Fortelle tidlig

E.I

Betatt av forumet
Himmelbarn
Når fortalte dere at dere venter barn til familie og venner? Vi fortalte det på julaften så det var julegaven fra oss og vi har lagt ut på some at vi venter barn, jeg er vel snart 8 uker på vei men alt ser bra ut og det føltes riktig, noen kan kanskje tenke at det er litt tidlig men jeg syntes det føltes riktig ut mtp støtte osv og støtte vist det ikke går veien men heldigvis så ser det jo ut som at alt går veien her, så er det noen andre her som har fortalt det tidlig eller venter dere?:):Heartred
 
Vi fortalte det til mange da vi fikk positiv test, og enda flere da vi fikk se at det var levedyktig på ultralyd (6+1). Vi har åpent delt ivf reisen vår så det var en hyggelig nyhet på det som skulle være det siste forsøket. Om det ikke går veien tenker jeg det uansett er fint med støtte, og at de vet hva vi går gjennom :Heartred
 
  • Elsker
Reactions: E.I
Vi fortalte det til mange da vi fikk positiv test, og enda flere da vi fikk se at det var levedyktig på ultralyd (6+1). Vi har åpent delt ivf reisen vår så det var en hyggelig nyhet på det som skulle være det siste forsøket. Om det ikke går veien tenker jeg det uansett er fint med støtte, og at de vet hva vi går gjennom :Heartred
Ja vi har ikke vært på ultralyd enda skal det 5 januar men utifra hcg osv så ser alt veldig bra ut :Heartred ja jeg tenker også det syntes det er greit å ha støtte en å stå i alt alene:Heartred
 
Vi har sagt det til alle våre nærmeste og de fleste venner. Så og si alle ser på meg at jeg er gravid, så er ikke noe vits for meg og prøve å skjule det.
Legger ikke ut graviditeten på some, veldig glad for det når jeg mistet i uke 25 sist gang. Tror nok ikke jeg blir å legge ut noen ting før barnet evnt er gammelt nok til å gjøre det selv.
 
  • Elsker
Reactions: E.I
Vi har sagt det til alle våre nærmeste og de fleste venner. Så og si alle ser på meg at jeg er gravid, så er ikke noe vits for meg og prøve å skjule det.
Legger ikke ut graviditeten på some, veldig glad for det når jeg mistet i uke 25 sist gang. Tror nok ikke jeg blir å legge ut noen ting før barnet evnt er gammelt nok til å gjøre det selv.
Ja det skjønner jeg for oss føltes det riktig ut å legge ut på some men skjønner at ikke alle har et ønske om det :Heartred
 
Vi fortalte nærmeste familie litt før jul, og da hadde jeg positiv test rundt en uke før vi fortalte. Det er rett og slett for å slippe å gå på eggeskall når det kommer til mat og drikke i jula, og det er kjekt å overasske dem tidligere sånn enn at de blir mistenksomme i jula :) Reaksjonen og gleden var helt nydelig, og det var ganske rett valg :Heartred Fint med støtte dersom det ikke går som planlagt, spesielt når forrige mistet jeg tidlig og tok det tungt.

Vi tenker å være åpen med alle andre rundt uke 13/14.
 
  • Elsker
Reactions: E.I
Denne gangen vet mine foreldre det + ei venninne, samt noen på jobb. Mistenker at svigermor mistenker det. Men hun spør nok ikke før vi forteller det.
Tenker å fortelle det etter TUL, om det føles riktig :Heartred
Første svangerskap fortalte vi det i uke 12 ca.
Andre svangerskap uke 16 ca.
Tredje svangerskap fortalte vi det til noen tidlig, mens andre venter vi til uke 14. Noen fikk vite om det etter vi mistet.
 
  • Elsker
Reactions: E.I
Vi fortalte det i bryllupstalen når vi giftet oss 16. des. til venner og familie. Da var jeg bare 7+3, men det føltes også veldig riktig og hadde sett hjerteslag på ul dagen før :love017
 
Vi har fortalt det til nærmeste familie. De vet at vi har mistet flere ganger enn det har gått bra, så har bare sagt at de må vente litt med å bli veldig glad til vi ser at ting går veien. Har både ikke fortalt til noen og fortalt til mange og har mistet, og synes begge deler var like kjipt. Men nå har vi landet på å fortelle til de som vi uansett hadde fortalt det til hvis vi hadde mistet.
 
  • Omsorg
Reactions: E.I
På alle mine har jeg fortalt det ganske så tidlig. Har fortalt venner, kollegaer og familie ganske fort. Da er det mer forståelse for dårlig form og god forståelse om jeg mister og er trist.
 
Vi har ikke fortalt det til noen enda ( 6 + 0 i dag ) ,
Når vi er klare forteller vi mamma , så kommende storesøstre (vil på minst 1 Ul for å se at alt er bra først).
Etter vi mistet i MA i sommer tok 8 åringen det så tungt , derfor venter vi til etter UL med å fortelle henne❤️ (om alt ser bra ut på UL)
Svigers venter vi en god del lenger med fordi de forteller det til alle når dem får vite det ( vi har ikke akkurat det store behovet å fortelle alle at vi venter nr 4)
Svigers vet heller ikke om MA vi hadde i sommer , kun 8 åringen + 6 åringen og mamma som vet om den :).
 
Vi har fortalt det til nærmeste familie. De vet at vi har mistet flere ganger enn det har gått bra, så har bare sagt at de må vente litt med å bli veldig glad til vi ser at ting går veien. Har både ikke fortalt til noen og fortalt til mange og har mistet, og synes begge deler var like kjipt. Men nå har vi landet på å fortelle til de som vi uansett hadde fortalt det til hvis vi hadde mistet.
Ganske likt som oss!
De fleste vet nå (9+1), kommer ikke til å skrive noe på Facebook før eventuelt myyye senere tror jeg. Hvis i det hele tatt :p Jeg syns nok det er litt mer gøy enn samboer. Mest for å dele med de som er litt lengre ut i familien, tanter osv. De som er viktigst at vet, de snakker vi med til vanlig uansett.
Håper det går denne gangen, da! Er liksom litt antiklimaks å fortelle for fjerde gang i år.. :p
 
  • Liker
Reactions: E.I
Vi tenker å fortelle foreldrene våre og kommende onkler/tanter etter tul 8. januar. Da er jeg 7+2.
Tenker også vi forteller til våre nærmeste venner da, og kanskje et par utvalgte kollegaer dersom formen svikter. Poster ikke på some eller noe sånt.
 
  • Liker
Reactions: E.I
Ganske likt som oss!
De fleste vet nå (9+1), kommer ikke til å skrive noe på Facebook før eventuelt myyye senere tror jeg. Hvis i det hele tatt :p Jeg syns nok det er litt mer gøy enn samboer. Mest for å dele med de som er litt lengre ut i familien, tanter osv. De som er viktigst at vet, de snakker vi med til vanlig uansett.
Håper det går denne gangen, da! Er liksom litt antiklimaks å fortelle for fjerde gang i år.. :p
Ja, ikke sant. Var litt stas å fortelle første gangen i år liksom ;) mistet noen ganger før vårt første barn kom også, og da postet jeg ikke noe på some fordi jeg visste hvor vondt det var å være en av de som ikke fikk barn. La ut når barnet ble født istedenfor. ❤️ kommer nok ikke til å poste på some før etter fødsel nå heller.
 
  • Liker
Reactions: E.I
Back
Topp