Fortelle

Nathen

Glad i forumet
Lurer på når dere andre forteller om graviditeten til slekt og venner?
Venninen min spurte meg om jeg var gravid i dag, og jeg kunne ikke si nei heller....
Og det før foreldrene til typen min vet det!! Jeg er så lei meg for det.

Åh! Jeg klarer nesten ikke vente med å fortelle det til noen!! Gleder meg SÅ til å si det!!:) Men jeg tenkte jeg skulle vente til uke 12 da, hvis jeg klarer, er det ikke det som er vanlig da? Da har man liksom kommet over faresonen for abort.
Men det er første gang jeg er gravid, så jeg vet ikke...?

hehe min erfaring er at hvis du sier det til noen - og ber dem ikke å fortelle det videre, så vet alle det plutselig - men ingen har lov til å si det. Det er jo litt komisk. Men det er sant, uansett om det går galt får de jo vite det, og det er godt å ha vennene der som støtte. Kanskje jeg ikke klarer å vente til uke 12 alikevel..:)

Uff, dette ble skummelt....

Nå må jeg bare spørre...Er det vanlig med gravidsele i bilen allerede? Noe jeg ikke har fått med meg her?:)

Jeg bruker ikke det, har ikke tenkt på det en gang jeg!

1. NÅR FORTELLE?
jeg valgte å fortelle til ganske mange med en gang - jeg synes det er vanskelig å vri meg unna når folk spør. Og folk spør hele tiden, for de vet at vi har gått til behandling på rikshospitalet for å få det til.....
Men jeg prøver å skille mellom de jeg synes det er okay å fortelle til senere om jeg skulle misste... føler jeg meg ikke konfortabel med en eventuell slik situasjon, så sier jeg ingen ting...

2. BILSELE...
Jeg har kjøpt det nå (fikk det uke 8-9).
På selen står det at det skal brukes fra så tidlig som mulig (fra mnd 2 - dvs uke 9), mens andre kilder sier at man ikke trenger å bruke det. Jeg synes det føles trygt å bruke det, og jeg fikk det uansett i julegave (En fordel med å ha fortalt det). Men det er jo vanskelig for de som vil skjule det da, om du har sele...

Synes det er godt at venner og familie vet.. dersom noe skulle gå galt (grøss!!!) er de der for å hjelpe og støtte deg![:)]
Klem! [;)]

Vi bestemte oss for å si det til foreldrene mine, siden vi feiret jul med de og maten glir jo ikke alltid like fort ned i 1.trimester. Så for at de ikke skulle begynne å mase, så fikk de vite det før jul. Har lyst å vente med å si det til venner før sambo har sagt det til foreldrene sine. Noe jeg venter litt utålmodig på...[8|] Jeg har en del venner som går å maser, er ikke så festlig å lyge til de eller snakke det vekk heller...

Vi skal fortelle våre denne uken, er veldig spent...[8|]

Oioi - nå har jeg plutselig nådd 12 uker! Har helt bestemt unnlatt å fortelle en eneste sjel før 12 uker, har vi sagt. Og det har faktisk gått greit - julebesøk og alt til tross... Men så var vi plutselig her da - og er litt usikre på hvor veien går videre nå... Føler snart jeg bør fortelle arb.-giver, så han ikke beregner meg inn i planene for neste semester? Men kan jo ikke gjøre det uten å ha fortalt nærmeste familie, det blir liksom litt feil... Uff, er jammen ikke så lett dette, syns jeg - er litt koselig å være de eneste som vet også, da...

Back
Topp