Fortelle til storesøsken?

A'hjerte

Flørter med forumet
Når tenker dere å fortelle barna at de skal bli storebror eller storesøster.......vi har en gutt på 6 år som gledet seg veldig til å bli storebror sist- og hadde det veldig vondt da det endte i dødfødsel! (er 11+3 nå) lurte på å gjøre en koselig ting ut av det tidlig i julekalenderen, for eksempel en t-skjorte som det står jeg skal bli storebror på eller noe??? Hører gjerne fra noen med litt erfaring!

Vi har fortalt det vi. Går noe galt så måtte han jo få vite det.. Også er det godt at han forstår hvorfor mamma er så sliten og kvalm;) Han er snart 6 år.

velsa vår er snart 2 år, så hokjønner ikke så mye enda, men vi har sagt mamma har baby i maven, å da sier ho bebi bebi åsså ler ho <3

Tenkte å vente til etter uke 12 jeg ja. Hun er fire år jenta mi, og jeg føler meg ikke helt komfortabel med å fortelle det før da jeg har mistet noen ganger tidligere.

Vår skjønner ikke så mye av det, men siden jeg er så dårlig så har vi sagt at mamma har baby i magen og det er derfor jeg er så dårlig.

Heldigvis sier han "mimi" når han sier baby så det er ikke så mange som skjønner hva han mener enda ;) 

jeg skal snakke med sambo i kveld om vi skal fortelle det i morgen hvis jeg får høre hjertelyd hos legen, jeg er så kvalm og dårlig, og eldstesnuppa som er 4 år forstår så utrolig masse, så lurer på om det blir i morgen, her fortelles det bare forresten, ikke noe slik kosleig som du snakker om, men det var en god ide da:)

Er i uke 7 nå og vi vil vente noen uker til

Synes den kalender idèen din var ganske god jeg:)

Den kommende storesøster er bare to år, så der blir det å fortelle at det er baby i magen. Men venter til familien vet det i uke 12, så hun ikke røper oss;)

Vi tenkte og fortelle det når vi har vert på ultralyd ,så vi vet at alt er bra og vi har bilder og vise :) også blir ikke ventetiden så veldig lang for dem :-)

Gutten vår er 2.5 og tror ventetiden kan bli i lengste laget. Så lenge det ikke er noe håndfast så er det ikke lett å skjønne. Tror vi kommer til å fortelle det når det er en tydelig mage. Så kanskje vi venter til etter ordinær UL.

Jeg har fortalt det til han på 3, fordi jeg er så dårlig. Syns det var greit å forklare hvorfor mamma er så kvalm og sliten. Blir spennende å se når han røper oss, eller om han gjør det.

Etter første ultralyd 6+4 fortalte vi det til storesøster på 7,5 og etter andre UL 7+3 fortalte vi det også til lillesøster på 4,5

Begge har gått å mast om at de ønsker seg en lillebrøster lenge:D

vi har ikke sagt noe.. Tenker at jobben osv skal vite det først. Åsså blir ventetiden fryktelig lang for han.. Men sier det vel til jul tenker jeg =)

Vi fortalte det til store pia (7 1/2 år) etter første UL 6+4 synst det er greit å si det, er i super form og slikt, men om det skal gå gale er det greit hum vet hvorfor mamma er lei seg, vi har mistet i uke 25+5 og i uke 19+2 begge pga av hjerte feil, samme feilen som snuppa mi har. Så skal bli spenende fremover..han på 1 år fatta ingen ting:) men han også veit det da, eller vi har vertfall sagt det :))

Fortalte det til de 3 eldste for ei stund siden,og de har ikke sagt noe, men i går fikk nest minste på 6 vite det,men skulle ikke si noe, men han hadde visst fortalt det til både buss sjåføren på tur til skolen, lærerinna og ho på SFO :) han hadde sagt han hadde en hemmelighet :) men det varte ikke lenge :)

Fortalte det til jentene mine da jeg var rundt 9 uker. De er store og syntes det var greit å fortelle hvorfor jeg var sykemeldt og så utrolig dårlig, både i formen og humøret. Nå går de bare å venter og venter på når de skal få fortelle det til venninnene sine.. Men de får vente litt til, har ikke noe behov for at hele bygda vet det enda...

Back
Topp