Fortelle til familien

mor.t.to

Betatt av forumet
Korleis skal dokke fortelle familia om graviditeten? Lurte på å gjere noke arti men he ikkje komt på ka..

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har ikke helt bestemt meg for det. Men resten av verden skal se et bilde på face. Min sønn som koser på magen til mamma, med skriften " gleder meg til å møte deg".

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Fortalte den nærmeste familien i går, samme dag jeg fikk positiv test. Alle bortsett fra mine foreldre tok det veldig bra og gleder seg, men mamma kom rundt etterhvert. Jeg valgte å bare si det helt ærlig, at det er en liten en som ventes i desember, men de fleste skjønte det ikke før jeg sa at jeg hadde positive tester. Er bare 5+3 i dag og synes det er greit å ha familien med seg hele veien, det er ingen grunn for meg å holde det hemmelig. Hadde blitt enda verre å forklare at jeg har mistet, og at det har vært noe der. De satt veldig stor pris på å få vite det så tidlig for de vet også at det er sjanser for at det kan gå galt. Gjør det dere mener føles er riktig for dere ^^ <3

Her får ikke verden vite før vi har vært på ordinær UL, men verden har heller ikke noe med navn og kjønn. Så det holdes hemmelig til fødsel, forhåpentligvis :)

Jeg ringte mamma nå nettopp passe nervøs :p

Men hun ble glad hun :D
Gjorde ikke noe spesielt utav det. Det enkle er ofte det beste, selv om jeg har sett masse morsomme måter å fortelle på.. Sjekk på youtube eller google :D

Jeg skal bestille en "magisk kopp" til mamma :-D som er helt hvit, men når man tømmer varm drikke oppi kommer det frem at "jeg skal bli mormor" :-D

De har det hos fotografer, bare søk på "magisk kopp" :-) ser nå at de er sorte, også dukker det opp det vilkårlig bilde/tekst når du heller i varm drikke :-)

Fortalte det til datra mi i dag da. Ho er ni år so syns ho e stor nok til å få vite d. Blir litt lettare heime også da. Vil egentlig ikkje holde d hemmelig, men mannen min er på sjøen og vil at vi skal vente tol han kjem heim me å annonsere d til alle

Fortalte svigerforeldrene det i påsken (da jeg var 7 uker) ved å be dem pakke opp hver sin gave, i den ene var det en tskjorte med teksten "verdens beste farfar" (til svigerfar) og i den andre en tskjorte med "verdens beste farmor" til svigermor. Samboeren min filmet med iphonen :) De ble helt utrolig glade! Visste at vi har prøvd lenge og de har håpet og håpet på å snart bli besteforeldre. En veldig koselig dag! <3

Ringte mamma å de ca 30 min etter postiv test, ba mamma sette telefonen på høyttaler så pappa å fikk høre. De ble kjempe glade og jublet høyt. Første barnebarnet dems.

Svigers skrev i melding til:
Vis alt går bra blir det julebaby i år.
Fikk svar at de bestilte en jente :P
De har 4 gutte barnebarn fra før ;)

Min bror og dama ringte jeg også bare til, de ble så klart glade og litt sjalue, de ønsker seg også en liten.

Ene svogeren fikk også vite det via en melding, han ringte helt sjokka å bare lo. Veldig glad :D

Desember 2014

Bruker App

Jeg har tenkt å holde det skjult til 17 mai, å ta på mini en smekke til familiemiddagen med "storesøster" på

Ringte mamma å de ca 30 min etter postiv test, ba mamma sette telefonen på høyttaler så pappa å fikk høre. De ble kjempe glade og jublet høyt. Første barnebarnet dems.

Svigers skrev i melding til:
Vis alt går bra blir det julebaby i år.
Fikk svar at de bestilte en jente :P
De har 4 gutte barnebarn fra før ;)

Slik respons ville ej me ha
... trur den kjem frå svigers da, men ikkje frå mi side

Vi har ikke sagt det til noe ennå.. Men tenker at det kanskje er greit å vente til etter uke 8. (?)
Samboeren mener vi burde vente til etter uke 12 og UL i tilfelle det ikke skulle gå bra.. Hva tenker dere?

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har ikke sagt det til noe ennå.. Men tenker at det kanskje er greit å vente til etter uke 8. (?)
Samboeren mener vi burde vente til etter uke 12 og UL i tilfelle det ikke skulle gå bra.. Hva tenker dere?

Om ting ikkje skal gå bra so e d greit at familia veit det so du kan få støtte, men treng ikkje å sei noke til andre en dei aller nermaste. Men d e veldig greit å vente også da... sjøl om d virka som ei evigheit.

Jeg kommer til å vente til jeg er minst 12 uker og mest sansynlig etter svar på duo testen, grunnen er at jeg har mistet 7 ganger, og orker ikke å involvere andre før jeg er sikker på at ting er ok, selv om alt ser ut til å vare veldig bra denne gangen, ikke hatt et eneste tegn på at jeg skal miste :)

Men når jeg først skal fortelle dem det, så kommer til å ta med et ultralyd bilde og legge det på bordet, eller legge det i en konvelutt og gi til de, og bare vente og se på overraskelsen dems når de åpner den :)

He du opplevd d so forstår at du venta. Men kryssa fingrene for dokke:-)

:-) jeg må nok spørre samboeren min, om vi ikke skal si noe når vi har kommet til uke 8 :-) så kan resten få vite senere :-)

Jeg har kjøpt 2 små bodyer det står I <3 my grandparents på som jeg tenkte å pakke inn til pappa og kone og svigers!! Men vil vente noen uker til!!

Og Til min søster og hans yngste søster har vi tenkt å gi verdens beste Tante kopp!!! :-) gleder meg til å se reaksjonen!! <3

men tror vi vil ha ultralydbilde også med!! Blir mer virkelig da :-)

mamma får jeg finne noe med mormor tekst på til :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Fortalte det til mamma og pappa den dagen jeg fant det ut. Er det mest naturlige for meg. Går det bra kan vi glede oss sammen, og går det ikke bra, så kan de støtte meg.

Mamma har jeg snakket med alt. Resten får se det via storesøster som får t-skjorte hvor det står at hun skal bli storesøster på :) hun trenger den oppmerksomheten rundt dette siden hun har gledet seg så lenge :)

Back
Topp