Fortelle søsken?

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Storesøsknene maser så uuutrolig på baby, de er 4 og 6. I tilleggoveranalyserer de hver gang jeg er uvel, siden de har hørt at jeg var så syk med dem. Vanskelig ikke å innrømme noe, spesielt eldste som spør rett ut :)

Når har dere tenkt å fortelle søsken eller annen familie?

Vår frøken har mast etter søsken i flere år. Venter til jeg har vært på kontroll tenker jeg. Usikker på om hun ville klart å holde det hemmelig hvis vi fortalte det nå:laughing002 Ønsker ikke at alle skal vite det enda. Har mistet tidligere, i uke 11

Vår frøken har mast etter søsken i flere år. Venter til jeg har vært på kontroll tenker jeg. Usikker på om hun ville klart å holde det hemmelig hvis vi fortalte det nå:laughing002 Ønsker ikke at alle skal vite det enda. Har mistet tidligere, i uke 11
Håper det går bra for dere denne gangen :happy: Er enig med deg, så vi har tenkt å prøve og vente til jeg enten blir syk om jeg blir det eller vi har sett liv på tidlig ultralyd. Det er jo litt vanskelig alt man må forklare, vi hadde en i familien som mistet rett før OUL. Veldig trist for barna! Nå snakker våre barn og om at babyer kan dø, men det kan gå bra og :Heartred

Eldste her er straks 8 år. Venter ihvertfall til uke 12, kanskje lenger. Minste skjønner det ikke uansett :p
Blir nok rundt uke 12-13 vi forteller det til familien .

Var gravid for et år siden, og tenkte å fortelle det til han på 10 som så gjerne skulle hatt seg et søsken. Ble heldigvis til at jeg ikke gjorde det, mistet i uke 13.... tror det hadde vært tøffere for han med den sorgen enn en mor som var veldig trist en periode. Forklarte mine tårer med at jeg hadde veldig vondt i ryggen. Tror det var det rette å gjøre da. Satser på å vente en stund med å fortelle det denne gangen også, så lenge formen er ok og magen går inn i vanlige bukser

Var gravid for et år siden, og tenkte å fortelle det til han på 10 som så gjerne skulle hatt seg et søsken. Ble heldigvis til at jeg ikke gjorde det, mistet i uke 13.... tror det hadde vært tøffere for han med den sorgen enn en mor som var veldig trist en periode. Forklarte mine tårer med at jeg hadde veldig vondt i ryggen. Tror det var det rette å gjøre da. Satser på å vente en stund med å fortelle det denne gangen også, så lenge formen er ok og magen går inn i vanlige bukser
:Heartbigred

Her vil jeg holde det mellom samboeren og meg så lenge som overhodet mulige. Kommende storebror på 3,5 år har ørene på stilk og en formidabel evne til å fortelle ALT til alle :hilarious: Har lyst til å ta en ultralyd rundt uke 12 for å se at alt står bra til før vi evt forteller det til ham, eller så venter vi til magen blir umulig å skjule:dance008

Her blir vi ikke å si noe før etter uke 12 til jenta vår på snart 4 :p

Vi har måtte fortelle det til mini for at han skal ta det litt rolig med meg :P Han er veldig glad i å hoppe på oss, med løpefart, og det føler jeg ikke er helt heldig nå :D

vi venter og så lenge som mulig. spørs om gutten vår på 2.5 år kommer til å skjønne det. Blir nok enklere for han når det begynner å komme en tydelig mage:happy:

Gutten vår forstår nok ikke dette ennå, er 17 måneder. Det blir spennende å se ham fremover, forståelsen øker jo for hver dag omtrent. Han er jo skkurat fylt to år når lille eventuelt kommer til verden, det blir spennende det

Vi venter så lenge som mulig og helst til vi har vært på ordinær ultralyd. Har hatt mye tull før i svangerskapene, så jeg vil være på den "sikre" siden når søsken får vite.

Back
Topp