Fortelle

Foreløpig bare dere. Vi har en enighet om at NIPT-testen blir litt avgjørende (og TOUL selvfølgelig), så jeg håper vel egentlig å ikke si noe før alt er "godkjent". I forhold til jobb (ble tidlig sykemeldt sist) så er det jo kjekt at det snart er ferie, og TOUL og NIPT kommer ganske kjapt når ferien er over mener jeg. Men så skal vi være masse sammen med familien vår i ferien, så spørs om vi klarer å holde det hemmelig de ukene da (om formen er dårlig).

Bortsett fra mannen min, har jeg fortalt to venninner. Skal på ferie med familien (foreldre og søsken) denne uken. Vi vil bestille privat UL rundt uke 7, så med mindre jeg plutselig får veldig symptomer som jeg ikke kan skjule, vil jeg helst vente med å fortelle dem til etter det.

Kun fortalt samboer, vi tenker å fortelle familie rundt uke 12 og så venner etter vi har fortalt det til familie. Jeg sliter med å holde det skjult synes det er så vanskelig å ikke si noe, noen tips til å få ventetiden til å gå fortere?

Fortalt foreldrene våre, min søster, 14 venninner og han har fortalt 2 kompiser. Alle vet jo at vi har prøvd siden gutten vår døde og spør jo hvordan det går med IVF, så gidder ikke å lyve. Forteller nok nære familie og venner som ikke har spurt av seg selv i uke 12, og ber de holde det hemmelig til jeg er over halvveis, hvis jeg er så heldig å komme dit:nailbiting:

Noen som har noen gode ideer til hvordan å fortelle det? Gøy å høre forslag :)

Har fortalt det til min nærmeste leder på jobb (samme avdeling i barnehage). Var ikke helt planlagt, men hadde tenkt på å fortelle det før ferien i tilfelle jeg er sykemeldt når ferien er over, men så ble det en samtale rundt relevante temaer, så da var det like greit å bare fortelle det. Godt å ha delt det med noen!

Ang hvordan det skal fortelles, så hadde det vært litt kult å bare ta det helt sånn casual, typ "det er bra vi har sykkelvogn med plass til to barn, for det kommer vi til å trenge neste år" eller "feriehus i danmark ja, det passer bra siden vi har to barn med oss neste sommer".

Men det blir vel kanskje fort en "storebror" genser.

Back
Topp