Fortelle søsken

Fridaen

Forelsket i forumet
Noen har har noen gode idéer om hvordan vi kan fortelle søsken? Ønsker å gjøre noe helt spesielt:smiley-bounce016 søskene er forresten 8 og 10år gammel:smiley-bounce012
 
Dette lurer jeg også på hva folk planlegger! Er helt blank... Har dog vært inne på tanken om å gi noe hun ønsker seg i gave og fortelle nyheten men...
Når planlegger dere å fortelle det? Jeg sprekker snart og er «bare» 10+0 i morgen...
 
Vi snakket om å kjøpe storebror og storesøster gensre, så kan de ettepå bruke de til å fortelle resten av familien. Men vi greier ikke bestemme oss:hilarious: vi kommer til å vente en stund enda tror jeg.
 
Vi valgte å ikke gjøre noe stort utav det. For barna er nyheten uansett spesiell nok <3 minste på 4 år gikk rett i barnehagen å fortalte, og er kjempestolt :)
 
Her er planen å gi en ekstra fin oppmerksomhet til Valentines (jeg bruker å skrive kort og gi sjokolade hvert år).
Tenkte en "storebror" t-skjorte.
 
Vi valgte å ikke gjøre noe stort utav det. For barna er nyheten uansett spesiell nok <3 minste på 4 år gikk rett i barnehagen å fortalte, og er kjempestolt :)

Vi har heller ikke tenkt å gjøre noe utav det :) Jeg er bare spent på hvordan de vil reagerer :p
 
Vi tenker å fortelle det til kommende storebror etter neste ultralyd 11.02., da er jeg i uke 15 og kjønn bør være synlig (om ikke mini ligger dumt til). Planen er å kjøpe sånn blå eller rosa koseklut fra Dinglisar, for det hadde storebror (og har ennå), og vise frem sammen med bilde. Jeg begynner å få litt mage, så med de tre tingene sammen så kanskje han klarer å forstå litt hva som egentlig skjer. Han er tre år.
 
Her ble de bare informert. Men de fikk også forklaringen på hvordan de får nye rom. Så egentlig har de bare denne babyen å takke. :hilarious::hilarious: Eldste ville ha rom i kjelleren, så han har kun 7-8 kvadrat. Han får nå det største rommet på 22 kvadrat. Mellomste kommer ned å får 15 kvadrat og vegg i vegg med storebror. Så får tvillingene hver sitt oppe. Nå deler tvillingene rom. Så det ble jo noe positivt med ett småsøsken også. :Heartred
 
Back
Topp