Fortelle på jobb?

Harefrøkens

Blir kjent med forumet
Heihei. Jeg er 14 ish uker på vei og kjenner det er på tide å fortelle nyheten til kollegaene på jobb. Men hvordan gjør jeg det? Jeg jobber i barnehage på stor avdeling med 3-6 år og sjefen vet det heller ikke ennå.

Er det flere her som jobber i barnehage og har erfaring med å fortelle om graviditet?

Jeg har jobbet mange år i bhg tidligere. Jeg sa det til sjefen ved forrige graviditet da jeg kom tilbake fra sommerferien. Hun spurte om det hadde skjedd noe spesielt siden sist. Passet seg på en måte så bra å fortelle det da. Var ca like langt på vei som du er nå. Alt gikk supert. Det er en litt kjip beskjed å få for alle sjefer, men ikke det værste heller, for er jo et lite mirakel på vei :-) det som var dumt for meg og arbeidsplassen var at to mnd etterpå var jeg plutselig 100% sykemeldt grunnet bekkenløsning :-(

Ville fortalt det til sjefen før jeg fortalte det til alle kollegaer :-)

Ville fortalt det til sjefen før jeg fortalte det til alle kollegaer :)
Enig. Sjefen min og de nærmeste kollegaene har visst det en stund, så har jeg sørget for å fortelle det til de jeg er «venn» med, resten tror jeg ikke jeg gidder å sundet til før de får vite det av andre eller ser det. Jeg er lektor.

Jeg fortalte det tidlig...type uke 7 pga kvalme/ oppkast. Ble sykemeldt da og syns det var greit for alle parter å vite det! Sjefen tok det fint og jeg har vært sykemeldt i 2 mnd :blackeye:

Fortalte det til sjefen da jeg var ca 9 uker. Var sykemeldt og ingen sjans til å komme i jobb på en stund.
Øvrige kollegaer fikk vite det i uke 12, etter at familie og venner var informert.

Fortalte det til de på avdeling tidlig, pga kvalme og trøtthet. Sjefen fortalte jeg det til i uke 11, de andre i uke 12-13.☺️

Jeg jobber i bhg, og her visste vel de nærmeste kollegaene at vi prøvde, etter at jeg har mistet 2 ganger tidligere i år:) så de fikk vite det med en gang så de visste hvorfor formen ikke var på topp:D sjefen fikk vite det rundt uke 8-9 etter at jeg hadde vært sykemeldt noen uker:)

Jeg hadde fortalt det til sjefen først[emoji4] Personlig syns jeg det er greit å være alene med sjefen når jeg forteller det også slik at sjefen får tid til å fordøye det før det deles med det andre[emoji6] For meg gikk det veldig fint å fortelle det!

Back
Topp