Fortelle søsken?

Turnusmammaen

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Når forteller dere storesøsken om babyen i magen?

Hvor gamle er de?

Og hvordan forteller dere?

Har selv to små på 5 og snart 3 år. Har lyst å vente til etter tul med å fortelle, men samtidig har jeg ikkje lyst å vente så lenge før jeg forteller til min familie :hilarious: synes storesøsken skal få vite først. Vanskelig dette her altså..

Vi har to stykk på 12 og 13 og en på 1,5. Minsten «vet» det allerede for jeg sa at mamma har baby i magen men da han dagen etterpå pekte på magen min og sa «baby mage» så fant jeg ut det var best å ikke si noe sånt til han hvis jeg vil at de eldste ikke vet det enda :laughing002

Vi skal til familie i hjemlandet mitt uka etter påska og vi skal fortelle til familien min da. Da er jeg 8 uker på vei og da må nesten guttene også vite det. Veldig tungvint å måtte holde det hemmelig for dem når alle andre vet. Hadde foretrukket å vente til etter TUL. Det gjorde vi sist

Forteller det til treåringen etter ultralyd uke 9.
Sist fortalte vi det tidlig, og da mista jeg jo. Dog tror jeg ikke han forsto eller brydde seg så mye heldigvis.

Siden jeg er så dårlig så gleder jeg meg til å fortelle det, så blir det litt lettere å forklare.
12 og 15 har visst det fra start.

Ooh, dette har jeg tenkt på endel i det siste... Mine er jo 16 år og 12 år. Hu på 12 år er tett som en sil, så må jo virkelig fortelle henne at hun ikke må fortelle noe videre når hun får vite.

Vil også at de skal få vite før noen andre. Nå vet jo 2 av mine neste venninner og 2 kolleger på jobb.

Nå skal vi på ultralyd i morgen så får vi se.

Men jeg er ganske moodie og glefser nok litt fortere til disse ungene en hva jeg vanligvis gjør. Så det at de får vite hadde gitt dem en forklaring på hvorfor jeg er sånn :hilarious: :laughing002

Lillesøster er 1 år, så hun er for ung til å forstå hva som skjer.
Storesøster derimot er snart 4 år. Da hun skulle bli storesøster første gang sa vi det til henne ganske tidlig, og da tok det ikke lang tid før alle de voksne i barnehagen visste det :laughing002 Så denne gangen venter vi nok til nærmere 12 uker, tror jeg. Vi har ikke sagt det til noen ennå, men kommer nok til å dele med nærmeste familie nå i påsken. Og da kan det jo hende at storesøster får det med seg.

Back
Topp