Fortelle til storesøsken..

EGB92

Flørter med forumet
Når og åssen fortelle d t kommende storesøsken..? Ser for meg at 12 uker er lenge.. Mine er 5.5 og 3.5 år..
 
Vi forteller det til junior når vi er klare for at resten av "verden" skal få vite det :) han er 2,5 så han skjønner hva som skjer, men ikke det å holde noe hemmelig ;) tanten hans er også gravid nå, og han går hele tiden å sier "tante har baby i magen" :p
 
Mini fikk vite det i helgen. Han er 5. Vi fortalte at vi hadde en hemlighet, nemlig at han skal bli storebror fordi jeg har en baby i magen. Han fikk være med å fortelle familien, men har selv valgt å holde det hemmelig for alle andre enn så lenge. Tror ikke han tenker så mye på det, men koser jo litt ekstra på magen min når han klemmer meg. Han har heldigvis ikke spurt om hvordan babyen kom seg inn da;-D
 
Blir nok å vente en stund til. De er jo ganske store, men ser for meg at ventetiden kan bli veldig lang om de får vite noe nå. Men kommer til å si det før "alle" får vite det. Akkurat nå er det store at de skal få et søskenbarn, så vi får ha den gleden en liten stund til :)
 
Er litt i tvil, men eldstekaren er en ekstremt våken fireåring som jeg tror kommer til å skjønne at noe er i gjære ganske snart...
 
Storebror på 7 får vite det et par dager før de andre i familien får vite det, så han kan fordøye det litt. Blir årets julegave :)
 
Han er så liten ennå at han har ingen forståelse for at han skal bli storebror. Ikke snakker han heller ennå så ikke redd for at han skal røpe det til andre for tidlig:). Er 10 måneder
 
Mi på 7 år fikk vite det sist uke og hun hadde glemt det til i forgårs haha har sagt at det er lenge til og at hun må være flink å ikke si noe, noe hun syns er spennende.

Og etter at jeg fortalte det har hun vært en engel på jord, seriøst. Skikkelig inntatt rollen som nå blir jeg størst og store jenter må være flinke og hjelpe til osv. :D
 
Sier det ved 12 uker. Det blir LENGE for de å vente til juli uansett, i tillegg sier vi det ikke før vi er klare for at alle andre får vite det!
 
Jeg er 13+0 i dag. Har enda ikke sagt det til 5åringen. Han på 1.5 år kommer ikke til å skjønne noe uansett
Kun ene søsteren min og en venninne som vet jeg er gravid.
 
5.5 åringen min har mast leeenge nå om at jeg må få baby i magen, 3.5 åringen har spurt litt han å så de har allerede venta lenge har forklart at når den kommer inn i magen så tar d veldig lang tid, hvis jeg sier at baby kommer t sommern så forstår han d hadde bare vært så gøy å fortelle at nå slipper han å vente på at d skal være baby inni der tenker mer på å mulig miste babyen..
 
15 åringen vet. Det er vankelog å skjule kvalme og andre ting for henne.
3,5 åringen får ikke vite det enda ikke før alle får vite det, ikke før alle skal få høre det :) i jula tenker jeg :)
 
storesøster skal få vite det 15 januar når hun har bursdag:)
hun syns det er sååå stas å ha en lillebror å maser om flere hehe
resten av familie og venner får vente til etter det. denne gangen skal det være hemmelig.
 
Storesøster på 4 får greie på det på julaften, samme dag som nærmeste familie. Vi tenker at det blir veldig lang ventetid om vi forteller det tidligere, pluss at jeg vet hun ønsker seg søsken og hvis noe skal skje, så bedre hun da ikke vet. :)
 
Mini er så liten ennå, så vi forteller ikke det ennå... Forteller det til familien i julen og da forteller vi det nok til mini og.. Spørs hvor mye han forstår av det..
 
Eldstemann blir fire i desember, tenkte han skulle få vite det da. Da forventer vi heller ikke at det er en hemmelighet særlig mye lenger :)
 
Femåringen får vite det dagen etter ul i uke 12 om alt står bra til da. Hun får storesøster genser i kalenderen sin den dagen :)
 
Her får storesøster (bonusbarn på 10) vite det etter ultralyd 13+3. Hun ønsker seg veldig småsøsken og hadde blitt aldeles knust ved en evt sa/ma. Hun har faktisk snakket litt om hvor trist det er med babyer som dør i magen, og om venninner som skulle hatt storesøsken og småsøsken, men så kom det ingen. Jeg tror dessuten hun hadde strevd veldig med å holde på hemmeligheten. Hun bor halve tiden hos sin mor, og en kan liksom ikke be en unge holde denslags hemmeligheter fra mora si (som jeg iallfall ikke vil skal vite noe før uke 12) - og egentlig ikke fra venninner heller. Så - når verden kan få vite det, får hun vite det :)
 
Jeg tror vi må vente til etter jul i alle fall, også er jeg veldig spent på hvordan hun kommer til å ta det. Hun er veldig tankefull av seg. Og selvfølgelig skikkelig enebarn. Og veldig glad i babyer:)
 
Back
Topp