Fortelle til søsken

Minimeg123

Forelsket i forumet
Korleis fortalte dokke om graviditeten og kor lenge har dokke venta på å fortelle om graviditeten til søsken?
Når eg var gravid sist var storesøster berre 1 år, so ho forstod ikkje noko uansett av kva som foregikk.
No er begge to eldre og det er eit tema eg må tenke over. Eg har mista 3 ganger før so det ligg i bakhovudet sjølvsagt. Vil helst ikkje fortelle det so tidlig, men samtidig kjenner eg kvalmen kjem snikandes.

Vår er bare 1,5 år så det er ikke noe vi må ta hensyn til. Men vi har snakket om at vi kanskje må fortelle det tidlig til familien fordi jeg trenger mer hjelp denne gangen :sorry:

Vi venta med å fortelle til bonus datter til jeg var 12 uker på vei og hadde vært på TUL for å se at alt sto bra til. Da begynte vi med å vise ultralyd bilde og forklarte at det var en baby som var i magen min og at hun skulle bli storesøster. :)

Mine er 12 og 9. De er allerede informert:happy: vi har sagt at vist alt går fint ( har forklart hva som kan skje, i enkle ord) så kommer det en baby i nov/des. Fant ut av at vi måtte fortelle dem det, før jeg evt ble dårlig, slik jeg ble når jeg gikk gravid med dem. For da var jeg så å si sengeliggende.:hungover: Håper å slippe unna det denne gangen:)

Vår er bare 1,5 år så det er ikke noe vi må ta hensyn til. Men vi har snakket om at vi kanskje må fortelle det tidlig til familien fordi jeg trenger mer hjelp denne gangen :sorry:

Ja familie er greit å fortelle tidlig slik ein får hjelp dersom ein trenger det :) vurderer å fortelle det til foreldra våra no då kvalmen begynner å melde seg...

Vi venta med å fortelle til bonus datter til jeg var 12 uker på vei og hadde vært på TUL for å se at alt sto bra til. Da begynte vi med å vise ultralyd bilde og forklarte at det var en baby som var i magen min og at hun skulle bli storesøster. :)

So koselig :) Var egentlig det eg håpte på eg kunne gjere også.

Mine er 12 og 9. De er allerede informert:happy: vi har sagt at vist alt går fint ( har forklart hva som kan skje, i enkle ord) så kommer det en baby i nov/des. Fant ut av at vi måtte fortelle dem det, før jeg evt ble dårlig, slik jeg ble når jeg gikk gravid med dem. For da var jeg så å si sengeliggende.:hungover: Håper å slippe unna det denne gangen:)

Forståelig det :) Her er eldste berre 4. Men ho kjem til å bli engstelig dersom eg ligger å spyr heile dagen. So må nok fortelle det om ikkje so alt for lenge uansett.. Håper for begge at vi slepp å bli dårlige denne gangen :)

Jeg sa det til jenta vår før samboeren... men så er hun 1,5 år og skjønte ingenting x)
Tenkte å kjøpe noen enkle bøker om det etter sommeren når det blir mer aktuelt :)

Jeg sa det til jenta vår før samboeren... men så er hun 1,5 år og skjønte ingenting x)
Tenkte å kjøpe noen enkle bøker om det etter sommeren når det blir mer aktuelt :)

Samme som eg gjor forrige gang. Eller ho var med meg når eg tok graviditetstesten :D (var 1 år)
Bok er lurt. Må få tak i nokre babybøker som passer.

Vi fortalte det til bonussønnen på 12 år i uke 7 allerede. Det var ikke helt planlagt å si det, men da vi spilte et spill sammen som var beregnet for 4 personer, sa vi: "Kanskje vi blir en til etter hvert, det hadde vært kjekt når vi skal spille sånne spill". Svaret var da: "NEI, jeg vil ikke ha søsken, hver så snill, jeg vil ikke ha det". Haha. Så da pratet jeg og samboer sammen på kvelden og fant ut at det var bedre å ta den samtalen der og da sånn at vi fikk snakket om det. Vi sa at han ikke trengte å glede seg, og at far heller ikke hadde blitt glad da han fikk de to siste søsknene sine, men at han var veldig glad for det i dag som voksen :) Og for far var det viktig å si at ingen kunne bli som han, at han var helt spesiell og alltid kom til å være helt spesiell for han<3

Vi har fortalt barna (3 og 5) at jeg har et lite frø i magen som kanskje skal bli en baby :Heartred

Barna er 7,11,14 år. Venter nok til etter uke 12. har en kjemisk og en SA(uke 7+4) bak meg, så vil vente.

Back
Topp