Fortsatt håp, eller?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Jeg var 100% sikker på at jeg hadde en SA på fredag. (Ut i fra det som havnet i doskåla... som kun må ha vært koagulert blod.)

På UL nå oppdaget hun hjerteslag og vekst fra forrige uke. Hva skjer?!?! Dette er jo en emosjonell Berg og dalbane. Ny UL 21.3.

Kunne hun ikke si noe om årsaken blødningen? feks foranliggende morkake etc?

Skjønner godt det er en emosjonell berg og dalbane.

Så fantastisk :Heartred Høres jo veldig positivt ut at det var vekst fra sist! Krysser fingrene for at den lille klorer seg fast :)

Kunne hun ikke si noe om årsaken blødningen? feks foranliggende morkake etc?

Skjønner godt det er en emosjonell berg og dalbane.

Hun sa ingenting. Og jeg var så satt ut at jeg glemte å spørre. Hadde foranliggwnde morkake sist, men da blødde jeg i siste trimester.

Så grusomt og slitsomt med disse berg og dalbanene. Jeg håper virkelig spiren klamrer seg fast og at det ikke kommer flere blødninger.

Jeg hadde forliggende morkake sist. Det er litt annerledes enn foranliggende morkake. Om du har forliggende morkake ligger den slik at den dekker over hele eller deler av livmormunnen og er dermed utsatt for blødninger. Og når morkaka blør, kan det blø kraftig og gi store koagler. Jeg vet ikke hvor tidlig de kan oppdage slikt, men vi oppdaget det i uke 13 etter voldsom blødning og fikk beskjed om å avstå fra samleie. Så en likhet der, derfor jeg nevner det. Krysser fingrene for deg.

Wow! Så utrolig bra. Dette må være slitsomt for deg/dere. Men der det er liv er det håp. Så nå skal lille bare fortsette å klamre seg fast. Ligger fortsatt lavt?

Så gledelige nyheter! :smiley-bounce012:Heartred håper alt går bra og att alt fortsatt ser fint ut på Ul neste uke :)

Det er jo helt supre nyheter[emoji7][emoji7] så lenge det er hjertelyd og lille vokser så er det jo absolutt håp[emoji173]️[emoji173]️

Wow! Så utrolig bra. Dette må være slitsomt for deg/dere. Men der det er liv er det håp. Så nå skal lille bare fortsette å klamre seg fast. Ligger fortsatt lavt?
Jeg var så satt ut at jeg glemte å spørre. Få forhåpentligvis flere svar i neste uke.

Så bra! [emoji1376][emoji1376] Håper på like gode nyheter neste uke også [emoji1]

Så gode nyheter:-)

Uff. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Sitter med følelsen av at gynekologen ikke hadde noe tro på at dette kom til å gå. Mener hun sa at siden SA ikke hadde startet av seg selv så «vil jo dette forlenge prosessen for deg.» og «vi kan ikke gi deg Cytotec piller fordi det ville være å fremprovosere det.»

Samtidig så vet jeg ikke om jeg takler enda et svangerskap hvor jeg skal blø i tide og utide. Forrige gang hadde jeg jo klippekort på Ullevål de siste 12 ukene.

Uff. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Sitter med følelsen av at gynekologen ikke hadde noe tro på at dette kom til å gå. Mener hun sa at siden SA ikke hadde startet av seg selv så «vil jo dette forlenge prosessen for deg.» og «vi kan ikke gi deg Cytotec piller fordi det ville være å fremprovosere det.»

Samtidig så vet jeg ikke om jeg takler enda et svangerskap hvor jeg skal blø i tide og utide. Forrige gang hadde jeg jo klippekort på Ullevål de siste 12 ukene.
Så bra at det var liv og den hadde vokst ❤
Det må være utrolig slitsomt om du skal gå helt til 21/3 å ikke vite hva du skal føle. Synes virkelig du burde fått ul igjen allerede om 1 uke.

Hvis du er såpass usikker på hva hun mente så hadde jeg ring å hørt om du kan få snakke med henne. Så hadde jeg spurte om den er så stor som den skal være å hva hun tenker om blødningen.

