Fortelle sjefen..

Nurk

Betatt av forumet
Har alle fortalt sjefen om graviditeten?? Jeg har ikke det og er 11+2 i dag. Gleder meg ikke, så merker jeg drøyer til jeg "må". Altså til rett før magen avslører meg ;)

Jeg fortalte det fordi jeg ble sykemeldt en mnd.. Tenkte det var greit å si grunnen og glad jeg gjorde det :) de har jo taushetsplikt:)

Bare å få det overstått :) Jeg fortalte det for flere uker siden da jeg ble sykemeldt. Sjefen min hadde vel bare "ventet på det" ;)

Jeg måtte fortelle, hverken jeg eller legen min syns det var lurt at jeg fortsetter å jobbe siden det ikke er mulighet å tilrettelegge for meg. Så nu blir jeg å sitte hjemme til august. Blir litt rart og ikke minst kjedelig, for formen min er helt topp og jeg kunne godt jobbet, men man må prioritere litt anderledes av og til og tenke på den lille i magen! :)
Gruet meg veldig til å fortelle for jeg visste det kom til å bli litt "kaos" når jeg "forsvinner". Men det gikk nu greit.

Jeg jobber på røntgenavdeling, og en del oppgaver jeg dermed ikke får gjort på jobb. Fortalte sjefen det noen dager etter jeg fant det ut selv, og bare positiv respons når jeg sa det. De får jo god tid til å få inn en erstatter for meg.
Vi er et ungt miljø, men mange jenter - så slik blir det jo:-)

Jeg fortalte sjefen det noen dager etter at jeg fikk vite det selv. For de visste at vi prøvde å bli gravid, i og med at vi hadde en MA i oktober... Nå vet vel alle på avdelingen min det ;)

har ikke noe pokeransikt, så han rakk å si gratulerer før jeg klarte å si det selv :P skulle uansett si det til ham dn dagen (var 8 uker da), for jeg klarte ikke å jobbe natt uten å kaste opp i dagesvis etterpå:( sist var han den første som fikk vite det utenom sambo da;) da var jeg bare 6 uker på vei.. jobber mye med ting som kan være skadelige for foster, blant annet plantevernmidler, så måtte si det for å slippe forskjellige arbeidsoppgaver..

Ikke sagt noe. Men er i opplæring enda så ikke aktuelt før etterpå.

Sa i fra ganske tidlig pga. form og sykemelding. Nå er vi mange damer i " få barn" alder, så de takler det bra. :)

Jeg fortalte det da jeg ble sykmeldt etter juleferien, jobber i barnehage og grudde meg veldig ettersom jeg bare har et vikariat, men ingen sure miner :)

Jeg fortalte det til sjefen for mange uker siden, og hun ble kjempeglad på mine vegne. Jeg har en super sjef og en bra arbeidsplass. Fikk også spørsmål om å hjelpe til med et gravidoppfølgingsprosjekt i dag. Ikke alle som har like mye støtte på atbeidsplassen. I like ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Vet det blir litt "krise" når jeg forsvinner, og han er ikke akkurat vant til å ha inn vikar.. I hodet hans finnes det ikke vikarer, men det får være hans problem! ;)

Ikke fortalt enda, lurer på om å drøye til magen er synlig. Men må nok fortelle snart da jeg har kontroller når jeg egentlig skal være på jobb.

Fortalte det i uke 9 pga sykemelding. Han er veldig forståelsesfull. Får gå tidligere hjem når jeg er sliten. På jobbmøte fortalte han det (med godkjenning da jeg var i uke 13) til resten av kollegaene under punktet Godt nytt :)

Fortalte det rundt uke 8-9, for jeg var så trøtt og dårlig. Satt på kontoret hans og gråt fordi jeg hadde så dårlig samvittighet fordi jeg hadde blitt gravid så fort. Har bare jobba der siden 1. august, og kommer derfor ikke til å rekke å være der et år engang.

Men han tok det så fint og ble kjempeglad på mine vegne, og sa at barn var virkelig det som telte i livet og at man aldri måtte være lei seg for at man fikk dem, for det var bare positivt og en sann glede :-) gikk fra samtalen 20 kg lettere.

Fortalte det også til sjef nr 2 (hun egentlig sjefen min, men er på et annet prosjekt for tiden, men vi kjenner hverandre godt) når jeg var i uke 12 og hun dansa rundt på kontoret og var så glad på mine vegne.. Så jeg hadde virkelig ikke noe å være redd for:-p

Jeg fortalte det i uke 7 pga sykemelding. Mest pga at det vanligvis er mye overtid i denne perioden, og at de da fikk mulighet til å planlegge denne perioden best mulig. Og så hadde jeg jo i tillegg vært innlagt på Ullevål i over to uker pga hyperstimulering etter ivf, så de var jo litt bekymret for hva som feilet meg.

Sa det før jul, da jeg ble sykemeldt pga blødninger. Har fått utelukkende positive tilbakemeldinger. :) Har en flott sjef, fast jobb og et godt miljø på arbeidsplassen, så det var ikke noe jeg grudde meg for.

Back
Topp