Fortelle sjefen.. :s

Vaniljekesam

Flørter med forumet
Jeg er i en litt vanskelig situasjon når det kommer til akkurat dette.. Jeg startet i ny jobb etter jeg fant ut at jeg var gravid, uten å si noe til arbeidsgiver.. Saken er den at jeg har en litt "uspesifisert" stilling, og nå skjønner jeg at dette kan bli vanskelig å forklare :p men jeg prøver. Da jeg fikk jobben var det i utgangspunktet snakk om ca 50%, på grunn av en ansatt som er langtidssykemeldt. Dagen etter jeg begynte ble hun 100% sykemeldt, noe som førte til at jeg gikk inn i hennes stilling og jobber nå 100%. Når det gjelder arbeidskontrakt (som jeg har purret på) er det vanskelig å vite hva de skal sette på kontrakten, i og med at de ikke kan "gi bort" stillingen til hun som er sykemeldt, selv om de vet med 98% sikkerhet at hun ikke kommer tilbake.. I januar har hun vært sykemeldt i et år, og jeg er tilbydt hennes stilling da fra januar.... Er det noen som har litt peiling på dette? Hvis jeg forteller sjefen min nå at jeg er gravid, kan han si meg opp? Jeg vet jo at han i utgangspunktet ikke kan det, men.. Jeg kommer veldig godt overens med sjefen og han gir uttrykk for at han er veldig fornøyd med jobben jeg gjør.. Hjelp? :(

Jeg ville først og fremst bedt om å få en skriftlig kontrakt - ikke lurt å jobbe uten. Ville faktisk ikke stolt på en arbeidsgiver som ikke har sånne ting i orden.

Jeg ville først og fremst bedt om å få en skriftlig kontrakt - ikke lurt å jobbe uten. Ville faktisk ikke stolt på en arbeidsgiver som ikke har sånne ting i orden.
Grunnen til at det har tatt tid med kontakten er at han trengte hjelp av regnskapskontoret til å utforme den, å de har hatt ferie til nå.. Jeg vet at den skal være laget nå, så venter igrunn bare på å få den oversendt.. Jeg sier ingenting FØR jeg har kontakten signert ;p

De har ikke lov til å gi deg sparken med begrunnelsen at du er gravid. De har heller ikke lov å ta det i betraktning at du er gravid når de skal tilby stilling. Du stiller på lik linje som enhver søker.

Jeg ville purret på kontrakten! !!

Og så evt fortalt det til ledelsen ved en senere anledning. De har ingen rett til og nekte deg en stilling eller si deg opp, grunnet graviditet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ville purret på kontrakten! !!

Og så evt fortalt det til ledelsen ved en senere anledning. De har ingen rett til og nekte deg en stilling eller si deg opp, grunnet graviditet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ja, jeg skal purre igjen imorgen. Jeg har lyst å fortelle det til sjefen nå, føler at det blir dumt at han skal få høre det fra andre. Nå er jeg snart 16 uker, det begynner å bli vanskelig å skjule å jeg har lyst til å "offentliggjøre" det nå.. Men så vil jeg ikke gjøre det før jeg har snakket med sjefen om du skjønner. Jeg bor på en liten plass hvor jungeltelegrafen går så det suser.. Å jeg gruer meg til å fortelle han det :/

Ja, jeg skal purre igjen imorgen. Jeg har lyst å fortelle det til sjefen nå, føler at det blir dumt at han skal få høre det fra andre. Nå er jeg snart 16 uker, det begynner å bli vanskelig å skjule å jeg har lyst til å "offentliggjøre" det nå.. Men så vil jeg ikke gjøre det før jeg har snakket med sjefen om du skjønner. Jeg bor på en liten plass hvor jungeltelegrafen går så det suser.. Å jeg gruer meg til å fortelle han det :/

Da skjønner jeg godt at du vil fortelle det. Men pass på å ha kontrakten først :)

Selv holdt ikke min sjef det hemmelig... Så her var det ikke akkurat noe stor glede av og fortelle det selv, da sjefen allerede hadde forsnakket seg :P

Som andre sier; vent på kontrakten. Si det etterpå... hvis ikke kan han gjøre livet surt for deg.

Back
Topp