Fortelle storesøsken

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Hvordan og når skal dere fortelle storesøsken? Hvor gammel er barna ?Kanskje du allerede har gjort det? Hvordan var reaksjonen?
 
Her har vi allerede fortalt det :p første han sa var «nei det har du ikke» og så ble han så glad at han begynte å grine :hilarious:
 
Har fortalt til eldste. Han ble overlykkelig! Gråt av glede <3 Han har ønsket seg en baby til lenge nå hehe
 
Har legetime til fredag, så blir kanskje å fortelle det til helgen. Har kjøpt to like «big brother» gensere som de skal få pluss en liten pysj i str56 for å vise hvor liten den som kommer er.
vi vil fortelle det til de først sånn at de Selv kan fortelle det til besteforeldre :happy:
Er veldig spent på reaksjonene :joyful:
 
Vi forteller det litt senere ut i svangerskapet. Venter til jeg har vært på to tidlige ultralyder, og hvertfall til jeg har fått mage slik at det blir enklere for han å forholde seg til. Han er fire år:)
 
Skal vente til uke 12 for å være sikker siden jeg har mistet før. Skal la henne få høre med doppler samtidig som hun skal få ta på genser som står «jeg skal bli storesøster»:Heartred
Det øyeblikket gleder jeg meg mest til med alt i dette svangerskapet
 
Har fortalt det relativt tidlig alle 3 gangene, 1 gang mista me før veke 5 mest sannsynlig (fortalte det og mista rett etterpå, såg ikkje den komma for å sei de sånn!) Neste gong mista me i veke 18. Så me fortalte det tidlig (veke 5) denne gang og. Jentene e 7år og 5,5år. Når det kom biiittelitt gamalt blod i går (veke 6+0) angra eg bittert på at eg hadde sagt det :facepalm: men hcg har enn så lenge steget normalt, så trulig går det fint :Heartpink vanskelig balansegang, men me har sagt jentene får velga sjøl, og til tross for 2 tap valgte dei å vita de relativt tidlig. Så e nåke med å respektere det :Heartred
 
Vi kommer ikke til å si noe før etter uke 12 minst. Har tre i barnehagealder og jeg vil ikke at de skal trenge å vite noe om det får galt før de tid. Med en SA i uke 6 i august så er jeg enda mer bevisst på at vi venter, og gjerne til magen begynner å bli litt synelig også kanskje. :nailbiting:
 
Etter som hu mi er glad i å snakke så fortalte hun det til alle når vi var gravide i sommer «mammaen min har baby i magen» så var ganske stress når vi mistet, å måtte fortelle det til foreldre i barnehagen ol.. Så denne gangen venter vi til etter UL i uke 13/14.
 
Her blir det å vente en god stund før vordende storesøsken får vite det, jeg har lurt på å lage en liten fortelling/eventyr for å spre budskapet til de:love7 storesøsknene er 11, 8 og 6 år :Heartbigred
 
Her skal vi vente til vi har passert uke 12 iallefall og helst vært på to UL. Ønsker ikke at de skal vite det og bli lei seg hvis det skulle gå galt så tidlig:)
 
Her blir det hemmelig enn så lenge. Har ei på 5 år og en på 2 år. Jeg jobber i samme barnehage som ungene går, så i og med at jeg ikke har sagt noe på jobb enda blir det hemmelig :D
Men syns også det er fint å komme litt lengre uti så en evt slipper å forklare så mye om det går galt i starten.
 
Back
Topp