir verre, og blir neeeesten bekymra for at det er noe galt. Selvom det sikkert er hysterisk. Førstegangs, og hadde en MA i sommer. Så jeg tror jeg har lov å være litt hysterisk :p

Jeg har hørt at kvalme er et godt tegn, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Men jeg skjønner at det er litt kjipt å ha det sånn. Håper det går over snart!

Jeg er straks 19 fullgåtte uker, er fortsatt kvalm og kaster fortsatt opp flere ganger daglig. Føler også det ble verre i 2. trimester :p Første barn, en SA og en MA i året som gikk. Føler meg også hysterisk til tider... Selv om det ikke er det vanligste, er det heller ikke uvanlig! Bebisen har det bra, selv om mor har det litt tøft :) Kjipt er det, men prøver å se på det som en hyggelig påminner om det lille ekstra hjertet jeg bærer på <3

Takk for oppmuntrende svar! «Godt» å vite at jeg ikke er «alene» :) Føler jo alle blir bedre i andre trimester! Fra nå skal jeg kun se på det som en påminnelse om at baby faktisk er der!

17+1. Kaster opp galle og slim til det spruter neseblod hver eneste morgen. Må bare le av det :dance011
Blir også kvalm og kan kaste opp om det går for lenge mellom måltider, om jeg får håret fra hodet mitt i munnen, eller om jeg blir sliten.
Likevel er det mye bedre enn tidligere og jeg synes formen er stigende og kvalmen dalende:dance018:cool05

I forrige svangerskap var jeg kvalm fram til uke 39! Brakk meg HVER morgen.

Dette svangerskapet har jeg vært mye mer alvorlig kvalm, døgnet rundt, kastet opp mye mer og vært mer sykemeldt. Det har dabbet av og nå er det mer som i mitt første svangerskap. Kaster bare opp 1-2 ganger i uka nå, men er kvalm av og på og har dårlig matlyst. Kastet opp i morges da jeg måtte gå litt fort ute... kaster alltid opp om jeg stresser/forter meg så prøver å gjøre det minst mulig. Må gå i sneglefart utendørs..

En av grunnene til at kvalmen blir verre på en måte nå er at halsbrann kommer mer og mer. Jeg fikk omeprazol sist svangerskap og det er helt fantastisk. Fås på resept. Kommer til å be om det nå også. Det er mot halsbrann men hjelper derfor indirekte også mot kvalme/oppkast siden det blir verre av halsbrann.

Jeg kan uanset betrygge deg med at ALT av kvalme, oppkast, brekninger og ALLE andre graviditetsplaget er 100% borte etter fødsel. Og for de av oss som har endel plaget under svangerskapet føles det virkelig helt fantastisk. :)

(Jeg er 16 uker om to dager)

I forrige svangerskap var jeg kvalm fram til uke 39! Brakk meg HVER morgen.

Dette svangerskapet har jeg vært mye mer alvorlig kvalm, døgnet rundt, kastet opp mye mer og vært mer sykemeldt. Det har dabbet av og nå er det mer som i mitt første svangerskap. Kaster bare opp 1-2 ganger i uka nå, men er kvalm av og på og har dårlig matlyst. Kastet opp i morges da jeg måtte gå litt fort ute... kaster alltid opp om jeg stresser/forter meg så prøver å gjøre det minst mulig. Må gå i sneglefart utendørs..

En av grunnene til at kvalmen blir verre på en måte nå er at halsbrann kommer mer og mer. Jeg fikk omeprazol sist svangerskap og det er helt fantastisk. Fås på resept. Kommer til å be om det nå også. Det er mot halsbrann men hjelper derfor indirekte også mot kvalme/oppkast siden det blir verre av halsbrann.

Jeg kan uanset betrygge deg med at ALT av kvalme, oppkast, brekninger og ALLE andre graviditetsplaget er 100% borte etter fødsel. Og for de av oss som har endel plaget under svangerskapet føles det virkelig helt fantastisk. :)

(Jeg er 16 uker om to dager)

Jeg driver også og brekker meg noe jævlig! Det er så grusomt. Av ingenting liksom.. Haha, stakkars samboeren som må høre på det greiene.

Jeg har reflukssykdom, så jeg har halsbrann til vanlig og medisiner på blå resept, så halsbrann kjenner jeg dessverre veldig godt til. Ikke blitt så mye bedre nå, kan man si. Heldigvis holder medisinene det godt i sjakk!

Huff så kjedelig! Jeg er ikke så mye kvalm lenger men er fortsatt kjempetrøtt!! 18+1 idag..

