Fortelle pappa´n..

kariannemor

Elsker forumet
Fikk positiv graviditetstest i sta (JIPPI:)!!!!!!!). Vi har prøvd å bli gravide siden juni, men denne mnd har det vært så mye annet som har skjedd, så har ikke vært så fryktelig ivrige på prøvinga. Tok en test i sta bare for moroskyld selv om jeg var sikker på at tanta kom til å komme snart. Men den var positiv gitt!

Pappa´n (hihi, rart å si det om han) jobber seint i dag og har ikke sagt noe til han ennå. Har bare sagt jeg har en overraskelse til han når han kommer hjem. 
Kjøpte en smokk ista som jeg skal pakke inn og gi til han når han kommer hjem :) Gleder meg til å se reaksjonen hans, for han er VELDIG klar for å bli pappa :)

Hvordan fortalte dere pappa´n at det var en "bolle i ovnen"? eller var dere sammen når du fant det ut?
Og ikke minst, hvordan reagerte han?

Gratulerer!

Det eneste jeg klarte var å vise ham testen og spørre litt spakt "ser DU den streken der?"

En annen gang ga jeg ham hakkespettboka for pappaer, den er veldig søt!

Første gangen viste han at jeg skulle til legen, testen hos legen var positiv men ringte til han og sa at den var negativ.. Han ble kjempelettet ! Dro på en barneforetning og kjøpte en body, og verdens beste pappa-kort.. Når han åpnet gaven og leste kortet sa han bare faen !  Men ble glad etterhvert da.. Desverre mistet vi 2 uker senere.. 

Neste gang jeg ble gravid, var vi på campingtur og vi skulle bort på do sammen.. Tissa på testen, og den ble positiv med engang, gikk ut fra doen og ga testen til  han, hele han var bare ett stort glis ! 

Jeg hadde store planer om å ta det kult og si noe "morsom". Men den som ikke engang klarte å vente til han var kommet opp trappen, jo det var meg. Møtte han halvveis i trappen og bare stotret at jeg trodde han skulle bli pappa.

Men neste gang..... DA skal jeg prøve å vente til han er kommet helt opp trappen i det minste..

Gratulerer så mye!

Har ingen forslag til hvordan du skal fortelle, for her har vi omtrent sittet i samme rom under testing! :)

Fortell hvordan reaksjonen var da!

Lurer egentlig på åssen jeg selv vil reagere også når han åpner gaven med smokken. Ble egentlig litt imponert over meg selv siden jeg klarte å ikke si noe på tlf i sta :)
enda minst 3 timer til han kommer hjem.... tida går så saaaaaakte!!!! 

Gratulerer, det var en koselig måte å fortelle på synes jeg! ;)
Her var vi sammen hver gang jeg testet, så ingen oppfinnsomhet her! ;P

Med førstemann ble det nokså kjipt fremført. Jeg bare fortalte han at mensen var forsinket noen uker, og han gikk vel inn i en slags fornektelstesfase som varte frem til ultralyden i uke 19..
DA gikk det opp for han og siden har han elsket å være pappa!!

Med andremann (som han "overtalte" meg til å starte prøvingen på) kjøpte jeg ei liten body i str 50 som jeg pakket inn. Da han åpnet det, lo han og liksom "Nå tuller du med meg. Er ikke denne til A.... "(som var 2,5 år og brukte str 86) 
Han la den fra seg og gikk på kjøkkenet. "Kan jo være vi får bruk for den rundt jul", sier jeg... 
Og da kom han og gav meg en klem, og skjønte hva jeg mente.
Deilig å få en slik reaksjon, fremfor den jeg fikk med førstemann..

Hehe, jeg stod på badet og lurte på hvordan jeg skulle si det til han. Var ganske sjokka over positiv test, selv om vi begge var veldig klar over at vi ikke brukte prevensjon ;)

Så jeg låste opp døren etter en lang stund (han visste ikke at jeg testet), ropte på han og pekte på testen når han kom inn. Han ble litt forvirret i begynnelsen, så jeg spurte om han trengte bruksanvisningen :P Han sa vel berre noe sånt som "Hmmm..Ja, men det blir vel bra vel?" Han var nok litt roligere enn meg ;) Etterpå kjørte vi en laaang biltur og snakket om hvor koselig det skulle bli med baby. *Sukk*, det var en fin dag :)

Hehe, jeg stod på badet og lurte på hvordan jeg skulle si det til han. Var ganske sjokka over positiv test, selv om vi begge var veldig klar over at vi ikke brukte prevensjon ;)

Så jeg låste opp døren etter en lang stund (han visste ikke at jeg testet), ropte på han og pekte på testen når han kom inn. Han ble litt forvirret i begynnelsen, så jeg spurte om han trengte bruksanvisningen :P Han sa vel berre noe sånt som "Hmmm..Ja, men det blir vel bra vel?" Han var nok litt roligere enn meg ;) Etterpå kjørte vi en laaang biltur og snakket om hvor koselig det skulle bli med baby. *Sukk*, det var en fin dag :)

Back
Topp