Fortelle sjefen

LitenKnøtt90

Andre møte med forumet
Har dere fortalt sjefen deres?
Jeg er 12 uker på fredag.
Jeg begynte i ny jobb i mars, og på intervjuet spurte de meg om planen om barn og slikt. Siden jeg har stillingen til ei som går ut i svangerskapsperm. Jeg svarte jo ærlig at det ikke er noe barn inn i mine planer på en god stund fremover. Men slik ble det ikke gitt hehe.
Nå legger sjefen masse planer for meg, med kurs og mye spennende ansvar. Men da får jeg sååå dårlig samvittighet! At jeg sitter her å vet at jeg er gravid! Jeg bestemte meg for å si det på fredagen, men da hadde hun gått ut i tidlig ferie. Så er hun ikke tilbake før midten av august! Bør jeg vente til da? Eller bør jeg sende en mld nå så hun vet det?
Blir så usikker og dårlig samvittighet!
 
Jeg blir så hormonell når jeg hører folk som blir spurt om barn osv på intervju. Det et så ulovlig som man får det!!!
Men for å svare på spørsmålet ditt, hadde jeg sikkert sendt sms. Og hvis sjefen hadde sagt noe ufint om at hun trodde jeg ikke hadde det i planene, hadde jeg minnet henne på at det er ulovlig å spørre og at ting skjer. :)
 
Jeg hadde ikke sendt sms, best er face to face og det setter sikkert sjefen din pris på også.

Jeg startet i ny jobb i februar og har også et barselvikariat. Går ut i permisjon 3 uker før kontrakten min går ut.

Jeg derimot har ikke tenkt å si noe før jeg ikke kan skjule magen lengre i håp om å få noe fast...
 
Skal si det når jeg er tilbake fra ferie i midten av august. Jeg tror hu hopper i taket av glede. Sånn er hu. Plusd at hu forventer det veldig, at det kommer en liten en til.
 
Hehe. Hadde samtale med sjefen i februar og han spurte o. Det samme. De har ikke noe med det egentlig men jeg har en fin tone med min sjef. Og var ærlig. Men så traff min kjære blink litt før planlagt :p så får si det når jeg kommer tilbake etter ferien.
 
Jeg måtte si det ganske tidlig pga jeg var så dårlig. Hadde ikke lyst til å sykemeldes, men klarte ikke å ha like hektiske dager som jeg vanligvis har. Fikk heldigvis stor forståelse for det.
 
Jeg ville nok ringt ;) for min egen samvittighets skyld :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal si det når jeg begynner på jobb igjen i midten av august.
I din situasjon ville jeg nok ventet til sjefen var tilbake fra ferie, men hvis det er noe du tenker veldig mye på og på en måte har dårlig samvittighet for, så kan du jo sende ei mld.
 
Det er liksom så vanskelig å holde seg også! Hehe. Jobber mange dager nå med ei som er gravid og termin i oktober! Hun prater jo om det hele tiden, også sitter jeg her å holder på å sprekke :facepalm: Jeg også går da ut i permisjon ca 1.5 mnd før mitt vikariat går ut! Har på en måte lyst til å vente til hun kommer tilbake! Men er redd jeg kommer til å begynne å gråte da når jeg forteller! JA! Jeg er veldig Hormonell! Hehe;)
 
Back
Topp