Det er mange som blør mye og klumper også selv om alt er fint :) så det trenger ikke å bety noen. Hvis den vokser som den skal og hjerte banker så har du nok ikke noe å bekymre deg for ❤

Krysser fingrene for at alt er fint å at du slipoer mer blødninger ❤
Å skulle dette bli et svangerskap med blødninger så kan kanskje angelsound være betryggende ❤

Så bra at det var liv og den hadde vokst ❤
Det må være utrolig slitsomt om du skal gå helt til 21/3 å ikke vite hva du skal føle. Synes virkelig du burde fått ul igjen allerede om 1 uke.

Jeg fikk velge mellom mandag, tirsdag eller onsdag neste uke. Valgte onsdag for å kunne få mest mulig vekst. Men ble til at jeg byttet til tirsdag, slik at samboeren også kunne være med. Så da er det bare åtte dager.

Jeg spurte henne om odds, men hun ville jo selvfølgelig ikke si noe... skjønner jo det. De kan jo ikke vite. Men fikk ut av henne at det kan gå bra, og da går det helt bra. Ikke noe spesiell fare for misdannelser el. Men det var egentlig bare hele holdningen hennes. Ikke at det var noe galt i den, det er bare følelsen jeg sitter igjen med i etterkant.

Jeg var (og er fortsatt) veldig innstilt mentalt på at det ikke går veien, så jeg får bare stålsette meg og vente.

MEN jeg skal iallfall notere ned alle spørsmål jeg har i forkant så ikke noe glipper ved neste UL. Det er jo lettere når man er to også. Jeg deo alene i dag, for jeg tenkte jo at det kun var to mulige senarioer:
1, jeg hadde blødd ut alt eller 2, det var fortsatt rester slik at jeg måtte ha pillekur. Var liksom ferdig med alt det følelsesmessige. (Jeg er ganske rasjonell sånn sett, og har mistet to ganger før også.)

MEN jeg skal iallfall notere ned alle spørsmål jeg har i forkant så ikke noe glipper ved neste UL. Det er jo lettere når man er to også. Jeg deo alene i dag, for jeg tenkte jo at det kun var to mulige senarioer:
1, jeg hadde blødd ut alt eller 2, det var fortsatt rester slik at jeg måtte ha pillekur. Var liksom ferdig med alt det følelsesmessige. (Jeg er ganske rasjonell sånn sett, og har mistet to ganger før også.)
Jeg tenkte helt feil å trodde det var typ 3 uker til, vet ikke hvordan jeg har tenkt :p
Men da er det jo ikke så lenge til :)
Håper den har vokst som den skal da ❤
Godt at du skal ha samboeren med deg, lurt å ha støtte uansett hva som skulle skje.
Jeg føler egentlig at holdningen på tildlig ul kan være litt dårlig spesielt når en har mistet før. Det er egentlig ganske dumt, for det er spesielt da en trenger at andre er litt positive :).
Kanskje hun ikke har vært borti blødninger der det har gått bra før og derfor var mer bekymret.
I termingruppen med gutten min var det flere som blødde mye (også klumper) med noen var det pga morkaken og med noen fant de ikke ut hvorfor. Så det trenger ikke å være farlig

En bekjent opplevd det samme som deg og fikk beskjed om at hun hadde Threatened Abortion. Kan gå helt fint men var en forvirrende beskjed å få. Står litt om det på nettet på engelsk. Blandt annet at kvinner fikk progesterone for å få opp hormonene. Kansje greit høre med gy om det kan være noe slikt..

Jeg opplevde det samme i forrige uke, begynte å spotte og blø friskt og var sikker på at jeg hadde en begynnende SA, hadde allerede bestilt time til TUL til jeg var 7+6. Der oppdaget jordmor at det var liv og at det så fint ut, men hun kunne ikke se årsaken til blødning.
Blødningen plukket seg opp etter dette og to dager senere begynte jeg å blø mye og fikk vondt i magen, var igjen sikker på at det var SA på gang. Fastlege var enig og sendte meg til gynekolog for å sjekke, men der var det igjen liv i tillegg til at den lille hadde vokst fint siden UL 2 dager tidligere og målte perfekt. Gyn kunne se årsaken heldigvis, som var lavtliggende morkake.

Har blødd en del siden da og hatt tidvis ganske vondt i magen, men det sa gyn at var normalt da blødningen irriterte livmoren. Klarer ikke skjønne at den lille skal kunne ha det okei der inne under slike forhold, men skal tilbake til gyn om 3 dager og blir spennende å se om det fortsatt står bra til.

Jeg skjønner deg godt i hvertfall, det er virkelig en emosjonell berg og dalbane!

Back
Topp