Forteller dere noen om graviditeten ?

Ang venner som prøver, det er sårt og vanskelig begge veier. Jeg har opplevd å ikke vite at noen prøvde, og dermed ble min graviditet tatt veldig dårlig. Det var svært sårende for meg og :( Og jeg hadde jo selvsagt sagt ting annerledes om jeg visste det var et sårt punkt. Så til de som prøver, og kanskje strever, er det veldig greit om man er åpen og..og det kan sikkert være like vanskelig å være, ikke alle ønsker å dele når det ikke går. Huff vanskelig..

Denne gangen har jeg vært litt føre var, og sagt i fra litt sånn mellom kortene til en del. Rett og slett for å beskytte meg selv. Og dette er jo vår nummer seks, det er nok ikke så mange som bare kommer til å være glad, det stoppet etter barn nummer 2-3. Med det mener jeg ikke at det er negative, men å komme med ekle kommentarer om antallet eller hvordan barnet har blitt til. Barna er forberedt, min mor, min far (skilt), mannen sa det til kollegaene sine dagen før vi testet positivt, så de tror nok jeg er gravid ut fra hva han sa :eek: :schocked028 :laughing002 flaks jeg var gravid like etterpå.. Men ja, om folk faktisk skjønner at dette er noe vi ønsker, så håper jeg at vi kan få de reaksjonene vi ønsker :Heartred
 
Har du offentliggjort det på Instagram i dag da? :love7
Testdag i dag, så nei, har ikke skrevet noe på insta enda. Vi ville vente til testdag, se at streken ikke ble svakere og si ifra til de nærmest oss før vi publiserer noe der :happy:
 
Fantastisk! :D
Trenger flere som er komfortable med å dele, det er en tøff og jævlig prosess å gå igjennom, man trenger å vite at man ikke er aleine.
Jeg har funnet meg en fantastisk gjeng i skjult forumet på assistert, hadde ikke klart meg uten dem :Heartred
Vi fant ingen informasjon om PGD da vi skulle starte opp med det og fant ut at dette er noe som må snakkes mer om :)

Ja, min erfaring er at det har vært helt avgjørende å dele - både med venner som ikke er i samme situasjon, og med andre «likesinnede» her inne :happy::Heartred Det har gjort at ekstremt mange har kommet til meg med sine utfordringer knyttet til prøving også, og det synes jeg er skikkelig fint. Men nå er nok jeg ekstremt åpen om alt i utgangspunktet. Jeg innser jo at det ikke er like naturlig eller føles riktig for alle :love2
 
Oh, Dagbladet? :D Er det offentlig?

Jaa, men kjenner at jeg kvier meg litt med å «avsløre» identiteten min er inne. Selv om det ikke er vanskelig å skjønne hvem jeg er, hvis man kjenner meg :p Kan vurdere å poste i skjult forum etter hvert :Heartred
 
Jaa, men kjenner at jeg kvier meg litt med å «avsløre» identiteten min er inne. Selv om det ikke er vanskelig å skjønne hvem jeg er, hvis man kjenner meg :p Kan vurdere å poste i skjult forum etter hvert :Heartred

Respekterer det! Du får vurdere det om du vil når vi får hemmelig forum (når er det? :bookworm:)
 
Testdag i dag, så nei, har ikke skrevet noe på insta enda. Vi ville vente til testdag, se at streken ikke ble svakere og si ifra til de nærmest oss før vi publiserer noe der :happy:
Tror ikke klokken min her inne er helt riktig, for når jeg leste det du skrev stod det "i går" (i går), så trodde testdagen var i går :D Men da så! Blodprøve i dag? :woot:
 
Respekterer det! Du får vurdere det om du vil når vi får hemmelig forum (når er det? :bookworm:)

Hmm det aner jeg ikke :wacky: Tror man må opp i en viss mengde posts?
 
Tror ikke klokken min her inne er helt riktig, for når jeg leste det du skrev stod det "i går" (i går), så trodde testdagen var i går :D Men da så! Blodprøve i dag? :woot:
Tok blodprøve i går, rekker ikke innom for å ta i dag :happy:
 
Jeg syns det var bedre å få vite det før en senere. Vet ikke om dere har snakket med disse vennene om at dere prøver selv, men jeg har selv vært klar på noen ting;
Jeg sa ifra selv når jeg hadde gode og dårlige perioder.
Jeg ville helst ha oppdateringer skriftlig, da får jeg litt lenger tid for å kunne respondere.
Jeg er veldig var for klager angående svangerskapet. Har full forståelse for at det er slitsomt, vondt og vanskelig, men jeg har ikke vært der at jeg har kunnet vært en støtte for sånne ting.

