Fortelle sjefen

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hvordan fortalte dere det til sjefen? Og hvordan tok han/henne det? Kjenner jeg gruer meg skikkelig!

Eg har ikkje sagt det og kommer ikkje til å si det før eg må pga arbeidssituasjon:)

Jeg har fortalt han :) jeg er en selger og må stå 8 timer om dagen og det klarer jg ikke. Måtte bare fortelle han. Han tok det veldig bra og jeg får tatt meg flere pauser i løpet av dagen. Får ikke lov å løfte noe tungt :)

Var delvis sykemeldt i utgangspunktet, men ble 100% sykemeldt pga kvalme og da følte jeg at jeg måtte si det slik at hun ikke trodde det andre var blitt værre.

Jobber veldig tett på leder så synes det blir så rart å ikke fortelle noe om hvorfor jeg er sykemeldt.

Hun sa gratulerer og ga uttrykk for at hun syntes det var koselig.

Litt kjedelig kan det jo være å si det, men det kommer jo frem uansett...

Jeg grudde meg veldig, med god grunn. Vi er 10 ansatte og til høsten mister vi 4 skoleelever, og det en annen som er 10 uker lenger på vei enn meg. Altså blir det igjen 4 av 10 til høsten. Men det gikk helt greit å si det. Måtte si det før jul da jeg etter 30 min på jobb trodde jeg skulle gå i gulvet av svimmelhet, og jeg var kvalm

Jeg fortalte det til sjefen min i uke 9, hadde egentlig ikke tenkt til å fortelle det før uke 12, men jeg var konstant kvalm og uvell fra uke 7. Så en dag da jeg var i veldig dårlig form tenkte jeg :" bare hopp i det" så jeg gikk bare rett ned på kontoret til sjefen (nervøs, skjelven) hadde gruet meg til dette siden jeg fant ut av at jeg var gravid. Når jeg gikk inn på kontoret sa jeg at jeg hadde noe å fortelle, og sa det bare rett ut. Da var det 20 kilo som forsvant fra skuldrene mine :)
Han smilte å gratulerte meg. Så det var jo absolutt ikke noe å grue seg til. Det gjorde også dagene på jobb mye enklere for meg at mine kolleger visste om det, iogmed at jeg var så kvalm hele tiden, fikk ta pauser akkurat når jeg følte je trengte det :) alle tok ekstra godt vare på meg!

Fortalte det i forrige uke med at jeg var innom å leverte sykemelding (grunnet kvalme og tretthet). Sjefen reagerte helt fint og jeg var veldig lettet etter å ha fortalt det:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Forrige gang fortalte jeg når jeg var 5 mnd (!) på vei :D Nå i fast fulltidsjobb blir det vel litt før, men venter så lenge jeg greier :)

jeg måtte fortelle veldig tidlig (ca uke 5) pga kvalme og svimmelhet. Jeg jobber på tlf (kundeservice) og greide ikke å fullføre samtale med kundene. Måtte be om tilrettelegging men nå har jeg vært hjemme siden uke 7. Formen er elendig og jeg må tilbake på jobben i morgen.. usikker på om jeg klarer å levere så bra som jeg skulle. Samtidig som jeg er i prøvetid og kan dermed bli sagt opp når som helst ;/

Han tok det pent og var veldig behjelpelig.. det er to andre gravide på jobben som har vært sykmeldt i mange flere uker enn meg da..

Jeg måtte si det med en gang jeg fant det ut. Jeg jobber på dyreklinikk, og kan nå ikke feks ta røntgen, styre gassanestesi og håndtere enkelte kjemikalier. Sjefen tok det helt greit, men jeg merket at hun måtte ta seg litt sammen for å gratulere meg. Var ikke sånn superhjertelig liksom :P Men bedre enn kollegaen min før meg som ble gravid for et par år siden. Hun fikk bare et grynt og en kommentar om at "ja, da må vi finne vikar da". Så med meg gikk det atskillig bedre :p

Huff...gruer meg jeg og... Vet at det ikke blir tatt godt imot...sukk...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg vet ikke helt... Først skal jeg på en ekstra UL nå i uken som kommer... Så får det bli en dag etter det når sjefen er i veldig godt humør? Kanskje? Eller bare vente til ryktet går på bygda? ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Er sykemeldt så fortalte det til sjefen min når jeg leverte sykemelding, hun synes det var veldig koselig og gratulerte og ønsket god bedring. Har en veldig grei sjef så gruet meg ikke noe til å fortelle det:))

det kan hende det går bedre en du tror. jeg trodde sjefen kom til å bli grinete, spesielt siden jeg kun hadde jobbet der i 10 mnd da jeg fortalte at jeg var gravid. men alle tok det med et smil :) det kom som et sjokk på meg ihvertfall:)

Sjefen min er i samme situasjon som meg med å måtte ha hjelp til å bli gravid, så vi har fulgt hverandre gjennom hverandres forsøk. Hun fikk vite at jeg var gravid dagen etter at jeg fikk positiv test og er helt super i forhold til oppfølging. (Selv om jeg tror hun stresser litt med at av 16 ansatte går en av med pensjon nå, en har nettopp født og jeg pluss to andre har vært og er sykemeldt pga svangerskapskvalme...)

Egentlig så er det jo ille at man skal grue deg til å fortelle en så flott nyhet. Men gruer meg jo allikevel!

Back
Topp