Vaniljekesam
Flørter med forumet
Jeg er i en litt vanskelig situasjon når det kommer til akkurat dette.. Jeg startet i ny jobb etter jeg fant ut at jeg var gravid, uten å si noe til arbeidsgiver.. Saken er den at jeg har en litt "uspesifisert" stilling, og nå skjønner jeg at dette kan bli vanskelig å forklare
men jeg prøver. Da jeg fikk jobben var det i utgangspunktet snakk om ca 50%, på grunn av en ansatt som er langtidssykemeldt. Dagen etter jeg begynte ble hun 100% sykemeldt, noe som førte til at jeg gikk inn i hennes stilling og jobber nå 100%. Når det gjelder arbeidskontrakt (som jeg har purret på) er det vanskelig å vite hva de skal sette på kontrakten, i og med at de ikke kan "gi bort" stillingen til hun som er sykemeldt, selv om de vet med 98% sikkerhet at hun ikke kommer tilbake.. I januar har hun vært sykemeldt i et år, og jeg er tilbydt hennes stilling da fra januar.... Er det noen som har litt peiling på dette? Hvis jeg forteller sjefen min nå at jeg er gravid, kan han si meg opp? Jeg vet jo at han i utgangspunktet ikke kan det, men.. Jeg kommer veldig godt overens med sjefen og han gir uttrykk for at han er veldig fornøyd med jobben jeg gjør.. Hjelp?