Vi har vært prøvere siden 2015, har to senaborter og en SA bak oss, samt 3 utsatte innsett.

Takk, så fint å få se saken fra et annet perspektiv. Veldig forståelig at du ikke klarer å være støttende, det kan jo være utfordrende nok for andre som ikke er den situasjonen.
Helt forferdelig å høre om det du har måtte gå igjennom, stor klem:Heartred
 
Eg har ganske delte følelser om å dele med mange tidlig. Første gangen eg var gravid hadde vi fortalt det til ALLE (bortsett fra på sosiale medier). Då vi på OUL veke 19 oppdaga at den lille blødningen eg hadde hatt i veke 8 faktisk var ein SA var det heilt forferdelig å måtte fortelle til så mange. Fekk sjølvsagt mykje støtte også frå mange hold om andre som hadde mista både seint og tidlig. Og ein del fekk litt oppdragelse på at dei ikkje skulle mase på når andre skulle få barn, fordi dei plutselig fekk det litt tettere på at det ikkje alltid går bra.

Neste gang sa vi ingenting til nokon før TUL, dei to neste har vi fortalt nærmeste familie ganske tidlig og resten når det faller seg naturlig, gjerne etter TUL.
 
Har ikke lagt noen planer om å fortelle enda. Dette er vår nummer fem, og det har ikke bare vert positive tilbakemeldinger på verken nummer 1, 2, 3 eller 4.
Alle skal henge seg opp i hvordan det skal gå, vanskelig svangerskap, min form, hvordan det går økonomisk, plass til barna, oppfølging osv..

Jeg skulle ønske jeg bare kunne glede meg og si; JEG ER GRAVID!! og dem jeg fortalte det til bare kunne si; ååå så gøy!! Gratulerer!!

Jeg har fortalt det til EN venninne, som er en av de ytterst få jeg stoler på, og som jeg visste ikke ville være negativ, og det føltes godt å starte der <3
 
Vi skal forsøke å vente så lenge som mulig denne gang, men håper at vi kan dele nyheten til jul :)
 
Faller seg helt naturlig å forteller det til enkelte venninner. Enten fordi vi snakker om alt, eller fordi vi alltid drikker vin :p vanskelig å lyve seg unna når man plutselig takker nei.
Etter jeg mistet i august er jeg veldig glad jeg hadde fortalt det til noen, men samtidig kun de nærmeste.

Har ikke noe behov for å legge det ut på some, men når det nærmer seg 12 uker tenker jeg jobben og familie får vite det allefall. Siden jeg pendler veldig langt til jobb, og må bo på jobb i ukedagene, så håper jeg å få svangerskapspenger mot slutten.
 
Her fortalte vi det for en uke ca.. trodde jeg var 6+ på vei. Farmoren til gubben sa i etterkant når vi hadde kommet inn døren at hun hadde kjent på seg at det var noe. Og vi var ikke med i planen for å spise elgsuppe hos henne :D Brødrene hans var litt mer sånn ; ugh sitte barnevakt?! NEI! Men de kommer gjøre det når ungen først er kommet. :cool: Så hele familien hans vet, var bare 1 som var negativ til hele tanken, men vi lar den personen få tenke seg litt om så kanskje personen snur når det nærmer seg. Har ikke fortalt noen i familien min enda, føler det er litt tidlig da det er noe familie kluss i mellom. :rolleyes:
 
Jeg fikk positiv graviditetstest i går og vi har allerede sagt det til de nærmeste rundt oss:D
Mannen er heller ikke så flink til å holde dette til det er tryggere:hilarious: Han er så stolt :Heartred
Jeg kommer også til å fortelle det til både sjef og kollegaer, slik at de vet hvorfor jeg er sliten, og for å få støtte om det ikke skulle ende bra denne gangen.

Ene datteren til mannen (hun er 12 år), hun hjalp meg da jeg skulle overraske han i går med testen :Heartred
 
Back
Topp