fortelle til andre om graviditeten?

Solskin86

Andre møte med forumet

Hei!

lurer på om det er mange som har fortalt om graviditeten til andre? f.eks venner eller andre familiemedlemmer?? 

har veldig lyst å fortelle mamma & pappa...men er forstatt litt tidlig..er jo bare 4-5 uker på vei.. 

vi har fortalt svigers, skal fortelle mamma og pappa neste helg, men ellers så får ikke andre vite det...kansje hehe...
men vi ville di det tidelig pga man vet aldri hva som skjer...skulle det skje noe vet iallefall folk hvorfor...og dermed litt letter å si pga graviditeten

Jeg har fortalt bestevenninnen min fordi hun fortalte meg når hun fikk vite at hun var gravid. Jeg har fortalt sjefen min fordi jeg er så sliten og trøtt og bare må ta noen ekstra pause på jobben iblant.
Jeg har veldig lyst å si det til mamma, men jeg føler fortsatt att det er litt tidlig. Alt kan skje, selv om jeg ikke håper på det. Jeg er kanskje litt krass, men jeg føler at jeg er så heldig å ha fått en så fin sønn at jeg ikke kan få mer, på en måte. :)

Vi kommer ikke til å fortelle det til noen før jeg har vært hos legen rundt 12 uker. Hemmelig hemmelig:)

Sist fortalte vi det ved ca 4 uker fordi vi bodde en måned hos svigers!

Vi har ikke fortalt det til noen enda, men kommer nok ikke til å vente så alt for lenge-jeg gidder ikke å gå å dekke over og tenke på å ikke si det!

Jeg har en litt spesiell graviditet, så jeg har fortalt det til min mor og søster. 
Og til de 2 mennene som kan være barnets far.

Vi har sagt det til mamma, pappa og svigers + lillebror som var så søt og kom med en flaske rosévin til meg, så da var jeg ærlig. Men alle andre får vente til etter uke 12:)

Jeg har fortalt det til mamma og pappa :) Og til noen få venner som vet vi har prøvd (",)
Men vi kommer til å holde det hemmelig i veldig mange uker til for resten av verden :)

Når forteller dere det til søsken? altså søsken til babyen som kommer :)

Kun meg og pappaen som vet.

Men gurimalla hvor vanskelig det er å tie stille om det, har lyst til å rope det ut!!! :)
Men det får være en hemmelighet hvertfall 1 mnd til.

bestevenninnen min vet ellers så er det hemmelig frem til midten av oktober 

må kanskje fortelle til sjefen min snart siden jeg er blitt så kvalm og tåler ikke særlig mat lukt (jobber i restaurant!). det gikk fint forrige gang så håper det ikke har noe å si denne gangen heller. 

2 bestevenniner som vet, som også er gravide og sa det til meg med en gang :) Så måtte jeg fortelle sjefen, pga omstendigheter i forhold til den stillingen jeg har. Jeg er 6+2 idag, forteller det nok til familie og "verden" etter uke 8 tenkte jeg. Om det skulle gå galt, så er det i grunn ok at familien vet hva som har skjedd også

Jeg har fortalt til bestevenninnene mine. De har fulgt prøveprossessen.
Fortalte til mamma etter ultralyden i går.
Var også på hyttetur med noen kollegaer i går. Da de dro fram vinen og tilbøy meg sa jeg det som det er.
Ellers kommer jeg ikke til å si til noen fler før uke 12. Elevene mine får ikke vite før jeg ikke klarer å skjule lenger.

Om jeg blir kvalm som sist så klarer jeg nok ikke holde det hemmelig... Men forhåpentligvis klarer jeg vente til i allefall tolv uker ;-)

Søsteren min har fått vite. Vi deler det meste. Regner med at nærmeste familie og kollegaer "må" få vite rundt uke 8 hvis jeg blir like dårlig som de to forrige svangerskapene. Får se hvordan det hele utvikler seg. 

Jeg har fortalt det til en vennine, og det blir nok med det en stund til. Jeg skal til tidlig ul iløpet av de første uke, så får vi se hva som skjer etter det:)

Vi har prøvd så lenge med nr 2, så jeg må tro litt mer på set selv;0)

Jeg har 2 gravide venninner som vet, en som prøver, mora mi, og en fra koret mitt pga verv i styret :) Men jeg er da litt spesielt, alle vet at vi prøver, mange vet at vi har mistet og jeg er veldig åpen om det, synes det er godt å snakke om det og ikke stenge alt inn. Angrer ikke at en del visste det  tidlig da jeg mistet, det var godt å finne litt trøst og få klemmer!

Jeg har fortalt det til mamma. Følte jeg måtte ha noen å snakke med uten om mannen min. 

Tror jeg forteller det til sjefen min snart siden jeg er litt redusert. Ellers skal jeg til min første kontroll hos lege uke 9 +. 0 og om jeg får bekreftet liv da så sier jeg det. Først til familie. Ikke så lettere å holde det hemmelig så ser frem til det. Håper bare å få bekreftet at alt er ok da....vet de har muligheter for ul der så kanskje jeg ber om det om ikke vi kan høre hjertet enda:)

Vi har fortalt det til en del ;) Besteveninna mi (som og er søster til mannen min) fikk vite det dagen etter at jeg testet. 

Sa det også til hun som eier barnehagen jeg er styrer i nesten med en gang + en av de aller nærmeste kollegaene mine (hun kunne vært mammaen min i alder og er verdens skjønneste dame).

I forrige uke var vi på ferie sammen med svigers, bror til mannen min og kjæresten han og søstera til mannen min og hennes familie. så da fikk de vite det.

Og til slutt så har enda en god kollega + ei veninne som også venter barn i 2012 fått vite det. 

Så her er det en del som vet! :) 

Vi tenker som så at de som har fått vite det er sånne folk som det er greit å ha rundt seg hvis det faktisk skal gå galt. Jeg har for eksempel ikke sagt noe til foreldrene mine enda, for de har jeg ikke et super åpent forhold til og orker ikke å måtte snakke om det med de hvis noe skulle skje. 

Etter uke 12 blir det nok offisielt, og muligens at dte blir lagt ut på facebook etter ordniær ultralyd. 

Er den del her også som vet. Mine foreldre, svigers, to venninner, min sjef og veiledern min.

Tenker vi offentliggjør det om alt er bra på UL den 19 =) Skal i grunn bli godt å slippe å tenke noe mer på akkurat den bite der...

Back
Topp