Fortelle søsken

August16spire

Elsker forumet
På fredag skal de kommende storesøsterne få vite nyheten:happy: er da 12+4 elr 13+2 (iflg lege men stoler mer på meg selv). Var nettopp og kjøpte body,minisokker og et kort som vi skal pakke inn og legge ved ultralyd bilde. Er så spent på reaksjonen deres:joyful:

Det var en koselig måte å si det på. Jeg er 12 uker på fredag, og leter litt etter gøyale måter å si det til barna på. De kommer nok til å bli glade.

Tror vi og forteller det i begynnelsen av neste uke, men siden hun bare er 3 år tror jeg det letteste er å si det rett ut. Veldig spent på reaksjonen, men jeg tror hun kommer til å syns det er litt stas. Selv om hun nok ikke forstår helt hva det betyr (eller innebærer hehe...).

Men søsteren min fikk sin første for noen måneder siden, og i forkant av det snakket vi mye om at tante har baby i magen og at den kommer ut når det blir høsten. Så hun skjønner nok hva baby betyr i alle fall :)

Vi skal fortelle i kveld tror eg! Er "bare" 8+5, men var på ul igår der alt var fint! Og det er ingen garantier uansett, så eg vil at de skal få lov å glede seg sammen med oss :)

Sønnen blir 2 år i april. Han vet allerede at mamma har baby i magen og har visst det lenge siden han uansett ikke forteller det videre og i hans verden betyr jo ikke det at det kommer noen ut etterhvert så han blir ikke skuffet om det skulle gå galt. Men jeg har kjøpt en bok idag som jeg tenkte lese for han etterhvert når magen kommer.

ImageUploadedByBV Forum1453315206.695657.jpg

ImageUploadedByBV Forum1453315191.795797.jpg

Jeg tror kanskje vi forteller det til sønnen min på 8 i helga... Hadde tenkt å vente et par uker, men han skal være hos faren sin neste uke og siden flere nå aner ugler i mosen er jeg livredd noen andre forteller det. Er 11+2 i helga så er uansett nærme 12. Jeg vet at han kommer til å juble av glede og vil ikke gå glipp av det for alt i verden :-) <3

Vi fortalte 4- åringen vår på mandag etter vi hadde vært på ul, var da 11+6.
Hun ble strålende glad, og er kjempestolt, kaller deg allerede storesøster:hilarious::Heartred.
Det er så utrolig koselig når den du er mest glad i blir like glad som en selv er.

Vi fortalte de to eldste (9 og 7 år) da jeg var akkurat syv uker. Jeg er så trøtt og kvalm og dårlig at vi ville fortelle tidlig så ikke de skulle bli bekymret. De ble kjempe-glad og har holdt på hemmeligheten i 2uker. Stas!
Forteller nok til minste i helgen, hun forteller det sikkert videre og det får være greit. 9,5 uker ca og har sett et bankende hjerte. Føler meg så isolert fordi jeg er så dårlig og later som ingenting. Gleder meg til folk vet og kan få mulighet til å vise meg og oss litt omsorg:happy:

Da har de fått pakken med brevet,storesøster leste først brevet inni seg og så rart på meg og sa: hvem har skrevet dette?. Så ba jeg henne lese det høyt så lillesøster (på 5 år som trodde klærne var til dukken) hørte, og da gikk det opp et lys for eldste og da ble det jubel på begge. Vært to stk gira jente med Tusen spm spm ikke skulle få til å legge seg:happy:

Back
Topp