Jeg er 16+2 nå, og er fortsatt kvalm jeg også. Jeg kaster opp hvis jeg beveger meg noe særlig før det er gått et par timer etter litt mat. Eller hvis jeg blir ekstra sliten, eller bøyer meg framover. Sist var jeg kvalm og dårlig helt fram til frøkna ble født. Jeg fødte ei frisk og fin jente på 3,3 kg, så hun hadde ikke tatt skade av at mora knapt hadde spist på ni måneder.

Jeg er også fremdeles kvalm og avhengig av medisiner for å ikke kaste opp tørt og vått.. Men kvalmen er blitt noe bedre, kaster ikke opp hver eneste morgen hvis jeg spiser i sengs før jeg står opp :) Blir veldig kvalm (tross medisin) hvis det går mer enn to timer mellom måltid så her spiser jeg etter klokka [emoji28]

For meg slapp det i uke 17. Det gikk fra det ene til det andre nærmest over natta. Så det er håp. Og ja, det skal visst være sånn at kvalme er et godt tegn - det har jeg i hvert fall trøsta meg med de siste 12 ukene.

Er 17 uker, forsatt like kvalm. Brekker meg for ingen ting. Tillegg godt forkjølet. Hoste på slim, da brekker jeg meg enda mere. I de to andre svangerskapene kom kvalmen seg fort og matlyst på topp. I dette svangerskapet spiser og drikker fordi jeg må. Litt redd for nyrestein siden jeg drikker så lite. I slutten av sist svangerskap innlagt med nyrestein og kom ikke ut før ungen var født.

18+5 og fremdeles kvalm. Veldig demotiverende og ødeleggende for min opplevelse av å være gravid. Har flere venninner som er ca like langt som meg som ikke opplever denne kvalmen. De er på jobb, på trening, ute blant venner og koser seg. Og jeg ligger i senga ubrukelig! Nå MÅ det vel gi seg snart? Er ikke langt unna halvveis. Om det er EN ting jeg liker så må det vel være å kjenne spark :)

16+1. Jeg har bedt sambo om å komme med mat til meg på nattbordet som jeg spiser i halvsøvne før jeg sover litt til.. Hvis ikke brekker jeg meg og kaster opp lett. Trodde denne kvalmen skulle gi seg i første trimester :meh:

Dere som spyr og brekker dere mye, er dere i 100% jobb?

Jeg spydde flere ganger eller sto over do og brekte meg hele forrige uke på jobb. Borte på mandag pga ekstremt kvalm. Tirsdag til torsdag var jeg i flott form bare kvalm før frokost. Men i dag spiste jeg frokost dro på jobb men endre med å spy alt mageinnholdet og ikke komme meg ut fra toalettet på 20 min.. måtte løpe på do flere ganger før jeg fikk til avdleder og så jeg måtte dra hjem etter 2 timer på jobb.. jeg er lærer så hvis ikke jeg klarer å stå i klasserommet så har jeg ingen grunn til å være på jobb. Men er i full jobb.. Tror det blir verre med stress så vurderer og dra til legen. Føles som er nederlag å ikke klare å gjøre jobben min.

Straks 16 fullgåtte uker her

20+1 og fremdeles kvalm! Men fra å være kvalm hele døgnet så er jeg nå kvalm om morningen og innimellom på dagtid..

Dere som spyr og brekker dere mye, er dere i 100% jobb?

Jeg spydde flere ganger eller sto over do og brekte meg hele forrige uke på jobb. Borte på mandag pga ekstremt kvalm. Tirsdag til torsdag var jeg i flott form bare kvalm før frokost. Men i dag spiste jeg frokost dro på jobb men endre med å spy alt mageinnholdet og ikke komme meg ut fra toalettet på 20 min.. måtte løpe på do flere ganger før jeg fikk til avdleder og så jeg måtte dra hjem etter 2 timer på jobb.. jeg er lærer så hvis ikke jeg klarer å stå i klasserommet så har jeg ingen grunn til å være på jobb. Men er i full jobb.. Tror det blir verre med stress så vurderer og dra til legen. Føles som er nederlag å ikke klare å gjøre jobben min.

Straks 16 fullgåtte uker her

Nei jeg jobber i alle fall ikke. Jeg jobber til vanlig med mennesker og tett oppfølging og i så dårlig form har jeg ingenting på jobb å gjøre. Kan ikke avslutte et møte for å gå på toalettet å kaste opp. Jeg prøvde de første ukene, men når verken hodet eller kroppen er på plass var det bedre å gi seg og arbeidsgiver var helt enig i det. De satt også inn vikar for meg med en gang som er ansatt hele svangerskapet og permisjonstiden, dette fordi jeg av tidligere erfaring er dårlig lenge i svangerskapene mine.. Jeg kommer til å komme tilbake litt til jobb nå etterhvert, men da er vikaren der også for å lette trykket og ansvaret på meg :)

Back
Topp