Fortelle storesøsken?

Sima1

Andre møte med forumet
Vi har to jenter på 10 og 6,5 år. Vi hadde tenkt til å vente med å fortelle om graviditeten til det var gått 12 uker, men nå er jeg kvalm og uggen store deler av dagen. Jeg sliter også med migrene og ettersom jeg ikke kan ta tablettene, må jeg legge meg med en gang jeg kjenner jeg begynner å få vondt i hodet. Jentene har ikke stilt noen spørsmål ved at jeg ikke er i form, men jeg fanges jo litt av dårlig samvittighet for at jeg ikke kan være med på alt og stadig vekk ligger på sofaen. Så vi lurer på om vi bør fortelle.. Jeg er 7+2 i dag.

Hva har dere gjort?

Største jenta mi på 10 år lurte på hvorfor jeg lå på sofaen hele tiden.. Sa at jeg bare var sliten. Men skal på UL i morgen, så da får de vite det etter det. Ville bare sjekke at det er baby inni magen før vi slipper nyheten :) jeg klarer ikke å slå meg til ro med bare graviditetstesten :) men synes du kan si det når du føler det er riktig for deg :) jeg har trua på at ærlighet varer lengst, også i slike sammenhenger ;) lykke til

Våre to på 4 og 6 fikk vite det i helga, jeg er nå 8+2. Jeg sovet på sofaen hver dag, er trøtt, svimmel, kvalm og humøret kan svinge veldig....

De vet også at det er en hemmelighet, men vi regner med at det kan glippe.

Jeg har vært på ul og sett at det er liv, og bare en.

Mine vet det, å glad er jeg for det siden jeg er lenket til senga 24/7 Pga kvalme

Jeg tenkte å vente til uke 12, men tror at min snart 4-åring mistenker noe.
I og med at jeg nylig er operert så er jeg ganske oppblåst. Her en morgen så datteren min på
magen min så spurte hun om jeg fikk puste, deretter sa hun: jeg tror det kommer en baby snart jeg, og da blir jeg storesøster:wideyed:. Jeg klarte ikke å respondere på det, ble litt satt ut.
Så vil uansett tro det ikke kommer som noen overraskelse når vi forteller det:p

Har ikke fortalt kommende storesøster det enda venter til etter tidlig ul. :) men hun snakker mye om babyer osv nå da så.. :)

Med lillebror fortalte jeg det til sønnen på 8 før jeg sa det til gubben (Han var bortreist). Det ble litt lenge for han å vente.
så denne gangen så skal jeg vente med å si noe til jeg begynner å kaste opp. Da forstår han det uansett

Sist kom han alltid å klappet meg på hodet når jeg kastet opp. For å trøste ❤

Mine er 4 og 7 å vi skal prøve å vente til vi har vært på første kontroll til jordmor rundt uke 12. Er ganske så sikker på at minsta på 4 ikke klarer å holde på det :p

Vi har to jenter på 10 og 6,5 år. Vi hadde tenkt til å vente med å fortelle om graviditeten til det var gått 12 uker, men nå er jeg kvalm og uggen store deler av dagen. Jeg sliter også med migrene og ettersom jeg ikke kan ta tablettene, må jeg legge meg med en gang jeg kjenner jeg begynner å få vondt i hodet. Jentene har ikke stilt noen spørsmål ved at jeg ikke er i form, men jeg fanges jo litt av dårlig samvittighet for at jeg ikke kan være med på alt og stadig vekk ligger på sofaen. Så vi lurer på om vi bør fortelle.. Jeg er 7+2 i dag.

Hva har dere gjort?
da ville jeg kanskje fortalt det, ettersom de er så store så kan de forstå det bedre også. ihvertfalll hun på 10.
da er det lettere for de og skjønne hvorfor du er i dårligform. :)

Takk for svar og betraktninger!

Håper jeg klarer å vente til etter UL på tirsdag, men hvis jeg fortsetter å være i like dårlig form blir det nok før... Har ikke lyst til å be dem holde tett heller. De har ønsket seg søsken veldig lenge så de blir nok over seg av begeistring.

Back
Topp