fortelle til søsken..

Tupsi84

Betatt av forumet
Når har dere tenkt å gjøre det?
Nå er det slik at nesten alle rundt oss vet det og ryktene går fort så jeg er litt redd for at størstejenta skal få vite det av noen som ikke klarer å holde munn. Har såååå lyst til å forelle det men mannen mener vi skal vente til uke 12.. Hun er 8 år så hun forstår ganske mye da.

Hun forstår jo mye, som du sier.. så hvis det er noen sjangse for at hun får vite det av noen andre, hadde jeg sagt det til henne.. tror jeg [:)]

Her skal vi vente lengst mulig med å fortelle det til Lillemann. Og minst til etter uke 12. Helst til etter ordinær ultralyd [:)]

ORIGINAL: semine

Hun forstår jo mye, som du sier.. så hvis det er noen sjangse for at hun får vite det av noen andre, hadde jeg sagt det til henne.. tror jeg [:)]

Her skal vi vente lengst mulig med å fortelle det til Lillemann. Og minst til etter uke 12. Helst til etter ordinær ultralyd [:)]

Ja det blir noe annet med en 3 åring..ventetiden blir forferdelig lang hos de hvis de får vite det tidlig. Jeg vil heller ikke fortelle det til Tuva, som er 3.
Største jenta er på ferie hos tante og onkelen sin nå men jeg tror kanskje jeg vil fortelle det når hun kommer hjem ja..håper sambo blir med på det også!

Jeg har ei jente på ti og en gutt på snart 9 og de har fått vite det. De vet såpass mye om graviditet og fødsel at jenta mi regna seg ut til når baby ville bli født før jeg sa det  [:D][:D][:D]  Jeg fortalte også at det noen ganger ikke gikk bra så tidlig , men at jeg synes de var store nok til å få vite det . De ble jo sååå stolte [:D][:D]
Søstern min fortalte det til sine barn nesten med det samme, de er bare 7 , og det gikk kjempefin, bare å huske at små barn kan forsnakke seg, uten at de røper hemmeligheten, de gjorde ungene hennes [:D][:D][:D]
" mamma har en hemmlighet, dere får sikkert vite det i sommer, for da vises det " ( noe i den duren )

Min sønn er snart to, og fikk vite det med en gang.
Han vet det er lenge til, men koser med babyen inni magen.
Egentlig tror jeg han skjønner at det er en baby i magen min, men ikke at den skal komme ut..

Jeg hadde fortalt det til henne.
For tenk å gå glipp av det å fortelle sitt eget barn at de skal bli storebror eller søster.
Er jo noe av kosen og gleden med å gå gravid.
[:D]

Min gutt på snart 2 var den første som fikk vite det, men han skjønner ingenting av det da ;)
De andre to vet ingenting enda.. men gutten på 4 kom og klappet meg på magen og sa at jeg hadde fått stor mage, han trodde jeg har en baby inni der! det var litt freaky... men har nok bare spist masse is enda... De skal få vite det om noen uker..

Hvis alle andre vet det så hadde nok jeg sagt det. Her er planen å fortelle det til lillemor før vi forteller det til andre i allefall. Jeg vil hun skal få vite det først selv om hun bare er tre. Selv hun forstår ganske mye, og hun maser mye etter å få en lillesøster eller en lillebror i magen min. Så hun får vel vite det dagen før vi skal fortelle det til familie og venner tenker jeg[:)]

Hvis alle vet det men ikke hu hadde jeg fortalt det til henne og....
Når jeg skulle ha nr 3 fortalte jeg det til eldste jenta ganske tidlig...så hun forstod hvorfor jeg var sur og trøtt osv...hun var da 7

Nå har jeg ikke fortalt det til så mange...Så her skal ikke søsknene få vite noe før  etter uke 12

Back
Topp