Fortelle svigerfar og svigermor?

Tro,håp,kjærlighet

Betatt av forumet
Imorgen har svigerfar bursdag og vi skal dit å spise kaker og kaffe pluss gå tur på fjellet..
Mitt problem er jo at jeg blir så fort sliten og får smerter i livmoren hvis jeg anstrenger meg for mye, og jeg er litt bekymret for kaffen (har kuttet dette ut til nå men klarer ikke helt kutte ut cola zero enda).

Jeg har jo sååå lyst til å fortelle om frøet, men siden jeg ikke har noen sterk test som viser meg 100% sikkert at jeg er/fortsatt er gravid vet jeg ikke helt?
De vet at vi har prøvd i mange år og jeg vet at de hadde støttet meg om dette hadde gått galt, mamma vet det jo alt og jeg føler det er litt trygt å ha noen som vet det og kan glede seg med oss og støtte oss om dette skulle gå feil vei..

Hva syns dere?
Vente til etter jeg har vært hos legen og heller være rar og innesluttet i hele morgen, eller skal jeg fortelle det til dem som en bursdagsgave til svigerfar?

Jeg er 5+3 i morgen.

det er jo litt vanskelig men jeg ville ha sagt det fortalt set som det er med at du skal til legen og får da bekreftet set 100 prosent da men at du ville fortelle det som en slags bursdags presang men jeg veit ikke jeg hadde fortalt

føler du det støttende og de vet dere ønsker barn, er det jo ikke noe galt i å fortelle det. om det skulle gå galt er det deilig ha noen å prate med også:)
Her vet hele familien det, å det er deilig. Spesielt siden jeg er så dårlig form, og alle støtter meg! ville ikke vært foruten at de viste. sist visste de ingenting. men hadde jo mistet 2 ganger føre det da så..

Du finner nok ut hva du gjør:) lykke til hvertfall:

nnugni skrev:
det er jo litt vanskelig men jeg ville ha sagt det fortalt set som det er med at du skal til legen og får da bekreftet set 100 prosent da men at du ville fortelle det som en slags bursdags presang men jeg veit ikke jeg hadde fortalt

Jeg tenker at det kanskje er litt greit å si det på den måten ja, slik at de eventuelt forstår hvorfor jeg trekker meg unna om det går galt (da datteren til svigermor (inngiftet) har termin i mai og det hadde vært sårt å sett gravide om dette går galt) 

Tro,håp,kjærlighet skrev:

nnugni skrev:

Jeg tenker at det kanskje er litt greit å si det på den måten ja, slik at de eventuelt forstår hvorfor jeg trekker meg unna om det går galt (da datteren til svigermor (inngiftet) har termin i mai og det hadde vært sårt å sett gravide om dette går galt) 

snart2barnsmor-12 skrev:
føler du det støttende og de vet dere ønsker barn, er det jo ikke noe galt i å fortelle det. om det skulle gå galt er det deilig ha noen å prate med også:)
Her vet hele familien det, å det er deilig. Spesielt siden jeg er så dårlig form, og alle støtter meg! ville ikke vært foruten at de viste. sist visste de ingenting. men hadde jo mistet 2 ganger føre det da så..

Du finner nok ut hva du gjør:) lykke til hvertfall:

Ja kan tro det er deilig å ha det ute og få støtte.
Jeg vet at de hadde blitt veldig glade og støttet oss på alle måter uansett hvordan det hadde gått..

Jeg har bestemt meg for å fortelle det til svigerfar og svigermor i samråd med min kjære.
Vi har pakket inn en body vi har liggende og et kort som det står noe alla dette:
- Gratulerer med dagen farfar.
Beklager at jeg ikke kan dele denne dagen med deg men jeg er så liten enda, hvis alt går etter planen kommer jeg ut å hilser på dere i November.
Håper du får en flott dag sammen med mamma, pappa og resten av familien-

Jeg har bestemt meg for å fortelle det til svigerfar og svigermor i samråd med min kjære.
Vi har pakket inn en body vi har liggende og et kort som det står noe alla dette:
Beklager at jeg ikke kan dele denne dagen med deg men jeg er så liten enda, hvis alt går etter planen kommer jeg ut å hilser på dere i November.

åh da blir nok svigerfar glad! veldig fin gave og kort

Nei så koselig! Hormon"troll" som jeg er, kom såklart tårene når jeg leste det hehe 

PrøverPåNy:) skrev:

Nei så koselig! Hormon"troll" som jeg er, kom såklart tårene når jeg leste det hehe 

Så søt du er <3 håper de også reagerer med GLEDE!!!

så koselig :) tårene mine kom når jeg leste "kortet" :)

Maiken89 skrev:
så koselig :) tårene mine kom når jeg leste "kortet" :)

<3 skal innrømme at det kom noen her når jeg skrev det også ;) <3

Vel.. Siden du har fått "ikke gravid" og ikke har fått bekreftet at du er gravid enda, så hadde jeg ikke sagt det nei..

Men det er min mening. 

Jeg hadde nok heller ikke sagt noe når du ikke er 100% sikker på at du er gravid...

hvordan reagerte de ?

Aravis skrev:
Vel.. Siden du har fått "ikke gravid" og ikke har fått bekreftet at du er gravid enda, så hadde jeg ikke sagt det nei..

Men det er min mening. 

Må si meg enig her.

Jeg sa det som det var til de at jeg ikke var 100% sikker enda fordi jeg har fått forskjellig på testene.
Svigermor dro rett på apoteket for å kjøpe en test til meg (ikke cb men slik billig test alternativ) tok den hos de og da var streken tydelig (fortsatt ikke kjempe kjempe sterk men så sterk at vi alle så den uten å snu og venne, så da ble de veldig glade :)

Har fulgt med innleggene dine, og nå ble jeg veldig glad på dine vegne:) gratulerer!!! :))

Back
Topp