Fortelle søsken ??

Svirre82

Glad i forumet
Noen som har noen gode ideer hvordan vi skal fortelle søsken at det skal bli et krapyl til i flokken?

Vil gjøre det kreativt og la dem sitte igjen med en god følelse rundt dette.
:happy093
Minstemann på 7 år har ønsket seg en baby lenge, så han blir nok veldig glad.
Er snart 12 uker nå, og føler det er på tide de blir involvert. (og magen begynner å bli vanskelig å skjule)

Tips mottas med takk :happy:

Mine barn er snart 4 og 2 år, så tenker vente litt lengre enn uke 12 før jeg forteller, om det er mulig...
Men du har større søsken så rundt uke 12 er nok fin tid :) da blir han glad for beskjeden hvertfall ;)

Ja... Eldstemann er 11, og minsten 7.

Føler jeg vil dele det med dem, men finne en god måte å si det på (overraske) :happy:

Vi har allerede fortalt det til datteren vår på 5.Eg er veldig mye alene med henne og med full jobb og kvalme så fant vi ut det var enklest og si det.Er 12 uker i morgen.
Vi syntes hun skulle få vite det før alle de andre i familien.

Jeg har litt lyst å gi jentene mine (8 og 6) hver sin gave; t-skjorte, kopp eller noe annet med teksten storesøster til begge, og se om de greier å skjønne det ut fra det :D Vurderer også å vise dem ultralydbilde (får UL i uke 12), og bare spørre om de vet hva det er som er på bildet... Har i alle fall lyst å finne på en morsom måte å avsløre det på :)

Her har 8 åringen mast om flere søsken i et par år nå, mens minstejenta har vært veldig fornøyd med å være minst. Så blir veldig spennende å se reaksjonen. Gleder meg :)

Mine er 5 og 3 år. Er uke 13 i dag å de fikk greie på det for 14 dager siden :) dem gleder seg veldig å er bebi prat for alt det er verdt <3 selvom minsten ikke er helt enig i at bebin skal bo hjemme hos oss:p

Veldig lyst å fortelle det til storesøster på 4... Hun kommer til å bli sååå glad. Hun har snakket en stund om en ny baby, og sagt at hun vil ha jentebaby denne gangen for de er så søte, men at lillebror også er søt... :angel10 Hun savner veldig å ha en baby å dulle med. Tror alt i alt at hun ikke bryr seg om kjønnet da, om det blir en gutt igjen <3

Problemet er at hun kan være en liten sladrehank :smiley-angelic006 Så tror jeg venter til uke 12.

Sist bare fortalte jeg det. Siden barna dine er såpass store, kanskje du kan kjøpe en gave. En T-skjorte der det står ''Storebror'' på eller noe og pakke den inn. Eller en bok som handler om å være storesøsken eller babyer og si at de må pugge til mars eller noe slikt.

Ja, tror jeg skal finne en fin/kul gave til dem :happy:

Kan jo kjøpe en slik tekstil penn og lage til noe på en t-skjorte...
Tenke tenke...

Nei dattera vår er 10 mnd så det er liksom ikke aktuelt :P

Back
Topp