Fortelle søsken om graviditeten

Janis89

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Når fortelle en 4 åring om nyheten? Å hvordan?

Fortalte det etter tul. Ville vente til vi visste at alt var bra :happy:

pakket inn baby klær og ul bilder som de fikk åpne. Tok en stund før de skjønte hva det var, haha :)

Vi fortalte det til 4 åringen etter otul. Vi sa bare rett ut at hun skulle bli storesøster❤️ hun forsto ikke heeeelt hvordan dette fungerte med en gang:smiley-ashamed004 hun trodde først at babyen var inni magen hennes, og ble helt sjokkert når den var inni min, haha! Men hun har vært helt i ekstase etterpå og snakker konstant om babyen og hvor mye hun gleder seg (spesielt til å skifte bleie) ❤️

Jeg har 4- og 2-åring. Venter litt til, vil føle meg klar for at det blir offentlig først. Og så har jeg tenkt på om det kan bli lenge for dem å vente? Men på andre siden er det jo greit at de får venne seg til tanken.

Jeg har 4- og 2-åring. Venter litt til, vil føle meg klar for at det blir offentlig først. Og så har jeg tenkt på om det kan bli lenge for dem å vente? Men på andre siden er det jo greit at de får venne seg til tanken.
Vi snakket om det ista at vi kanskje skulle ventet til etter Oul om ca 5 uker - men da får heller ingen andre vite, for vil ikke risikere noen skal forsnakke seg til henne . Så hun får uansett vite først ♥️ får se an hvordan magen vokser osv kanskje - kan jo bli vanskelig å skjule i 5 uker til

Vi skal si det til 4 åringen på søndag når vi er hos svigers. Da kan han fortelle det til tantene og onklene sin der oppe til de. Har fått svar på NIPT test og ul var fin så må jo bare tørre si det til han. Lillebror på 1.5 tror jeg nok ikke kommer til å skjønne det. Men føler eldste trenger en forklaring på hvorfor mammaen er så ofte dårlig.

Vi sa det til våre dagen etter private tul, 9+2. De er 6 og 3 år. De ble kjempe glade og han yngste leker nå hele tiden med en baby og sier at han skal føde ut andre babyen sin samtidig som meg, han ammer ene babyen og gjør masse annet fint :Heartred De koser magen min hele tiden og sier ofte «kan vi kose, kysse, snakke med babyen?» :) De gleder seg helt enormt!

koselig jeg er veldig «privat» av meg så jeg har egentlig ikke behov for at alle skal vite, var slik sist graviditet også - ventet lenge med å fortelle familie. Å når kommende storesøster får vite så får jo aaaaalle vite♥️

Back
Topp