Fortelle sjefen på jobb

jeg er 7+6 i morgen, men tenkte å fortelle det i morgen jeg og. Det er så enkelt at jeg gidder ikke å få lønnstrekk for sv.kontroll. Jeg må ta endel prøver og det tar tid (vi får ikke fri med lønn for å gå til legen)

Jeg vil helst ikke si det før vi er minst 12 uker på vei. Sliter med kvalme/oppkast, men klarer å fungere i jobb enn så lenge. Blir det verre derimot, så må jeg nok si det for å få tilrettelagt dagene bedre. Men vil helst vente :) er 9+4 i dag.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å si noe før uke 12, men regner med det blir til at jeg forteller det i løpet av denne uken. Er nå 7+4. Jeg har vært borte fra jobb i en uke nå, og blir muligens sykemeldt videre fra imorgen. Jeg har mange tidsfrister å forholde meg til på jobb, som jeg vet at jeg ikke vil rekke. Derfor ser jeg meg nødt til å fortelle det til lederen min, slik at han kan gi noen av sakene mine til konsulent.

Da har jeg fortalt det til min leder, hun ble hoppende glad:-)
Hun anbefalte meg å be om litt sykmelding for å kunne trene og forebygge bekkenproblemer (vi har begge hatt runder med det).

Jeg fortalte med en gang pga risiko på jobb, og at det hadde vært farlig for meg som gravid å komme tilbake på jobb. Så her er det svangerskapspenger nå og altfor mye fri..

Jeg sa ifra forrige uke. Det er fordi jeg er så kvalm, og da visste jeg at sjefen kom til å si at jeg kunne komme og gå litt sånn som det passet :P Så kan komme litt seinere på jobb når jeg er kvalm og uvel på morgningen!

Fortalte det forrige uke, pga kvalme og begynnende problemer med løft etter jobb. Var da 5+5, så veldig tidlig, men innså til slutt at jeg må ta hensyn til bekkenet. Har 14 ettåringer hvor flere må løftes (går ikke enda), så da er det bare å ta hensy til med en gang skjønte jeg...

Jeg fortalte det da jeg var i uke 4-5, men mest fordi jeg slet skikkelig med førstemann. Det viste seg å være lurt, for jeg har nesten ikke vært på jobb de siste 3 uker. Først med sykemelding, så hjemmekontor. Og da jeg først prøvde meg på jobb i forrige uke endte det opp med sofatid dagen etterpå og mer blødning enn jeg har hatt så langt. Det har stoppet opp og alt føles normalt ellers, men jeg vil ikke ta noen sjanser. Jeg synes jeg får en del mer forståelse siden han vet det meste.

Jeg begynner i ny jobb nå snart, noe som i seg selv er litt dårlig timing. Planen var å vente til uke 12+, men jeg kan ikke begynne å be om så mye fri til kontroller og UL som kreves allerede, så jeg kommer til å si det allerede i uke 8/10, rett og slett for å bygge tillit...

For første gang trenger jeg ikke si ifra til noen sjef da jeg er min egen sjef :happy: Så der var en fordel jeg ikke hadde tenkt på før nå ;-)

Jeg har fortalt det for et par uker siden, på grunn av kvalme og oppkast. Sjefen ble bare glad på mine vegne:)

Back
Topp