Fortelle venner og familie

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Hvor langt tenker dere å vente før dere forteller nyheten til nære venner og familie? Når tenker dere å fortelle til foreldre og søsken?
Sist gang ventet vi ca 8-10 uker før vi fortalte det til foreldrene og søskene våres. Jeg sliter sann med å holde det hemmelig, men synes det er kjipt å fortelle det tidlig om det skulle vise seg at vi mister eller noe :)

Hvor langt tenker dere å vente før dere forteller nyheten til nære venner og familie? Når tenker dere å fortelle til foreldre og søsken?
Sist gang ventet vi ca 8-10 uker før vi fortalte det til foreldrene og søskene våres. Jeg sliter sann med å holde det hemmelig, men synes det er kjipt å fortelle det tidlig om det skulle vise seg at vi mister eller noe :)
Om du blar lenger ned er det allerede en tråd om dette med mange svar/erfaringer :)

Bumpet den opp til deg :)

Jeg tenkte holde det hemmelig til jeg var 12 uker men da vi fant ut at det var tvillinger i magen så ble det vanskelig å ikke si noe. Fortalte det til mine foreldre og barnefar sine foreldre:) Er 7 uker på vei:)

Fortalte det ganske tidlig sist, fordi det var tvillinger. Når jeg mistet den ene tvillingen så angret jeg, for da måtte jeg jo prate om det. Denne gangen venter jeg til uke 12.

Fortalte det ganske tidlig sist, fordi det var tvillinger. Når jeg mistet den ene tvillingen så angret jeg, for da måtte jeg jo prate om det. Denne gangen venter jeg til uke 12.
Det skjønner jeg veldig godt,har veldig lyst å fortelle de til de nærmeste osv, men om det skulle skje noe, så kommer jeg nok til å angre.
Har manglende eggløsning, så har ikke så lett for å bli gravide igjen om vi skulle være så uheldig å miste :)

Planen er å ikke fortelle før jeg er rundt 5 måneder. Kanskje til barna våre før det. Siden dette er mitt 5 barn og vi har vært veldig klare på at vi ikke skal ha flere så orker jeg ikke alle de ulike reaksjonene. Det har vært tøft nok å bestemme oss for hva vi skal gjøre (siden dette ikke var planlagt) og jeg har ikke behov for at så mange skal vite før jeg er laaaangt på vei. Bestevenninna mi vet det allerede da, trenger noen å snakke med underveis.

Har problemer med å holde meg allerede og er bare 4+5, men vil vente hvertfall til TUL slik at jeg vet at det er liv før vi sier noe :-) Ivf her så ikke bare bare å starte på nytt om det skulle være noe :-)

Har problemer med å holde meg allerede og er bare 4+5, men vil vente hvertfall til TUL slik at jeg vet at det er liv før vi sier noe :) Ivf her så ikke bare bare å starte på nytt om det skulle være noe :)
Vi er visst like langt på vei vi da ;)
Her har jeg gått på pergo, så er ikke bare bare å bli gravid på nytt om noe skulle skjære seg her heller :p
Men kjenner at det er vanskelig å ikke si noe ja :p

Planen er å ikke fortelle før jeg er rundt 5 måneder. Kanskje til barna våre før det. Siden dette er mitt 5 barn og vi har vært veldig klare på at vi ikke skal ha flere så orker jeg ikke alle de ulike reaksjonene. Det har vært tøft nok å bestemme oss for hva vi skal gjøre (siden dette ikke var planlagt) og jeg har ikke behov for at så mange skal vite før jeg er laaaangt på vei. Bestevenninna mi vet det allerede da, trenger noen å snakke med underveis.

Klarer du holde det skjult helt til 5 måned?? Her sliter jeg med å skjule magen allerede, men er ganske oppblåst nå da og jeg er ikke akkurat tynn....

Vi er visst like langt på vei vi da ;)
Her har jeg gått på pergo, så er ikke bare bare å bli gravid på nytt om noe skulle skjære seg her heller :p
Men kjenner at det er vanskelig å ikke si noe ja :p

Så gøyt vi er like langt ❤️ Da er vi 3 stk med termin 30 desember :-) Håper inderlig spiren holder seg i ni mnd ❤️ Vanskelig å ikke vise gleden til alle ja :-)

Jeg har sagt det til nærmeste familie. Men det er pga hg i forrige svangerskap.. og nå ser det ut til å være hg i dette også. Da trenger vi mye hjelp.

Har fortalt det til mins søster og kusine, men tenker jeg venter med å si det til resten til helgen. Skal på tul til torsdag, og selv om jeg er ganske sikker på at det er liv, vil jeg gjerne vente til det er bekreftet på ul:) er 10+0 til fredag.

Min permisjon har siste dag til mandag, og da skal samboer ha permisjon og må avtale med svigerfar ang hjelp med korn osv. Siden jeg skal på svangerskapspenger igjen, så kan han derfor hjelpe til litt mer enn planlagt:)

Jeg kløøør etter å få fortelle det til alle. Og Har så lyst å fortelle det til døttrene våre, dem kommer til å juble:)
På onsdag er jeg 9 uker. Tenker vi slipper bomba når jeg er 10 uker. Ikke på face, men til barna og til jobb. Er noen på jobb som vet det eller får vite d onsdag, da skal dem legge personal kabal for neste bhg år, så da er det greit for dem å kunne legge en plan for att jeg går ut :)

Er 8 uker i dag wehey ^^, fortalte til foreldrene våre uke 5 - siden foreldrene mine er leger og dette er mitt første svangerskap er det betryggende å stille spm og be om råd når som helst :D Fortalte de eldre søskene uken etter så hadde vi tul uke 7 da fortalte vi det til nære venner, min sjef (pga sykemelding) og yngre søsken. Hehe utålmodig her skjønner dere ;)

Her må vi vist fremskynde d litt. Ryktet går vist. Å jeg er redd barna får vite d av andre, så skal fortelle dem det i dag, rekner med, att da er katta ut av sekken. Så da blir det nok til att alle plutselig vet det. Men det er greit, så lenge barna vet det "først". Og dem får gleden av å si det videre.

Her må vi vist fremskynde d litt. Ryktet går vist. Å jeg er redd barna får vite d av andre, så skal fortelle dem det i dag, rekner med, att da er katta ut av sekken. Så da blir det nok til att alle plutselig vet det. Men det er greit, så lenge barna vet det "først". Og dem får gleden av å si det videre.
Herregud, har ikke folk bedre å gjøre enn å spekulere og spre rykter? Dårlig gjort. Kos deg med å fortelle det til dine barn uansett da, selv om det ble litt tidligere enn planlagt. :) Bor du på bygda eller?

Jeg har sagt det til nærmeste familie. Men det er pga hg i forrige svangerskap.. og nå ser det ut til å være hg i dette også. Da trenger vi mye hjelp.

Hg? Hva betyr det? :-) Koselig uansett å meddele en graviditet ❤️

Åh, så utrolig kjedelig at folk skal spre rykter! Folk må jo ha respekt for at man har lyst å ha gleden av å fortelle det selv. Ikke minst er det kjedelig mtp hvis man mister, så skal plutselig hele bygda oppdateres.

Back
Topp