Jeg opplevde det samme i forrige uke, begynte å spotte og blø friskt og var sikker på at jeg hadde en begynnende SA, hadde allerede bestilt time til TUL til jeg var 7+6. Der oppdaget jordmor at det var liv og at det så fint ut, men hun kunne ikke se årsaken til blødning.
Blødningen plukket seg opp etter dette og to dager senere begynte jeg å blø mye og fikk vondt i magen, var igjen sikker på at det var SA på gang. Fastlege var enig og sendte meg til gynekolog for å sjekke, men der var det igjen liv i tillegg til at den lille hadde vokst fint siden UL 2 dager tidligere og målte perfekt. Gyn kunne se årsaken heldigvis, som var lavtliggende morkake.
Har blødd en del siden da og hatt tidvis ganske vondt i magen, men det sa gyn at var normalt da blødningen irriterte livmoren. Klarer ikke skjønne at den lille skal kunne ha det okei der inne under slike forhold, men skal tilbake til gyn om 3 dager og blir spennende å se om det fortsatt står bra til.
Jeg skjønner deg godt i hvertfall, det er virkelig en emosjonell berg og dalbane!