Fortelle sjefen om graviditeten

Tinkerbell

22.01.14 <3
Januarhula 2014
Hei! Når forteller dere sjefen om graviditeten? Jeg er 13 uker på onsdag, men sjefen skal no ha fem uker ferie. Ergo er han ikke tilbake før jeg er i uke 18-19...

Jeg har verdens beste sjef som stiller opp og støtter meg, så hun var faktisk den andre personen som fikk vite at jeg var gravid igjen. Følte at jeg måtte fortelle om situasjonen min siden jeg var en del borte i fht time hos lege, fjerne spiral osv.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok fortalt det før sjefen gikk ut i ferie.

Sniker fra februar. Jeg sendte en sms til min sjef da jeg var 7uker på vei å så at det var lurt å beholde vikaren min fordi jeg skal bli mamma igjen i februar :)
Han ble glad for å få informasjonen tidlig.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg venta til jeg var litt over 4mnd..syns det var ubehagelig og var redd for reaksjonen.. Hu ble positivt overaska så det var ingenting å være redd for, men! Men ongen din popper jo ikke plutselig ut, så du kan jo vente til etter ferien :)

Jeg fortalte sjefen det i uke 8-9. Glad jeg sa det før hun gikk i ferie. Gruet meg som bare det. Men for en digg følelse nå når de på jobben vet det. Trenger ikke"snike" rundt mer :)

Eg fortalte sjefen min det tidlig, nesten med eingong me sjølv fant det ut! Det er godt å ha støttespillere som skjønner at du kan ha behov for litt ekstra her og der innimellom, og forståelse for event sm. Fortalte det tidlig sist gang også!

Jeg sa det når jeg var 6-7 uker på vei.. blei dårlig rett etterpå så greit jeg sa noe.. har en topp sjef så ikke no problemer med å si fra om det :-) ho begynte å tenke vikar fort når jeg sa det er tvillinger.. ;-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Fortalte det når eg var ca 6 veker på vei. Eg hadde hyperemesis forrige svangerskap også og sjansen for å få det denne gangen er veldig stor. Så eg ville fortelle det før eg blei dårlig og sjukemeldt. Dei var veldig takknemlige for det. Og det tok ikkje mange dagene før eg var sjukemeldt.

Jeg gruer meg også veldig til å fortelle det.. Har jobbet her i litt over 2 mnd og er 12 uker på torsdag..
Vet ikke hvor godt mottatt det blir, selvom det er en veldig hyggelig sjef.. Hun går ut i ferie på fredag og da ser jeg henne ikke på 4 uker og jeg har allerede fått mage som er litt vanskelig å skjule.. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt det i det hele tatt..

Jeg fortalte det da jeg var rundt 13 uker, hadde grua meg veldig. Det gikk heldigvis veldig fint! Lykke til!

Fortalte det da jeg var 9 uker på vei. Gikk kjempefint, sjefen var støttende fra dag en og bare lykkeønsker fra alle kollegaene mine :)

Jeg fortalte det når jeg var 12 uker på vei. Da merket jeg at han var såå irritert for at jeg hadde vært borte en del pga formen. Han gratulerte noen ganger, men blr ikke videre glad....men regnet ikke med annen reaksjon heller...Mannsdominert bedrift som forventer man alltid er på jobb.....

Jeg starter i ny jobb i slutten av august og har ikke tenkt å fortelle det før jeg har startet. Har allerede skrevet kontrakt, men er noe usikker på reaksjonen ettersom jeg kun blir å jobbe 4mnd før jeg skal ut i permisjon :S

Sjefen min fikk vite det 2-3 dager etter vi fant det ut :) Så i midten av uke 4 :p Siden hun viste at vi hadde hatt en SA før denne graviditeten, så fikk hun vite det tidlig :) Hun er bare superglad for at det kommer barn til verden :D
Tror ikke det er noe å grue seg til, det er nok noe sjefen blir glad for og støtter deg på :D Ifølge loven skal du gi beskjed senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker, og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år, så enda så har du god tid på å si ifra ;)

Jeg skal fortelle det når jeg er tilbake etter ferien, er da ca 17 uker på vei, håper da også at jeg vet kjønnet:) Synes det er moro å vente til etter oul.

Sist skjønte nærmeste leder det noen dager etter positiv test! Skal sies at vi er en liten bedrift, og vi to har god kontakt. Denne gangen er jeg jo fortsatt i permisjon, så det er litt enklere å ikke si noe. Men hun fikk beskjed rundt uke 12 da, med responsen "hihi, jeg ventet på det! Jenta som kommer denne gangen!"

Sjefen fikk vel beskjed rett etter ord ul sist tror jeg (husker ikke helt..) Starter på jobb igjen når jeg er i uke 17, så enten sier jeg det da eller uka etter, når vi har vært på ul.

Ble sykemeldt i uke 6, og fikk i samme slengen blindtarmbetennelse og ble dermed sykemeldt ennå lenger... jeg skulle så tilbake 40% og da ble det naturlig å fortelle hvorfor jeg var sykemeldt! Det ble veldig godt mottatt, og jeg fikk vanvittig god oppbakking :)
dessverre er det ikke alle som er like heldige med sjefen som meg, så skjønner at noen gruer seg...

Back
Topp