Fortelle sjefen om graviditeten

Ble sykemeldt tidlig i mai, å ant ut at det var best å fortelle til sjefen sånn at han hadde forståelse for at jeg var sen å jobbe osv osv:)

Niklas 30.08.08 og lillesøster/bror påtur 04.01.14<3

Eg fortalte det når 11+2 dagar på vei til sjefen og ein kollega til. Dei vart begge veldig galde og gav meg klem:) Fortalde fleire kollegaer det rett etter passert 12 veker. Greit at dei rundt meg veit det no når magen begynnar å bule litt;)

Eg sa det i går, da var eg 13 veker. grudde meg skikkelig, men sjefen var kjempe positiv. Sa han hadde venta på det for han hadde sett dinna "gløden" som nokon meiner å hevde at dei kan sjå... Sjefen var super happy for at det blir befolkningsvekst i kommuna... ;)

Skjønner godt at du gruar deg! Grua meg veldig eg og:( sist sa eg det i veke 15. No er personalsjefen eg vil sei det til i ferie, kjem att når eg er 13+3, men trur ho skal få jobbe ei veke før eg seier det. Er jo alltid mykje å gjere rett etter ferie, så håper det har roa seg pitte litt etter ei veka:p så skal prøve å manne meg opp å sei det i veke 14-15, er jo godt å få det unna gjort.. Er ofte ikkje så farlig å sei det som ein trur.

Eg sa det i går, da var eg 13 veker. grudde meg skikkelig, men sjefen var kjempe positiv. Sa han hadde venta på det for han hadde sett dinna "gløden" som nokon meiner å hevde at dei kan sjå... Sjefen var super happy for at det blir befolkningsvekst i kommuna... ;)

Var ei jeg som jobber med som sa det samme om denne "gløden" til meg og.. Ho så det på meg at det et eller annet og når jeg spiste litt mer og plutslig drakk jeg ikke kaffe (prøvde å skjule det, med å ta en kopp og sippe litt av den og så sette den fra meg - men ho så at jeg ikke drakk den opp) så la ho bare sammen to og to.. Da var jeg kun 6 uker på vei tror jeg :P Så de har visst på det på jobb lenge og det var aldri no problem, alle er bare like glad på mine vegne.. Knall arbeidskollegaer =D

Fortalte det i veke 6, pga jobben min krev mykje tilrettelegging (jobber med kjemikal..) Ho la i vei om tilrettelegging og alt eg ikkje hadde lov å jobbe med, før ho gratulerte :) Ho tok det veldig fint! Vart sjukemeldt 1 veke etterpå med hypermesis....

Har ikke sagt noe enda, men har hatt ferie nå, så har ignorert det så lenge som mulig. Gruer meg til å si det ettersom det har vært en enorm babyboom på arbeidsplassen min, og jeg kun har vikariat. Har fått beskjed om at det vil bli forlenget da, så håper de ikke plutselig finner en grunn til å ikke gjøre det likevel når jeg forteller om graviditeten. Men men, får bite i det sure eplet og si det i uka som kommer eller uka etter det, tror ikke sjefen min begynner på jobb før uka etter meg, og vil heller fortelle det til henne fremfor den som er ass. leder.

Back
Topp